Jump to content
LRforum

Lyng

LRF Society
  • Content count

    569
  • Joined

  • Last visited

About Lyng

  • Rank
    King-kong-buljong

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bodø

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bodø

Recent Profile Visitors

670 profile views
  1. Nytt Khan-prosjekt

    http://www.kahndesign.com/news/news_detail.php?i=1476&lang Mon tro hvordan svingradiusen er?
  2. Badges & items

    Snublet over litt LR-pynt http://www.automobiliaforsale.co.uk/products-land-rover-items.asp
  3. Står at det er innebygget Turbo boost box, med det stemmer tydligvis ikke da jeg fikk feilkoder på overboost med en gang. Etter montering av boost box ( turbo box) forsvant disse feil kodene. Men isted kan det komme Overflow Airmass feil koder ved hard kjøring ( max luftmengde overskredet i luftmengde måler). Men storsett kjører jeg rundt 1000- 2000 rmp i 4-5 gir da motor er blitt mye sterkere. Over 2000rmp blir den mye hissigere og litt slitsom å kjøre:) Behov for 6 gir for å roe ned. 

    1. Lyng

      Lyng

      Tusen takk for tilbakemelding Fossnes.

       

  4.  

    Brukte selv Mastaz da han sender ferdig tunet ECU til deg (han bruker brukte ECU er).

     

    2 tuningsgrader. grad 1 som er tunet over 2000 rmp. (  ingen svart røyk)

    og grad 2 som er tunet hele registeret som gir mye svart røyk ved hard pådrag eller tung belasting. Har prøvd begge på min bil, har grad 2 nå (endel svart røyk ved harde pådrag og kald motor).

    Kjøp også tubo boxslik at du kan justere inn wastegate stag 6-7 omdreininger. 

    Nå føler jeg at jeg trenger et 6 gir da motor går lett opp i 4 tusen + rmp i 5 gir. 

    Bytter til orginal ECU ved EU kontroll. 

    NB jeg sendte Injector koder over til Mastaz slik at disse ble lagt inn i ECU, eller programerer han inn nøytrale injektorkoder NNN som jeg følte gav litt røffere gange på motoren.

    Andre tuningfirma krever at du sender orginal ECU til dem noe jeg ikke ville.

     

    1. Lyng

      Lyng

      Jeg snublet over en "ny" brukt ECU fra en manuell Disco td5 med ferdig map fra TD5-alive og skal prøve den først.

      Men du nevner at du har en "turbobox" for justering av "wastegate stag". Noe jeg også burde bestille meg og ev. har du noen link/ annbefaling?

       

      ØL

    2. Lyng

      Lyng

      Spm. 2: Hvorfor bytter du tilbake til orginal ECU ved PKK?

       

       

      ØL

    3. fossnes

      fossnes

      http://www.mastaz.co.uk/boostunit.htm 

      Billigste boostunit jeg fant på nett.

      ECU bruker vist injektorcoder til justere cylinderbalansen. Ved feil koder vil du få røffere gange. 

      Orginal ECU gir lite diesel over 2000rmp og dermed ingen svart røyk. PÅ EU-kontroll måler de sot i eksosen som PPM( part per million). 

  5. Har forsøkt å følge tidligere tråder rundt remapping ol. for å forbedre ytelse på 130'en. Vet den ikke er bygget som eller for race, men enhver forbedring bidrar og det er ennå lang vei til oppstartslinjen på le Mans. Har blendet EGR, har ny performance intercooler, ny allisport duo luftfilterboks med K/N filter (har snorkel og trenger mer luft), ny luftmengdemåler, dyser, vannpumpe ++ Har tenkt i baner om å remappe for å hente litt mer, og etter hva jeg har forstått så er '99 utgaven ikke like lett å gjøre noe med. Må vel anskaffe meg en "ny" ecu (NNNxxxxxxx) osv, men bilen må også til tuner for oppsett, justering ol (?). Har funnet et firma Mastaz (http://www.mastaz.co.uk/td5nnn.htm) som kan bistå med "komplett pakke / plug-nd-play", men er dette noe å våge seg frempå med? Noen som kjenner til disse karene, eller av annen årsak vil kommentere for/ imot? Har jeg andre alternativer kontra å måtte kjøre sørover fra Bodø til egnet sted? NB: Om noen skulle sitte på en ECU fra en manuell Disco td5 (NNN000120 eller NNN50020) og vil selge, er jeg mulig intressert ;-) Mvh ØL
  6. Ser at safetydevice TÜV-godkjenner bla. i Nederland hvis monteres av dem. Tenkte å få produsert selv ved lokal videregående skole hvis fikk tak på "tegninger"/ skisser som kan benyttes.
  7. Er der noen som tilfeldigvis besitter arbeids/ produksjons-tegninger eller liknende til rullebur for defender 90 , 110 eller 130 ? Eller har et de vil selge for en billig penge? Mvh.: ØL
  8. Motorstyringsenheten som jeg mistenker ligger under høyre forsete... Er det NNN000120 eller NNN500020?
  9. Fattern vurderer mulig kjøp av en Morgan 4/4 som står nede i Åmodt. Men før vi tar ferden sørover for en handel, lurte jeg på om noen lokale helter kan ta en titt på bilen og gi oss en bedømming? Mvh ØL
  10. Manuell Discovery td5, 2001-2006
  11. NNN000120 eller NNN500020
  12. Ramme-/chassis nummer 130hcpu MY99

    Vel, har skrapet og søkt, men finner det ikke. Burde jeg ikke finne det innenfor disse blottlagteområdene?
×