Gå til innhold

killi3000

Medlemmer
  • Innlegg

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Østerås

killi3000 sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hvordan sjekker jeg om vifta får spenning? Noen som har link til beskrivelse eller film av hvordan man skifter ut vifta?
  2. Det som skjer er at anlegget plutselig bare stopper helt opp = Vifta slutter å blåse. Jeg legger best merke til det når "spesial programmet" er slått på. Da blir det veldig tydelig når det plutselig bare stopper. Men det skal vel kanskje være slik? Spesial programmet skal vel ikke gå i evigheter...? Uansett er det ofte at jeg må trykke og knappen noen ganger for å starte det igjen. Spesielt om vinteren...
  3. Prøvde å bytte relé nå og byttet plass med R12 og R16. Det hjalp ikke dessverre. Da jeg startet bilen igjen var fortsatt klimaanlegget dødt, men det starter når jeg setter varmen på full guffe og klikker Off to ganger. Andre forslag?
  4. Nå har jeg fått sjekket viften. Den går rundt forholdsvis greit, men den spinner ikke av seg selv - altså den stopper umiddelbart etter at jeg slutter å gi den fart. Høres det riktig ut eller virker det for tregt?
  5. Takk for tips! Skal sjekke ut dette i morgen:)
  6. Ja, det er viften som slutter å blåse luft. Prøver gjerne å bytte reléer. Hvor finner jeg disse?
  7. hmm.. da må jeg inn til et merkeverksted, eller? har ikke feilkodeleser selv...
  8. Jeg har en D3 fra 2005 med et AC anlegg som av og til bare stopper opp. Jeg kan starte det igjen ved å trykke på "Off" knappen to ganger slik at det starter og stopper. Noen ganger fungerer ikke dette heller. Da skrur jeg av anlegget igjen, setter temperaturvelgeren på maks og skrur det på igjen. Da starter det som regel alltid. Dette skjer som regel når bilen er kald og kan skje flere ganger i løpet av en tur, men sjelden mer enn 2 ganger. Jeg har hatt bilen på AC kontroll hos Svendsen eksos og de kunne ikke finne noe feil på gassen e.l. Batteriet virker også å være i orden og har spenning på 14,1 V, hvis jeg ikke husker helt feil. Kan det være en temperatur sensor som er gåen? Er det noen som har andre ideer?
  9. Noen som har noen formening om hvordan det å skru selv påvirker et evt salg av bilen?
  10. Jeg har en del verktøy, men ser for meg å kjøpe litt ekstra. Man får vel gjort en del med gode fastnøkler og pipenøkler? Verksted har jeg ikke tilgang på, men har en garasje jeg muligens kan bruke. Ja, da høres det ut som bremsejobben blr settes bort til noen andre...
  11. Takker for veldig informativt svar. Understellsnummeret er SALLAAA146A350370. Er det det samme som VIN nummer. Blir spennende å se når jeg får Haynes boka, og om jeg tør å ta på meg jobbene selv:)
  12. Jeg hadde bilen på service i Sverige i mai og fikk en lang liste over ting som måtte fikses. Ettersom det ble ganske dyrt valgte jeg bare å reparere det nøvendigste og heller ta resten senere. Nå de siste dagene har jeg gått med tanker om å kanskje gjøre jobben selv. Jeg har bestilt Haynes' manual for Disco 3, og ser det ligger en del vidoer av diverse reparasjoner / vedlikehold etc. på nettet. I mellomtiden lurer jeg på om noen her kan hjelpe meg med å oversette den svenske listen til norsk og engelsk? Tingene de mener jeg bør fikse er følgende: Bytte "k-hämmarbussningar" fram Bytte "länkarmsbuss" fram nedre bakre, venstre + høyre "Kulbultar" venstre foran + høyre foran nedre "Uniballbuss" venstre bak + høyre bak øvre + nedre "Bromsør" venstre bak + høyre bak fra midten Bytte "rattaxelknut" Noen som vet om dette er kurant å gjøre selv?
  13. Takk for alle svar! Dette forumet er genialt;) da får jeg kjøpe meg verktøy og begynne å Google. Ser for meg at forholdet til bilen blir enda bedre og mer personlig når man skrur selv, i tillegg til at det blir billigere så klart. Da fins det kanskje også informasjon et sted om hva man skal sjekke på de forskjellige serviceintervallene?
  14. Jeg ser av forumet her at det er en del som skrur selv på sine D3'er. Jeg er ingen mekaniker, men anser meg som rimelig nevenyttig. Lurer på om det går an å lære seg å fikse div problemer selv, eller om noen vet om noen dyktige mekanikere i Oslo området? Jeg ønsker ikke å bruke Motorpool da de automatisk svarer at et evt problem jeg har fikses med å bestille splitter ny del til 10.000+ og bytte den. Når jeg har takket nei og sendt bilen på service i Sverige har de løst problemet med å f.eks. smøre opp delen og har betalt 300 kr for jobben. Problemet er at Sverige er litt for langt unna til å fikse uforutsette ting som dukker opp. Jeg vet blant annet at jeg må fikse eller bytte krengningsstabilisatorer nå, ettersom jeg fikk beskjed om det på forrige service. Går det an å gjøre det selv?
×
×
  • Opprett ny...