Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

KLB

Medlemmer
  • Innholdsteller

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om KLB

  • Rang
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Egersund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Egersund
  1. Da bestiller jeg pumpe, og bytter den for å se hva som skjer.
  2. Parkert. Ikke i gir. Klemte inn pedalen fra tomgang, gav full gass. Dette skjedde....
  3. Da er også Sugerørstrykksensor og lambdasonde byttet. Ble en hel del bedre, men er fremdeles kenguru på samme måte i 1 og 2 gir. Finnes det noen i området Jæren, Egersund som kunne tenke seg å ta en prøvetur og se om de kan komme på hva dette kan være? Går også litt ugjevnt og vibrerer på tomgang når varm.
  4. La ut et spørsmål i Freelandergruppa, men tenkte at dette var et motorteknisk spørsmål som muligens kan stilles her for raskere respons. Kjøpte nylig en 2004 modell Freelander, 1.8l. Kjørt 216K. Denne har byttet Topppakning og Reg reim på verksted. Den har også relativt nylig byttet VCU (16K siden). Rett etter at den var overtatt fikk jeg hill decent og TC opp. Samtidig så startet den å fuske på turtall. Den lagde også noen skrubbelyder ved hardt rattutslag.. Kobler ut og mister motorkraft ved 2250 omdregninger og kommer tilbake ved 1500.. Den går også litt ugjevnt og rister litt på tomgang. Tidligere eier tok den hjem for å fikse, og skiftet bremselys bryter, Veivaksel sensor, samt nye foringer på VCU. TC og Downhill lyset er nå borte, men turtallproblemet er der likefullt. Hadde den innom på lokalt verksted for å lese av evt koder. Det var ingen feilkoder. Etter at verkstedet tok den ut på en testkjøring, mente de at det var tennpluggene og coilene som var ødelagt, så jeg fikk byttet dette uten at det hjalp. Fikk tips om å sjekke registeret. Registeret ble også sjekket når den var innom på verksted. Der var alt som det skulle være. Sugerørstrykksensor og lambdasonde er neste på lista og prøve. (Deler bestilt) Litt kjipt å tenke på bilen som ble kjøpt for tre uker siden, og som ikke har kunnet bli brukt siden. Ettersom deler må bestilles og har leveringstid, så tar jeg veldig gjerne i mot enkle tips som kan sjekkes ut, før alle deler byttes ut etter lotterimetoden!
  5. Registeret ble sjekket på verkstedet.
  6. Høres jo veldig ut som at det kan være snakk om balansering av hjul.
  7. Skal sjekkes. Tviler på at det ble benyttet eget LR utstyr til diagnose.
  8. Ville ikke bilen da vært slik siden registerreimen ble byttet? Den har ikke hatt problemer før.
  9. Kunne ikke se noe som indikerte at det var noe i veien med topp, eller pakning.
  10. Litt kjipt å tenke på bilen som ble kjøpt for tre uker siden, og som ikke har kunnet bli brukt siden. Det er også rart at det ikke ble funnet feilkoder. Ettersom deler må bestilles og har leveringstid, så tar jeg veldig gjerne i mot enkle tips som kan sjekkes ut, før alle deler byttes ut etter lotterimetoden
  11. Nei, den var kun innom for å lese evt. Feilkoder. Etter at det ikke viste noen feilkoder, kjørte verkstedet en tur. De mente at det var tennplugger og coiler. Det hjalp ikke.
  12. Sugerørstrykksensor og lambdasonde er neste på lista og prøve. Om noen har noen andre «hete» tips, tas de i mot med STOR takk
  13. Byttet bremselys bryteren og tres Amigos er borte. Hadde den innom på lokalt verksted, og det var ingen feilkoder. etter testkjøring mente de at det var tennpluggene og coilene som var ødelagt, så jeg fikk det nytt i dag. Skal bytte og se om det blir noe bedre...
×
×
  • Opprett ny...