Jump to content
LRforum

EiRRik 4.6HSE

LRF Society
  • Content Count

    2,995
  • Joined

  • Last visited

About EiRRik 4.6HSE

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Jørpeland utenfor Stavanger, en plass på Vestlandet

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

Recent Profile Visitors

2,115 profile views
  1. Riktig nok bensin, men bytte likt
  2. Utfordringen blir jo å få det i vognkortet…
  3. Regner med Yngvar mener beskyttelsesplata Ut fra tegningen fra AF så ligger den utenpå kassen
  4. Hadde de bare ringt meg fra Norsk Tipping…
  5. Har du (hatt) eksoslekkasje i området ved bakakselen? Slange til/fra tanken og høyre belg bak krysser eksosrøret like ved bakakselen. Sjekk der. Vet at det smeller godt når slangen til tanken blir for varm
  6. Enkelt og greit: Jeg handler ikke mer med de... Trege på frakt var de og, gikk og sparket i grusen i 3 uker og ventet på pakken...
  7. Etter 7 mnd så kom det noe penger tilbake, men av godvilje og ikke juridisk ble det påstått...
  8. Ja, er egentlig bare det. Har byttet 2 ganger før og finner pt ikke motivasjon til en 3. gang… Litt uheldig og entret gjengene feil ved skifte av høytrykksrør… Slike rør er utgått av produksjon og lager. Rustfelle som fy viser det seg om de ikke får god oljebehandling, ofte sådant. Ble ny TRW fra Autodoc til altfor mye penger… Lykken varte ca 1000 km… Fikk tak i en brukt tannstang som nok hadde ligget ute en stund tydeligvis da den måtte flushes godt for å få ut majonesen… Det er denne som lekker nå. Men høytrykksrørene er bra Om noen har en god enhet liggende til en grei pris så er det håp om at jeg beholder bilen ;
  9. Må bare innse at tid og motivasjonen ikke strekker til her. 2002 modell Freelander med den hysterisk morsomme 2,5 liters V6’ern fra Rover selges med svært blandete følelser. En flott bil med hel-skinn seter og velfungerende motor og automatkasse som snart har rullet 237’ km og bærer alderen fint, noen kosmetiske skjønnhetsfeil er det selvfølgelig i tillegg til noe teknisk. Tannstang/styresnekke lekker og må byttes (mangel fra PKK, ikke godkjent), trenger i følge serviceintervallene ny registerreim ved 240’. Får sporadisk opp oransje varsellys på motor, men Hawkeye finner ingenting, og det er ingen antydninger om noe galt. Ny bensinpumpe ble montert av verksted i januar i år, men de har klart å tøyse med måleren, viser ¾ full når det er bare 1/3 igjen… Kun kjørt ca. 9.000 km siden overtagelse. Relativt ny VCU byttet av forrige eier, har selv byttet lagrene og kryssene i mellomakselen, byttet IRD olje, filter for pollen, motorolje og luft byttet nylig. Ny termostat. Ja, den som sitter nede i V’en så innsugspakningene er byttet. Nye stabstag fremme, styrestag/endeledd er byttet ved tidligere skifte av tannstang/styresnekke (brukt). Bremserør i alle fire hjørnene er nye. Nytt batteri. Alt elektrisk unntatt frontrutevarmer virker, men takluka knurrer litt. Dog holder den tett. Frontrutevarmeren virker ikke da en kortslutning i sikring/rele brant, hvor panser og ymse andre deler ble byttet grunnet dette. Gode sommerdekk på Alu-felger, greie piggdekk på Alu-felg, skiboks med crossbars, CB-radio, DAB+ radio, Hawkeye diagnose, original verkstedmanual og noe deler medfølger. Grunnet de tekniske skavankene selges bilen som prosjektbil/delebil (måtte Lucas forby det siste, den er for god til det) for kr. 20.000,- Mye bil for pengene for de som vil skru litt først. PM eller SMS/ring 911 06 396 ved interesse. Har ingen ide om hva som er skjerd her i tidligere eierskap, men har fått tilpasset en ny skvettlapp i alle fall…
  10. Har du kjørt med en henger med dårlig kontakt, eller har du fått gnisseskader på kabelbunten fra kontakten og fremover? Sjekket sikringene under passasjersetet? Husker ikke i farten hvilken av de det er, men om den ryker på grunn av dårlig henger, skader i kontakten/ledningsnettet så slår dette ut på ABS/TC. Been there…
  11. Forrige helg måtte kjøringen på Hommersåk gå ut grunnet smittvernhensyn, men litt dugnad ble det. Tobba drar lasset opp bratthenget opp til gapahuken:
  12. Her er det forskjellige delenummer og sikkert løsninger avhengig av chassisnummeret. Jeg fikk noe feil her og måtte improvisere litt. Legger ved de 3 sidene i delekatalogen som forhåpentligvis vil hjelpe deg
  13. Sprekk i slanger høyt opp på tanken eller kobling på pumpa da? Tømme tanken: Kjør en god lang tur og kos deg (om bilen går) eller finn en pumpe/hevert løsning som virker. Tømte 80 liter på siste måten med håndpumpe når pumpa havarerte… Hadde ikke lyst å lage hull i gulvet, burde gjort det når tanken var nede…
×
×
  • Create New...