Jump to content
LRforum

Kvasi

LRF Society
  • Content count

    584
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Kvasi

  • Rank
    Entusiast

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nordland

Recent Profile Visitors

387 profile views
  1. Dagens Kina produkt

    Bare måå ha en sånn kjenner jeg
  2. Kjerringøy

    Ingen annen relasjon enn at jeg bor 30min unna ferga til Kjerringøy, og har en kompis som jobber på museet der ute som sikkert blir glad for å få det. Hvis det finnes bare en Kjerringøy og det er denne altså.
  3. Fått sauefett i de, forholdsvis, nye kanalene og skrupigger i dekkene så nå er magefølelsen bedre både i saltsuppa og på is.
  4. Boot floor i RRC - 94

    På min, -90, er det avstivere under der. 2-3 stk hvis jeg husker rett. Hadde hele plata løs når jeg byttet traversen bakerst og plata satt med en god del popnagler.
  5. Einhell kapp- og gjæringssag treg

    Hvis det er glidelager så er det ikke kuler inni der. Jeg ville nok prøvd å fått saga av gliderne og lagt den i feks diesel over natta hvis det er og så tørket skikkelig og fetta opp igjen, men er det bare nylonforinger feks så skal det vel i teorien være nok med en skikkelig rengjøring.
  6. 99 2,0 TD Kald opplevelse

    Luft i kjølesystemet. Vet ikke hvor denne luftes men la den gå seg varm med temp på fullt på varmeapparatet og etterfyll kjøleveske til det kommer varme i bilen. På mange hjelper det å holde 12-1500rpm en stund etter at den har blitt varm for å få dratt gjennom systemet skikkelig.
  7. Einhell kapp- og gjæringssag treg

    Mitt inntrykk av WD40 er at den er bedre til å vaske enn å smøre, iallefall i mer enn noen minutter. Skal ikke love gull osv men jeg ville brukt noe med PTFE. Har brukt Super Lube med hell men er sikkert mange som er like bra.
  8. Prosjekt Range Rover - Mrs. Ataraksia

    Sånn stivet jeg opp karosseriet mens kanalene var ute.
  9. Prosjekt Range Rover - Mrs. Ataraksia

    Kanalen bærer hele strukturen til bilen selv om/på tross av at den har ramme. Hvis du ikke stiver den opp før du går løs på kanalene blir det en plass mellom vanskelig og umulig å sette bilen sammen igjen. Hvis ikke døra passer i hullet etter sveising g rustjobb så var den bortkastet..
  10. Prosjekt Range Rover - Mrs. Ataraksia

    Ja, gratulerer med RRC - prosjekt og pågangsmot Byttet kanaler på min for noen mnd siden og det var forsåvidt grei skuring. Mye mer jobb/tid enn jeg trodde men høvelig rett frem uansett. Og sånn i tilfelle det ikke er tenkt på, sveis inn forsterkninger mellom a, b og c-stolpene før dere kapper ut kanalene.
  11. Sladding av regnrpå bilder

    Nå sa jeg vel ikke at jeg vil være inkognito? Min er godkjent og lovlig så jeg har ingenting å skjule, og sladder heller ikke mitt eget regnr på bilder. Men regnr er ca akkurat det samme som fullt navn og telefon-nummer så jeg skjønner godt at noen ikke vil dele det med hele verden, og ekstra godt hvis de kjører rundt i en bil som ikke er helt innafor. Jeg er bilmekaniker og har absolutt ikke sansen for det siste, og mente altså ikke å si at det er supert men at det nok er grunnen til at mange sladder nummeret. Hvis du vil snakke mer om det er det bare å ta kontakt, du har jo regnr mitt
  12. Sladding av regnrpå bilder

    Noen vil vel rett og slett være inkognito, og noen har gjort modifikasjoner som ikke er lovlige og vil unngå innkalling til BT. Jeg syns sånn generelt at man ikke skal legge ut bilder av andres biler med synlig regnr.
  13. Eksosanlegg...

    Det blir ikke varmgang noen plasser, men får motoren ut begrenset eksos får den også inn begrenset fuel/luft og man får mindre hk. Hadde 2" på en BMW 320D jeg hadde for etpar år siden, kjøpt komplett fra et firma som tuner biler og bygger eksosen selv ut fra målinger i benk. Min ble benka til 240hk og 470nm med denne eksosen så det holder garantert med 2" på Rockymotoren også.
  14. Eksosanlegg...

    Alt for tynt til hva? Man trenger ikke rare røret for å få ut eksosen til rundt 100 hk, og kun rør uten potter oppnår man ikke så mye mer enn å irritere både seg selv og andre med.
  15. Lukter ille og er trøtt på lavt turtall

    Vakum som styrer turboen? Er jo en klassiker at vakumslanger morkner sånn at det ikke vises og lager krøll, spesielt hvis det er sånne med "tøy" utenpå sånn at det ikke synes. Billig å bytte ut alle isåfall, om ikke annet så for å slippe fremtidige problemer. Hvis vingene i turboen sitter fast skal du kunne kjenne det ved å dytte/dra i staget på turboen. Skal være litt motstand men fullt mulig å flytte på det.
×