Jump to content
LRforum

valvolainen

LRF Society
  • Content Count

    1,231
  • Joined

  • Last visited

About valvolainen

  • Rank
    Karburant

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Karmøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy, Rogaland

Recent Profile Visitors

2,259 profile views
  1. Jeg brukte nøyaktig 1 liter pluss en skvett, fra tom beholder.
  2. Har en spruteflaske med autoglym vinyl and rubber. Blir ikke spesielt mye glans i det, men holder seg lett vaskbart en stund. Polytrol Har jeg ikke prøvd, må bruke opp det jeg har først Hadde en opprydning etter garasjebyggingen, og det viser seg at det blir endel flasker opp gjennom årene
  3. Bruker rainX, lett og få tak i. Forsvinner forholdsvis fort på frontruta med spyleveske, men slik er det vel. bodde på årnes/råde østpå før ja Flyttet hit i 2019...
  4. Nei, selv innenfor dot4 er det forskjellige viskositetsgrader. Original lr spec er class6. •Technically, this “sub-grade” (let’s call it Super DOT 4) of brake fluid is a DOT 4 fluid. It meets all the requirements of a DOT 4 grade but has better viscosity characteristics. The Super DOT 4 is specifically the ISO 4925, Class 6 grade.• Dot4 og dot5(silikonbasert, rød) skal forøvrig ikke blandes, dot5.1 kan blandes med dot4.
  5. Det jeg kan tenke meg er at luftbobler har lettere for og bevege seg når vesken er marginalt tynnere? Ihvertfall det jeg innbiller meg. Jeg kan presse pedalen i biæunn med motoren igang, men da må jeg ta skikkelig i, og den vil ut igjen av seg selv (med mer kraft enn bare returfjæren), oppfatter bremsene som normale igjen nå i alle fall. for og si det på en annen måte, når jeg trykker inn bremsen med normalt godt trykk, stopper pedalen før bunn, og den gir ikke etter selv jeg holder jevnt trykk på den.
  6. Hadde en runde før eu etterkontroll. Startet med og pumpe ut alt som var på tanken til det sluttet og blø. Jeg var ikke så redd for og introdusere luft, ettersom bremsene var så godt som ikke eksisterende. Kjøpte to flasker med gull fra lr forhandleren, og den er mer tyntflytende enn den jeg hadde fra før. Fylte så opp beholderen til toppen, og startet med venstre bak. koblet på slange med tilbakeslagsventil og begynte og pumpe. pumpet kanskje en kvart tank med bremseveske før jeg strammet til lufteskruen og fortsatte til høyre bak etter og ha etterfylt beholder igjen. Samme her
  7. Jobben BLE gjort dagen etterpå, men rapporten kommer altså nå litt knot under bilen, men fikk ordnet til med en bjelke og en tvinge, for og holde det skikkelige verktøyet på plass Ble tett Knakk noen fester, så måtte lage til noen nye, gruer meg til og se hvor boret kom ut innvendig i bilen Fikk også byttet beltet bak igjen- denne gangen med et tilsendt fra oggien, det satt! Og sammen med etterfylling sv spylerveske samt bytte av skiltlys, var det duket for en etterkontroll. de var fornøyde med bremserørene mine
  8. iso4925 class 6 har jeg ikke fyllt på, det er jeg ganske sikker på. Mulig det er for tyktflytende den jeg har fylt på. Jeg tror jeg prøver og bytte til en med rett viskositet først. Kommer sterkere tilbake!
  9. Hm, leste i 'bodsys brake bible' der det står følgende om spec: Tools Required to Change Rear Brake Disks (See page 5 for tool matrix) Brake Bleed Nipple Spanner Plastic Pipe Brake Bleed Pot Brake Fluid (LR Spec is SHELL DONAX YB DOT4 ESL FLUID. Otherwise, use a low viscosity DOT 4 brake fluid meeting ISO 4925 Class 6 and Land Rover LRES22BF03 requirements) ISO 4925 is the key if you can’t find the LR Brake Fluid. Denne skulle vel dekke det da? https://www.mobil.com/en-cn/passenger-vehicle-lube/pds/gl-xx-mobil-brake-fluid-dot-4 Bremsene var
  10. Bruker slange med enveisventil, men kjekt og være to. Får handle inn noen liter dot4 og bruke litt tid. Prøve med motor igang.
  11. Da jeg skulle bytte banjobolten på caliper gikk det dårlig, så det ble stående og lekke. Dermed tømte heg bremseveske beholderen og når jeg fikk styr på bolter og rør, så etterfyllte jeg og luftet, men pedalen gir etter med motoren igang. Det lekker ikke noe sted, men har ikke fått luftet ordentlig. fant et program på faultmate vehicle explorer der jeg kan lufte bremser. Jeg har prøvd og kjøre dette to ganger, og på høyre side durer abs sentralen, mens det er ingen lyder på venstre side. Høyre foran blir pedalen helt hard når abs sentralen sviver, men vet ikke helt hva som skal skje
×
×
  • Create New...