Jump to content
LRforum

EiRRik 4.6HSE

LRF Society
  • Content Count

    2,945
  • Joined

  • Last visited

About EiRRik 4.6HSE

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Jørpeland utenfor Stavanger, en plass på Vestlandet

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

Recent Profile Visitors

1,890 profile views
  1. Prøv på medlem@nlrk.no om Sven har flere igjen Hvis ikke vil det komme noe i ny klubbshop De som vi brukte har avviklet og det jobbes med ny løsning
  2. Eneste skilnaden på VCU til V6 er at den ikke har 'balanseloddet'. En standard VCU fungerer fint om du tar av den. LRDirect
  3. Sjekk at koblingene i sikringsboksen ikke er brent av. Blir varmgang der og releet ryker (nr. 6?) Gjenganger. har byttet sikringsboksen en gang før da koblingen her brant av, nå er det tydelige merker etter varmgang igjen... Nytter ikke bytte alt annet om denne ikke fungerer
  4. Skumisolasjonen eller hva det nå er blir til støv, og støv får du ikke festet lim til uten å bruke så store mengder at det trekker gjennom trekket som er veldig tynt. Ta ut hele taket, ta av trekket og vask det grundig 2-3 ganger på 30-40 grader og tørketromle på lav temp/kald luft for å fjerne mest mulig av støvet (dette suger seg fast i alt). Så kan den virkelig morsomme jobben begynne; å fjerne gammelt lim og drit i taket… beregn en dag med stiv myk skrape, stiv skurekost fra Jordan, støvsuger og bremserens eller noe tilsvarende som får stå en stund slik at limet løsner. 'Label off' og tilsvarende produkter bør ikke brukes da de legger igjen noe oljeaktig som limet ikke liker… Mal gjerne over med noe som forsegling og godt underlag for limet. Det originale trekket er meget nøye formet og kan være et spetakkel å få på igjen riktig, gjett hvordan jeg vet det… Var 'perfekt' frem til siste hjørne bak, så var det jaggu 2-3 cm som var forsvunnet på veien. Riv av og renover bort limet, ny plan. Etter innstendig ønske fra den kvinnelige halvdelen ble det 'charcoal' skai for å matche interiøret. Enklere å legge også da kantene og hull til soltak skjæres etterpå, eller som vi gjorde; brette litt rundt kanten for bedre feste. 135 cm bredde fra Stoff & Stil fungerte bra. En skarp kniv og en liten skarp saks er å foretrekke. Brukte et kosteskaft som stoffet var rullet opp på og 2 stk 2"x6" bjelkerester langs sidene som stoffrullen hvilte/rullet på underveis Brukte kontaktlim på boks (1,5 boks) fra Jula, lett å jobbe med pensel fremfor sprayboks.Ta et stykke om gangen, ca 1/5 dels lengde. Lim på begge sider, vent 5-10 minutter og stryk stoffet utover og trykk/strekk ned i fordypningene, legg på noe formelig og tungt, poser med sand f.eks. eller som undertegnede som tømte boden for prosjektiler til hjemmelading . Det gamle taktrekket ble gjenbrukt på A- B- og C- stolpene etter at det påsprøytede stoffet var skrapet av, ser originalt ut, men mye bedre. D-stolpen kan også få slik behandling om det er stoff igjen, men det var det ikke her etter tabben tidligere da det ble for ødelagt av lim flere steder. Litt småfiks så er det bra nok
  5. En stund siden sist post her ser jeg, men den norske bilisten er ikke blitt bedre med tiden. Fra Stavanger Aftenblad i dag: 9 båter på en bilhenger og ikke sikring må ta medalje denne uken
  6. Ha meg unnskyldt Stig om jeg misforstod hva som står skrevet over bildet etterfulgt av et kolon:
  7. Denne PhotoShop-varianten som Jalopnik har fått sin venn Jason til å lage ser mye bedre ut
  8. Begynner å like den Når Gerry McGovern presenterte detaljene og hvilke hensyn de hadde tatt til originalen for å føre likheten videre så hjalp det på. Vet ikke om jeg (eller bankkontoen) vil tåle å se den live
  9. Da ligger referatet på nettsidene til NLRK Du må logge deg inn på 'Medlemsside' for å lese dokumentene som ligger under 'Styrereferat' En 'kladd', dvs. uten korrekturlesing og signaturer fra protokoll-underskriverne blir også trykket i kommende 4WD for de som har data-skrekk
  10. Vi møtes på historisk grunn og satser på en helg med godt lag og fin kjøretur. Les mer på klubbens nettside
  11. Referatet skal etter siste meldinger i dag ut på 'signingsferd' til protokollunderskriverne før det blir sendt inn til undertegnede som så distribuerer det videre øyeblikkelig. Om det blir med i neste 4WD gjenstår å se, ble et meget fyldig referat på 7-8 sider denne gangen forstår jeg. Spørsmålet er jo om vi skal ofre plass i bladet til det på bekostning av andre ting. Men veldig greit som sidefyll om det er stofftørke Og det å få det på papir er ikke vanskelig, ihvertfall ikke for den yngre generasjon som er oppvokst ved siden av PC'en og skriveren
  12. Etter 2 år med et slikt stort 4-6 personers fra MSpa så er dommen klar; Dette produktet og gjerne hele firmaet for del må være levendegjøringen av alle mytiske engelske og italienske mandagsbiler samlet på et sted. Styr unna.... Etter 1/2 år ryker ozongeneratoren, mye styr, men ny del blir sendt. Må bytte selv da de ikke har teknikkere… Den nye ryker etter 3 mnd igjen… Etter 1 år ryker hovedkortet, det er en større operasjon å demontere hele motorenheten for å skifte dette, så får etter mye e-post korrespondanse tilsendt 'ny' enhet i form av en tydelig brukt og overmalt sak… Returporto for den gamle må betales selv… Ozonenheten i den nye røk etter 1/2 år igjen… Nå ligger det delvis sammenpakket i påvente av at jeg skal gidde å søke etter lekkasjen i motorenheten… Hadde dette kostet 2-3000 kr på Europris så ville jeg vært fornøyd om det holdt 1-2 år, men 10.500 kr for dette og null kundeservice og høylytt påberopelse om bare 1 års garanti er for dårlig. F*** MSpa
×
×
  • Create New...