Jump to content
LRforum

Kvasi

LRF Society
  • Content Count

    701
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Kvasi

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nordland

Recent Profile Visitors

999 profile views
  1. Karrieren min med RRC er over og jeg fant no småtteri noen andre sikkert har mer bruk for enn meg. Oljefilter til 1990 3,9 EFI Filter og pakning til automatkasse på samme bil Foringer til radiusarmer for å justere caster, mener de tar ca 3 grader Alt er selvsagt nytt, passer garantert på loads av andre LR-biler, og kan bli ditt for kun småpenger Sjeldent innom her så send over en PM så får jeg mailvarsel
  2. Dette er jo ikke så store dekk at de bør kunne rive bilen i filler med ubalanse, står problemhjulet på høyre bak ja? Hadde lenge problemer som mest kan beskrives som death wobble på en RRC på 35" Gudene må vite hvor mange ganger jeg vridde felg i dekk, balanserte på nytt og byttet plass på hjul osv osv før jeg fant ut at forrige eier ikke hadde dratt til noen bolter i understellet godt nok. Hadde allerede tatt flere runder med muttertrekker på direkteluft fra kompressor i str container, men etter en runde med 1 meter latmannsarm forandret bilen seg fra heilt jævlig å kjøre til verdens beste bil Gratis og verdt å vurdere.
  3. Det pleier å være et merke på nye dekk som forteller hvor de er tyngst, gjerne en gul prikk, hvor er dette ift loddene?
  4. Bor i Bodø og har gleden av å høre Faxen titt og ofte. Men nå får man vel slutte å dra tråden of topic. Ang reim på kompressoren; skal du ha den på samme reim som alt annet ville jeg først vurdert muligheten til å bytte de andre reimhjulene til multireim. Går ikke det og det må bli v-reim bør du få den ført sånn at den har mest mulig kontakt med reimhjulet på kompressoren, målet mitt ville vært 180 grader. Mens du funderer på det anbefaler jeg også å bestille en EGT-måler, fortrinnsvis fra en produsent man har hørt om. Det gode gamle trikset med å justere på diesel til man røyklegger hele bygda og så litt tilbake er noe unøyaktig
  5. Pøh! Her er oldskool diesel å bli glad av
  6. Monterte reimhjulet utenpå det eksisterende på min, sveiste på muttere og skrudde det nye fast. Husker ikke formelen for å beregne str på reimhjul/rpm på kompressoren men husk at du bruker noen hk på å dra rundt pressa og den lager endel varme, så du vil spinne den opp endel for å få valuta for innsatsen. Ikke dumt å ta intercooler samtidig når du likevel holder på da. Hvis du kjøpte en Eaton så tåler de med blanke skovler ca 14000 rpm og de med sorte ca 17000, hvis jeg husker rett.
  7. Kan kombineres med turbo men da trenger man avansert spjeldstyring for å veksle mellom pressa og turbo, og ser ikke poenget på en diesel 4x4 hvor masse rpm egentlig ikke er et tema. Momentet man får lavt turtall med kompressor er myye grommere enn å jage turtall.
  8. Bare å lage noe i samme gate som dette, sånn det ble gjort på min
  9. Eaton M65 fra mercedes c230. Har montert en sånn sjøl på en Hilux for noen år siden.
  10. Monter kompressor i stedet for turbo, mye enklere og myye kulere.
  11. Kommer du btw og deltar på sesongens fineste og første 8020?
  12. Hatt RRC 3,9 til bruksbil i flere år, før jeg solgte den Kjørte bare etpar mil om dagen og brukte bensin for ca 300kr i uka på 33" mudhjul og det syns jeg ikke er ille med enn sånn krembil/motor.
  13. Kvasi

    Kvasis RRC

    Ganske nøyaktig 3 år etter at tråden ble opprettet har jeg i kveld sett RRCen rulle avgårde med ny eier bak rattet. Den har aldri vært tøffere enn akkurat da og det var et litt vemodig øyeblikk må innrømmes,, så får håpe Tromsøfolket tar godt imot nytt tilskudd i miljøet.
×
×
  • Create New...