Gå til innhold

kairoer

LRF Society
  • Innlegg

    180
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    sirchief@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.roer.com
  • ICQ
    10863091
  • Yahoo
    kai_roer@yahoo.com

Profile Information

  • Location
    Svarstad (Vestfold)
  • Interests
    LR<br />Klatring<br />Fiske<br />Reise og oppleve ting!

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Svarstad (Lardal, Vestfold)

kairoer sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Ja, sånn kan det gjøres - om du ønsker en bil som ikke bare skal kjøre i sølepytter, men faktisk kunne benyttes som fiskefartøy, dykkerplatform eller teine. Og røyken som vises mot slutten kan muligen benyttes til røyking av fangsten? Dette bør vel også bli en av etappene på Arctic trophy - hva sider du, Jonas? K
  2. Har fått sjekket litt, må vist bytte slange og kabler. K
  3. Det som er helt er det store hjulet, samt det lille som kommer fra mellomaksel. Alle de små, ink. de pinnene de sitter på, er moset.
  4. Joda, det har blitt litt leking - innemellom når bilen går Ikke si til Isabelle at en ny diff er billigere enn en ARB - har sagt det koster omtrent det samme Kai sominntilviderekjørermedforhjulstrekkogsparertilARB
  5. Ett stk planetgear fra bakaksel på LR-produkt trenger ny, tålmodig eier. Settet er godt brukt, og passer godt sammen om du har god fantasi, tid og tålmodig. Superlim, samt sveisekompetanse vil komme godt med i tillegg. Deler i størrelse fra 5-6 kg, til noen microgram. Det anslås inntil ca 100 deler i ymse størrelser. Kan leveres på dynga. Nevenyttig person kan sikkert få skrudd og limt og sveiset dette sammen til en ubrukelig differensial til Rover aksling. Alternativt brukt som støvsamler på peishylla. Byttes i komplett ARB eller Detroit locker (må være nye, med garantier i orden). KUN SERIØSE HENVENDELSER!!!!! INGEN RETUR!!!! INGEN GARANTIER!!!! Mvh, Discoeier uten bakre planetgir (vil helst være annonym, men spør etter Kai)
  6. Heisann, nå er da clutch-gaffel byttet (http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=21983&hl=) Det var selvsagt et stort hull i den... Men - etter å ha montert motor etc, og byttet slavesyllinder, har jeg nå en clutch hydraulikk som lekker som ei sil. Det er lekkasje i clutch-demper (der slangen fra karroseriet / master) skrus fast i demper. Jeg har forsøkt å tette med gjengetape (kevlar), uten at det ser ut til å fungere. Det ser også ut til at det lekker der røret fra demper går inn i slavesyllinder. Mine spørsmål: 1. Må rør og slanger byttes sammen med syllinder og demper? (tenker her at rør-enden er så komprimert at den ikke lenger klarer å tette, uten å vite om det har hold i realitetene) 2. Er gjengetape et alternativ for å få dette tett? 3. Er det andre middler/metoder for å tette dette? Jeg har dratt skikkelig til, og det lakk ikke før jeg byttet syllinder og demper... ps - har også klart å dra i stykker bakre diff... men det er et annet problem God helg til deg også! K
  7. kairoer

    Megasquirt!

