Gå til innhold

Strider

LRF Society
  • Innlegg

    1 099
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    Disco'en, hi-fi, musikk, foto

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

1 658 profilvisninger

Strider sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. En RRS-venn har behov for ny/overhalt transferkasse. De jeg kjente til i UK har ingen inne og før jeg tyr til eBay vil jeg høre med forumet om noen kjenner noen - seriøse selgere eller verksteder som er gode på gir-/transferkasser. Østlandsområdet, helst …
  2. Hei! Er det noen som har delenummer til disse slangene og stålrørene? Mine har holdt i ca 450' km men nå ryker det fælt og lite futt ...
  3. Det skader jo ikke å fylle filteret med diesel, da ... Bare et godt råd fra Truls.
  4. Myk kufanger (stått på Vidvandre) selges kr 600,-. Må hentes i Oslo eller Halden ev på strekningen Halden - Oslo (E6). Svært enkel å montere med gjennomgående bolter i støtfanger. Ideell for montering av ekstralys. Passe høyde som ikke skjuler decalene på panseret.
  5. Polemisering om polemikken er interessant! Bare et tips til Mads SL: selv om du ikke har opplevd noe selv KAN det likevel ha skjedd!
  6. Oppe i Finnmark skal det vel bare et par mygg til før radiatoren er tett ?
  7. Hahaha - Mads SL - artig refleksjon NÅ har du hørt om noen som har klart det! Vet ikke om jeg gidder å polemisere med deg på det, men det har ikke så mye med hva bilen blir "brukt" til - kjøring, kanskje? Det kommer uansett f eks fra personbiler som har stein i de piggfrie dekkene sine eller vogntog og trailere. Jeg kjører mye på E6 - 50.000+ i året - og det kommer mye stein på frontrute, grill og fanger. Flott at du aldri har opplevd det!
  8. Etter å ha byttet A/C-radiator to ganger på én sesong på grunn av steinsprut ble jeg litt lei - det koster tross alt både deler, jobb og fylle ny gass. Radiator er fort £150 + moms og frakt (har ikke turt å spørre om norsk pris), jobb minimum 3.000 (eller 4-6 timer for en ikke-mekaniker) og gass 1.500-2.000. Dyrt! Og så har jeg byttet minst en gang tidligere Årsaken er naturligvis den køl åpne grillen på D3 (og D4?). For øvrig ikke ulikt andre biler men den høye og store fronten formelig ber om å få alt som er løst på veien slengt i trynet. Og det gjør den. Har for eksempel byttet frontrute ca annethvert år ... Etter siste perforering av radiator måtte jeg gjøre noe. Løsningen ble grillnetting (altså bilgrill, ikke BBQ) fra Biltema (ugh!). Det har funket fett og den har avvist utallige steinsprut siden montering. Det har jeg hørt! Nettingen finnes både i svart (vnr 32103) og blank (vnr 32104), er på 100x33 cm og koster kr 159,-. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Grillnetting-2000019015/ Tilpasses enkelt ved å klippe og bøye til bak grillen. Holdes på plass med litt lim eller et par skruer eller bare av seg selv mot karosseriet. Piece of cake! I løpet av vinteren i år ble imidlertid begge tåkelysene knust. Heldigvis hadde jeg litt "grill" til overs og tenkte at jeg må prøve det også på tåkelysene. Trodde først ikke det var plass mellom bezel og lykt - men det var det. Når den klippes til og presses på plass av bezel blir den lett buet utover og ligger ikke helt flatt på glasset. Nettingen greier naturligvis ikke avvise stor stein i høy fart, men mindre steinsprang bør den klare. Time will tell Ser ikke så halvgærnt ut heller synes jeg ...
  9. Vet ikke hva som er gærnt med meg men jeg har vært håpløst forelsket i D3 fra jeg så den første gangen. Selv D4 er for bling for meg. MEN - det går jo an å blinge ned en D4 for å kunne holde på enda noen år til ... Har forresten sett prislisten på D5'en og den passer meg også veldig dårlig. Tenker det blir arvtageren til Defender som blir bilen for sånne tilfeller som meg ...
  10. Kom tilbake til lav front etter å ha satt ut båten i går. Den lot seg ikke heve etter start og det kom en lang hvislelyd fra venstre side foran. Etter litt kjøring senket hele bilen seg og jeg kjørte "lowrider" hjem. Diagnosen sier feil på høyre sensor bak - ?!? Kan den forårsake at hele kjerra senker seg og ikke kommer opp igjen? Er det en ventil foran som kan tømme hele anlegget? Eller har belgen gitt seg, den har tross alt 365.000+ km på baken ...
