Jump to content
LRforum

KLB

Members
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

About KLB

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Egersund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Egersund
  1. Mange takk for gode tips
  2. Prøver å finne korrekt knapp/bryter. Men finner ikke rette typen. Noen som kan hjelpe?
  3. KLB

    Turtall problem

    Da bestiller jeg pumpe, og bytter den for å se hva som skjer.
  4. KLB

    Turtall problem

    Parkert. Ikke i gir. Klemte inn pedalen fra tomgang, gav full gass. Dette skjedde....
  5. KLB

    Turtall problem

    Da er også Sugerørstrykksensor og lambdasonde byttet. Ble en hel del bedre, men er fremdeles kenguru på samme måte i 1 og 2 gir. Finnes det noen i området Jæren, Egersund som kunne tenke seg å ta en prøvetur og se om de kan komme på hva dette kan være? Går også litt ugjevnt og vibrerer på tomgang når varm.
  6. La ut et spørsmål i Freelandergruppa, men tenkte at dette var et motorteknisk spørsmål som muligens kan stilles her for raskere respons. Kjøpte nylig en 2004 modell Freelander, 1.8l. Kjørt 216K. Denne har byttet Topppakning og Reg reim på verksted. Den har også relativt nylig byttet VCU (16K siden). Rett etter at den var overtatt fikk jeg hill decent og TC opp. Samtidig så startet den å fuske på turtall. Den lagde også noen skrubbelyder ved hardt rattutslag.. Kobler ut og mister motorkraft ved 2250 omdregninger og kommer tilbake ved 1500.. Den går også litt ugjevnt og rister litt på tomgang. Tidligere eier tok den hjem for å fikse, og skiftet bremselys bryter, Veivaksel sensor, samt nye foringer på VCU. TC og Downhill lyset er nå borte, men turtallproblemet er der likefullt. Hadde den innom på lokalt verksted for å lese av evt koder. Det var ingen feilkoder. Etter at verkstedet tok den ut på en testkjøring, mente de at det var tennpluggene og coilene som var ødelagt, så jeg fikk byttet dette uten at det hjalp. Fikk tips om å sjekke registeret. Registeret ble også sjekket når den var innom på verksted. Der var alt som det skulle være. Sugerørstrykksensor og lambdasonde er neste på lista og prøve. (Deler bestilt) Litt kjipt å tenke på bilen som ble kjøpt for tre uker siden, og som ikke har kunnet bli brukt siden. Ettersom deler må bestilles og har leveringstid, så tar jeg veldig gjerne i mot enkle tips som kan sjekkes ut, før alle deler byttes ut etter lotterimetoden!
  7. KLB

    Turtall problem

    Registeret ble sjekket på verkstedet.
  8. Høres jo veldig ut som at det kan være snakk om balansering av hjul.
  9. KLB

    Turtall problem

    Skal sjekkes. Tviler på at det ble benyttet eget LR utstyr til diagnose.
  10. KLB

    Turtall problem

    Ville ikke bilen da vært slik siden registerreimen ble byttet? Den har ikke hatt problemer før.
  11. KLB

    Turtall problem

    Kunne ikke se noe som indikerte at det var noe i veien med topp, eller pakning.
  12. KLB

    Turtall problem

    Litt kjipt å tenke på bilen som ble kjøpt for tre uker siden, og som ikke har kunnet bli brukt siden. Det er også rart at det ikke ble funnet feilkoder. Ettersom deler må bestilles og har leveringstid, så tar jeg veldig gjerne i mot enkle tips som kan sjekkes ut, før alle deler byttes ut etter lotterimetoden
  13. KLB

    Turtall problem

    Nei, den var kun innom for å lese evt. Feilkoder. Etter at det ikke viste noen feilkoder, kjørte verkstedet en tur. De mente at det var tennplugger og coiler. Det hjalp ikke.
  14. KLB

    Turtall problem

    Sugerørstrykksensor og lambdasonde er neste på lista og prøve. Om noen har noen andre «hete» tips, tas de i mot med STOR takk
×
×
  • Create New...