Jump to content
LRforum

Jon Unstad

Members
  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Jon Unstad

  • Rank
    Aktiv Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Venabygd
  • Interests
    DH freeride sykling, stisykling, snowboard, topptur, lek i naturen. LR produkter.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Venabygd (Ringebu)

Recent Profile Visitors

322 profile views
  1. Land Rover Discovery DISCOVERY 2.5-122 D 1998, 280 000 km, kr 22 094,- Rullende prosjekt. Følger med delebil, med hevesett, samt god motor girkasse, aksler, snorkel og safarigrind.Bilene selges samlet. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118837533 FINN-kode: 118837533
  2. Jepp er vel det jeg "frykter" også Lafterolf. Har ikke fått sett ordentlig på kassene ennå, vet bare at GM 5L40-E kassen sitter på enkelte 5 serie modeller også. Hørtes "enkelt" å benytte en kasse fra en 5 serie. De finner en på huggeren til ok pris. Kassen er overhalt tidligere, relativt dyrt å gå i gang med det nok en gang, bilen begynner å bli gammel. Tenkte da som så at jeg får jo noen brukt kasser for prisen av hva det koster å overhale. Bytte kasse gjør jeg selv. Håpet selvfølgelig svaret skulle være at kasse fra 5 serie smetter rett på plass;-)
  3. Bilen er en drøm den, veldig glad i den. Bare litt kjedelig med girkassespøkelset lurende i kulissene. Clausen: Jeg vet tidlig X5 kan benyttes, men har forstått det slik at 5 serie med 3 liter også kan brukes. Vet du eventuelt hvorfor den ikke kan benyttes?
  4. Hei folkens. Sitter med en L322 2004 modell 3.0 td6. Har ingen revers. Symptomene er at det slurer, men det gir ikke nok friksjon til drift. Tappet av olje (brent og spon i oljen) byttet filter etc i håp om at dette skulle hjelpe, noe det selvfølgelig ikke gjorde. Kassen har hatt en overhaling hos RATS i 2011 før jeg kjøpte bilen. Det jeg egentlig lurer på er om GM 5L40-E kassene fra BMW 5 serie (E39) vil passe?, altså ikke BMW X5. Eller om noen her har en fungerende GM 5L40-E kasse de gjerne skulle kvittet seg med:-)
  5. Jon Unstad

    Diff

    Hei folkens. Har ulyd i diff bak på en 98 mod Disco med automat. Har en donor diff fra en 98 mod Disco med manuell kasse. Det jeg lurer på er.....vil donordiffen passe? Er utvekslingen lik på diffene selv om de kommer fra 2 forskjellige kasser?
  6. Ok. Takk for rask tilbakemelding.
  7. Hei. Skal hente en Disco1, bilen står på piggdekk det er kun de som følger med. Har selv liggende 1 sett 255x50-18 til en 2004 RR L322 vildisse passe på Disco`n?
  8. Alltid ok å kunne presentere en løsning på problemet. Som du skriver jope lyste abs/brake lampen samt DSC lampen. Forsøkte først etter å ha slettet feilkode å rekalibrere steering angle sensor uten suksess. Ble derimot suksess når jeg byttet steering angle sensor, noe som var en enkel jobb.
  9. Liten oppdatering. Jeg har hatt bilen inne for sletting av feilkoder. kode viser feil på steering angle sensor. Fikk slettet koder, bil oppførte seg eksemplarisk i noen minutter for så å vise HDC inactive og air suspension inactive. Ny måling viser fortsatt steering angle sensor. Noen som kjenner til problemet eller har byttet denne? Batteri er byttet i desember, og er ikke feilkilden, samt kompressor fungerer utmerket når bilen var "feilfri" tidligere i dag.
  10. Takker for innspill folkens. Toppladet batteri, fortsatt samme feilkoder. Går til innkjøp av nytt batteri i morgen, samt svinger innom verksted for å forsøke å slette feilkodene. Ser også behovet for eget diagnose utstyr, har fra før Nanocom til P38, samt RSW solutions. Hva anbefales til L322? RSW solutions har (MKIII All Comms) noen som har erfaring med denne? eller så er det GAP IID Tool med bluetooth. Utfører de det samme? Er noe forskjell i pris. Hva benytter RR folket seg av?
  11. Hallo karer, Har en L322 TD6 2003 mod, hvor det vises HDC inactive samt airsuspension inactive i displayet. Er det noen forumister i Lillehammer Gudbrandsdal området som har diagnose utstyr til denne bilen. Eller noen som har en ide om hva/hvor jeg skal lete. I forhold til airsuspension inactive er det vel muligens bytte av kompressor som er løsningen? Hilsen Jon Unstad
  12. Ble så inspirert av nydelige vinter biler, her er min i hjemmevante omgivelser.
  13. Var vel litt rask med å trekke konklusjonen på at bremsesystemet er velfungerende. Feilen er fortsatt til stede Nanocom melder fortsatt om kortslutning mellom 2 sensorer. Men er 1 men hvis kaldt dvs minus 8 - 10 eller mer da fungerer herligheten da er ABS og TC velfungerende........helt til bilen har blitt varm/kjørt en stund, og man stopper for så å starte opp igjen med varm bil (komponenter) da..da virker ikke ABS eller TC men får meldingen ABS fault og tractioncontrol failure. Jeg tenker jo da at her må det være dårlig kontakt en plass. Men hvor? Har noen på VBF noen hete tips?
  14. Investerte i en dieselvarmer og vips så ble garasjen helt ok å jobbe i, og topp jobb er nå ferdig utført. Bilen bygger ikke trykk, koker ikke men avgir derimot en deilig varme i kupen. Innvendig så motor meget pen ut ikke mye guffe, men lyse lyse brun. Håper den var fornøyd med stellet og er trofast en stund fremover.
  15. Landreas......jeg har både låve og garasje, men foreløpig er de relativt kalde. Planen er jo selvfølgelig å bruke deler av låven som garasje/verksted, er i gang med arbeidet, men det tar tid:-) og vil ha bilen opp å gå før garasje/verksted prosjektet er ferdig:-) Alfanatiker.....høres veldig likt ut som på min, håper det holder med pakningssett bytte, er jo også fristende med en "ny" L322 4.4v8:-) jobber med bearbeiding av fruen.
×
×
  • Create New...