  11. Min historie kommer helt sikker ikke til å oppklare denne gåten, bare illustrere hvor lite som skal til for å forstyrre den følsomme sjelen en Discovery 3 er! I fjor høst/vinter kom de sedvanlige tegnene på et batteri på nedadgående - en rekke feilmeldinger av ymse karakter inkl Engine System Fault Transmission Fault, Special Programs Off, Low Power Mode på radio, lysende batteri-, olje- og kollisjonspute-lamper etc etc. Byttet batteri (som jeg gjør hvert 1,5-2 år nå, og alt ble vel og bra! Var til og med flink og ladet det med jevne mellomrom når vi hadde litt normal vinter her i januar - februar. Så, etter bare 3 måneder, begynner meldingene å komme igjen. Det begynte forsiktig med Engine System Fault men fortsatte med Special Programs Off og konstant Low Power Mode på radio. Tilfeldige perioder med ful guffe på radio bare bekreftet at dette var veldig "intermittent". Jeg regnet med at det hele var forårsaket av dårlig dynamo som dermed ødela både nytt batteri og gav andre feilmeldinger. Etter en skikkelig langtur i påsken med Engine System Fault, Special Programs Off og lav musikk på radioen tenkte jeg at det var på tide å slette noen feilmeldinger (med min FaultMate MSV-2 Extreme) og begynne å tenke på å bestille dynamo. Som ventet var det en hel drøss feilmeldinger - på Terrain Response, Instrument Pack, Engine Management, Airbag, Air Suspension, Body Control, HEVAC, Park Distance ... The Works! De ble behørig slettet og så kjørte jeg en ny runde med Read Fault Codes etter å ha startet bilen. Da dukket det opp to vedr Engine Management på nytt, uten at jeg hadde belastet motoren, og det gjorde meg litt mistenksom. Feilkodene gjaldt Mass Air Flow sensor (P0100) og Intake Air Temperature (P0113), som jo er på samme enhet. Syntes det var litt rart i og med at enheten er nokså ny. Jeg sjekket i motorrommet og der fant jeg årsaken - kabelmatten til MAF/IAT var ikke koblet på! Enten har jeg ikke satt den på igjen når jeg i fjor høst byttet MAF/IAT-enheten og renset luftfilteret, eller den har sklidd av i mellomtiden (på grunn av en litt "redusert" plastkontakt ble den holdt på plass av en bit gaffa ... ). Uansett - dette har jeg kjørt rundt med lenge og det har sannsynligvis vært årsaken til i alle Engine Management-feilmeldingene. Etter å ha renset kontakter satte jeg kontakten på igjen, denne gangen sikret med en plaststrips, kjørte jeg ny feilkodesletting og feilkodelesing. Alle feil borte! Ikke så pussig vil du sikkert si. Det pussige er at nå fungerer alt annet også! Radio er ikke lenger på Low Power Mode, ladelampe lyser ikke, olje og kollisjonspute er i orden og ingen andre feilmeldinger. Har vært ute og provosert bilen litt ekstra - alt fungerer i skjønneste orden! Med andre ord - og det er vel mitt beskjedne poeng her - : den relativt begrensede "feilen" knyttet til én løs kontakt forårsaket altså feil over alt i det elektriske/elektroniske systemet i Disco'en. Kanskje, men bare kanskje, kan en løs kontakt eller et brudd i en ledning i forbindelse med motorbyttet (?) være årsaken til det du opplever her ... ?
  12. I følge fløtepusen McGovern " ...there would always be a stepped roof to accommodate the “stadium seating” ..." noe som kanskje vil være mer uthevet enn på disse bildene - håper jeg
  13. D3 (og kanskje D4) har en veldig "åpen" grill - med brede, horisontale åpninger både i den avtagbare delen og over skiltet i støtfanger. Det har gitt meg perforering av A/C-radiator (condenser) to år på rad. Steinsprang har funnet veien gjennom grillen og slått hull på A/C-anlegget, med tomt anlegg som følge Å bytte radiator og fylle anlegget (i mitt tilfelle 810 gram) koster mellom 5-10.000 hver gang, avhengig av hvor mye en gjør selv. Og bytte av selve radiatoren er nokså plundrete - dermed løper verkstedtimene fort! Etter siste bytte i april/mai i år fikk jeg tak i et rånegitter (for å håre opp grillen på Volvo 142 og desslike) fra Biltema, klippet det opp og skrudde fast bak den avtagbare grillen og foran åpningen i støtfanger. Billig investering, som fanger opp steinsprang, i det minste. Og ikke veldig synlig
  14. Sorted! Stor takk til Sturle for rask respons og delebil! Det ble en veldig hyggelig og nyttig tur til Drøbak - nå funker viskere og livet smiler!!
×
×
  • Opprett ny...