Gå til innhold

Eirik Mjøen

Medlemmer
  • Innlegg

    78
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Location
    Midt-Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Meråker

Eirik Mjøen sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Lenge siden jeg har vært her nå, men jobber med å få min gamle 96 modell til bake i fordums form. For å ha sjangs til det måtte jeg bite i det sure eplet og sende den utenlands en tur ...:-) og når jeg får den tilbake er det interiøret som skal til pers. Jeg tenker soundprofing, nye tepper, taktrekk - og vil gjerne ha tips hvor jeg kjøper det rimelig og bra - kvalitet er viktig, og kvalitet til god pris er topp ! Så tenker jeg å bruke nye stoler. Har noen skinnseter fra en Alfa Romeo som er helt konge - MEN er det mulig å få de til å passe inne i denne bilen, og i tilfelle ja, hvordan ordner jeg det med baksetet i tilfelle ? Må ikke på død å liv bruke AR interiøret - kan også være annet interiør - helst skinn. Satser på å få til en bil som tåler å bli brukt og skinn er det bare å tørke av - så dette er ikke en bil for søndagsturen til kirken i findressen men bilen for alle formål. Tips om seter, hvor det er lurest å kjøpe interør - nye tepper og tips og triks forøvrig mottas med stor interesse :-)
  2. Hmm. når du ikke har vært borti det Gaute blir jeg mer skeptisk :-( Det begynte med at jeg byttet en del av dieselslangen fordi den var lekk. Ble jo litt bevegelse og dermed "flyttet" lekasjen til rundt inntaket. Jeg konkluderte med at det sikkert var pakningen (som hadde vært med siden 1996 så vidt jeg vet) som måtte byttes ..... Får vel bare prøve å montere ned og se da ... ?
  3. Skal bytte pakning i overgangen mellom tank og dieselslange. Det ser enkelt ut å komme til men regner med jeg må ned med tanken og ut med med "heila dridden" for å bytte den morkne gummipakningen ? Noen som har erfaring med dette og kan gi tips ?. Eventuellt annet jeg skal tenke på når jeg først holder på med tanken nede ?
  4. Hadde en slik som du referer til på den forrige defenderen min og den fungerte storveis, husk bare å lakkere den først hvis ikke ruster den med en gang dessverre.
  5. Låsetappe er i orden med plastringen intakt ja (regner med du mener låsetappen som står på dørstolpen?) Gaute - jeg har forsøkt det, men det ser ut for meg som om den nye kassa er mer slarkete en de gamle på de andre dørene. Med slarkete mener jeg at den kan skyves vannrett sideveis og glipper for låsetappen øverst ? og denne låsetappen er i tillegg litt "butt" så det er ikke mange milimeterene som holder liksom. Jeg frykter at jeg må få tak i ei ny låsekasse, og helst noe av kvalitet denne gangen ?
  6. Nå er det like før jeg gir helt opp, lukke/låsemekanismen i førerdøra er byttet for andre gang (Paddoc Spares) og den vil bare ikke lukke seg/gå i lås. Har forsøkt å justere dør og til og med flyttet låsepinnen på dørstolpen litt lengere ut men det går f.. meg ikke. Tar gjerne mot hjelp, råd og tips. Ser på selve låsekassen at den ikke er av topp kvalitet - mye slark spør du meg så det kan kanskje være en medvirkende årsak. Foranledningen var at døra gikk i vranglås (døråpne mekanismene ute/inne glapp) og jeg måtte dirke den opp fra innsiden ved å løfte låsetappen som holder døra igjen.
  7. Takker for informativ behandling av problemet med kaldt vær og Defenderens dørlåser. Hadde i et kreativt øyeblikk en stålende ide om å smøre opp dørlåser med sykkelkjedeolje tidlig i høst, DET fungerte IKKE. Når kulda meldte seg beskjedent tidligere i november var dørproblemet på plass. Nå når kulda i Trøndelag har presentert seg ordentlig er det helt håpløst - imorgen er det WD 40 som gjelder, også får jeg håpe det ordner seg med det, ellers blir det vel den omstendelige metoden sammen med en av mine gode Landrover doktorer Lafterolf eller Kurt som blir løsningen ....
  8. Fy F for en bil, gleder meg til å ta den i nærmere øyesyn, og når det gjelder kona skulle du aldri nevnt navn ......., MEN når det er sagt støtter jeg Cato sitt innspill - hu kjem sikkert te å mykne etterhvert og da er det viktig å ha strategien klar og beggen hendene på rattet regne med jeg tar sjansen på en Selbutur iløpet av noen dager. Tid og sted "on a need to know base" . PS. Hvis Grete får slått kloa i meg før høststormene i Selbu roer seg - vil jeg si til mitt forsvar at praten rundt bålet i lavvoen dreide seg om noe i prissjiktet der 2003-7 modellene er, resultatet ser vi jo bilder av, og innehar en ørliten økning i bilinvisteringsplanen Men du verden så smart !
  9. Jo jo skal starte med å bytte olje på kassa jeg tenker jeg, også når det er sagt - "beboeren" i "vraket" vet jo alt om hvordan tilsynelatende elendige utgangspunkt blir som nye igjen etter en runde i garasjen Eneste forskjellen her er at på dette verkstedet får du sikkert en haug med lekkre pleiere som følger deg opp etterpå
  10. Hmm, skal nedover til Lillestrøm på reiselivsmesse i 2-4 mars .... tror du at du virker igjen da ? :-)
  11. Hmm, ser litt av de samme tegnene selv, og siden jeg ikke er spesiellt god på å skru .... og langt ifra har ei helg å sette av, og heller ingen inneplass for å gjøre jobben, er det da noen som har noen å anbefale til å gjøre jobben ?
  12. Tror ikke du trenger å betale noe utover toll - sjekk for sikkerhetsskyld med biltilsynet. Prisen på den siste bilen synes jeg ser akseptabel ut - så du gjør nok et langt bedre kjøp her. Og et besøk hos Gaute er aldri bortkastet, da får du en god start - gled deg til gode stunder i LR !
  13. Det samme skjedde meg i fjor sommer, og det viste seg at abs sensoren på høyre side foran hadde kommet ut av stilling. Dette fikk jeg vite om ved at Gaute (Gautes Garage) ringte meg og fikk meg til å sjekke. Grønn som jeg er slet jeg litt med å finne ut av det, og fikk mere hjelp. Slitasje gjorde at det var umulig å få sensoren til å sitte fast (Takk Håvard). Med Lafte Rolf's hjelp ble deler byttet (pokal og .....), sensoren satt igjen der den skulle og bilen selvdiagnoserte seg frisk :-) Du kan begynne med å sjekke om sensorene sitter på plass ved å gi de en kakk ved toppen.
×
×
  • Opprett ny...