    ser jo helt heftig ut... Nå har jeg da montert lambda, og eneste utfordring nå er å få MS til å lese riktig turtall under 1500 - når motoren går på 700, rapporterer MS 800-1600 - og når man da forsøker å gi på, gir den bensin til 1600, men motoren ikke har det turtallet... Skal vistnok hjelpe med å montere et støyfilter - samme til som Radio. Noen som vet hvor man får tak i slikt? K
  8. Når må det skje? Bor jo ikke langt fra Skien, og skal kanskje en tur dit fredag. og en tur til Horten er jo aldri å forakte K
  9. nå blir jeg usikker også Er det denne dere snakker om: http://shardlowparts.easywebstore.co.uk/sh...ts/Files/103828 (FTC5218) Om det er den, så har jeg ikke byttet en slik tidligere... Om det er denne tingen (gaffel???): http://shardlowparts.easywebstore.co.uk/sh...ts/Files/103432 (FRC3326) Så ble den byttet for ca 50 kkm siden, sammen med div løse duppedingser, samt clutchplate og pressplate (heter det det det ???) K
  10. btw - er det bare gaffelen jeg trenger, eller er det rimelig å anta at pivot-kula som lars nevner også må byttes??? Tenkte jeg skulle bestille deler like gjerne... K
  11. Hils tilbake til Øystein og kone, du! Dere kan jo ta dere en tur til Indre vestfold hele gjengen en dag Alt ble byttet første gang jeg hadde motor ute - ca 50 000 siden. Mao, det burde fungere greit...Men, dette er jo ikke Toyota, så da må man vel regne med at motor skal ut minst en gang per år. Når ting kommer ut denne gangen, skal følgende gjøres: 1. bytte alt av klutch-deler 2. bytte simring i bakkant av motor (denne gangen SKAL jeg gjøre det ordentlig) 3. bytte pakninger til bunnpanne og bunnpanneramme En gang i løpet av sommeren... K
  12. TG: Takk for tipset, demper er helt ny (satte inn ny etter at dette skjedde, når jeg likevell lå under og ble nødt til å lufte...) Frode: Jeg kan tenke meg opptil flere penetreringer jeg ville vært foruten, men vi kan overlate slikt til privaten Når jeg stikker fingern inn i hullet (altså, nå er vi på bilen, der slaven normalt sitter), så er det normalt mulig å kjenne gaffelen (utløserarmen). Nå er den så langt inn at finger ikke er nok, og annet, større redskap må til. Tar da stanga, og finner gaffelen. Den sitter presset helt inn i bunn, og beveger seg ikke i det hele tatt. Når den satt lenger ut, var det i det minste mulig å kjenne på den at den var til å bevege. Min konklusjon er derfor at noe har løsnet/ristet løs/bøyd seg el.l., og at jeg må ut med motor for 3. gang på 2 år. Må innrømme at dette ikke er grunnen til at jeg liker LR. Dersom det er andre ting jeg kan sjekke for ordens skyld _før_ jeg kaster bort en helg til på denne bilen, hva bør jeg sjekke? K
  13. da er slaven ute igjen. Støtstanga har hoppet ut av slaven, og sitter ikke fast i gaffelen. MEN - gaffelen er klemt helt inn til bunn - dvs det er ikke mulig å klemme den lenger inn. OG clutchen er ikke fristilt. Jeg syntes det lukter splitting av gir/motor igjen... Noen som har elefant (nei, ikke fra Afrika/India/Sirkus) å låne bort en helg??? Kai som har skikkelig rutine på å ta motoren ut og inn av Discon...
  14. På min Disco 1 skjærte jeg ut kanalene (de var rustne), og satte inn rocksliders (!!!): Full lengde firkantrør i dimensjon: 60x100MM, 4 mm tykk. Rørene passet rett opp der kanalen hadde sittet (lot den delen av kanal som går inn mot midten sitte, samt dør/a-stolper. Her skar jeg rundt bare). Dvs at mine kanaler nå ser originale ut, men tåler MYE. Jeg kan også montere plast-sillene som satt originalt, og ingen vil se forskjell. Neste plan er å sveise inn en avstands-bjelke/rør som også beskytter dørene, og holder trær vekk fra siden. Disse vil også fungere som stigtrinn er planen. Det var rimelig - betalte vel rundt 500 NOK for firkantrørene, ferdig kappet. Sveising gjorde naboen, og det ser bra ut. Jeg må nok lakkere også - så blir det helt pent K
  15. joda, cacher litt jeg og. Blir ikke så ofte som jeg vil... K
×
×
  • Opprett ny...