Jump to content
LRforum

valvolainen

LRF Society
  • Content Count

    1,261
  • Joined

  • Last visited

About valvolainen

  • Rank
    Karburant

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Karmøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy, Rogaland

Recent Profile Visitors

2,424 profile views
  1. Fyrte opp min d3 i ettermiddag, og til min store forbauselse hørtes det ut som den gikk på fem sylindere. Stoppet og startet igjen, det samme. Ingen metalliske lyder, så jeg lot den gå, åpne panseret og fjernet motordekselet, ingen luft gjennom oljepåfyllingen. Hørte lyder som tyder på luft som svisjer ved hver omdreining, men da jeg går over på siden for og undersøke nærmere forsvant lyden gradvis over ca fem sekunder, og gikk helt fint igjen. Gikk vel totalt et minutt før den returnerte til normal. Parkerte bilen igår natt etter en fantastisk tur på femti mil. Kjørte min ærend med
  2. Var ute og kjørte en tur etter kjøleveskebytte, og jaggu traff jeg ikke et sted der tempen var 6 grader, så da var det bare og stoppe og vente litt, og så teste webastoen, og den fyrte, og brant
  3. Strøkent! Takk for det. Satte det sammen igjen med pluggen stikkende ut ved luftinntaket. Så var det bare og vente på gradene slik at jeg kan få testet. 8 ikveld, så no luck.
  4. Overraskelsen var stor da jeg skulle bytte brennkammer og hadde en plugg til overs. har kjøpt lr010329 den svarte pluggen er på det gamle kammeret, ellers er de 100% like. Har en 07 modell, og hadde tilfeldigvis en 05 webasto liggende, denne har heller ikke den ekstra pluggen. What to do? Kan det være en sensor som den gamle ikke har? Går inn ved siden av dieselrøret i toppen.
  5. Overraskelsen var stor da jeg skulle bytte brennkammer og hadde en plugg til overs. har kjøpt lr010329 den svarte pluggen er på det gamle kammeret, ellers er de 100% like. Har en 07 modell, og hadde tilfeldigvis en 05 webasto liggende, denne har heller ikke den ekstra pluggen. What to do?
  6. Takk for det. Stilig! Bruker du galvaniserte bolter når du lapper sammen slikt? Eller brukes rustfritt? Jeg bør etterhvert ha en runde med friskt treverk på min og, men har ikke tid i vinter. Får gjøre nytten litt til.
  7. Ja, klossene har jeg enda. Men det passet så dårlig mot ramma, måtte ha skjært og fila noe vanvittig for og få de til og passe. Så da lot jeg være. Tusen takk for gode tips, det hjalp meg veldig!
  8. Da var ny aksel på plass. Sveisingen var vanskelig, ble mye vinkelsliper mellom pinnene. Men tror det sitter godt nok. Akkurat passe klaring. Ble litt forskjell på høyden på høyre og venstre side, men håper jeg har fått vinkelen i forhold til draget rett.
  9. Det var ikke dumt og skjære helt ut til enden. Flattjern har jeg, det blir bra. Kan banke til en 90 grader og feste langs bjelken og oppetter den originale vangen. originalt var den nye akselen innfestet på hengeren med to larver på tvers av bjelken, en til hver sin løse vange på ramma, samt en sideveis støtte. Ingen støtte frem/bakover. Men de kunne nok sveise. Jeg fikk forøvrig tak i denne fordi ramma knakk på hengeren den stod på, så kanskje jeg skal koste på en støtte ekstra. Som det synes av bildene er jo dette en ekstremt liten henger. Jeg tenkte på og forkorte akselen,
  10. Og jeg pøser på med forslag, jeg kunne også skjært ut et spor i bjelken over akselen slik: Da får jeg jo mye mer anleggsflate til sveising også. Men jeg vet ikke hvor nøyaktig jeg klarer og være, om det er 3mm med luft mellom sveisflatene er kanskje ikke det noe heldig?
  11. Dekkpusheren klarte ikke oppdrive noe i noenlunde lik dim med mer enn 4lag, så da ble det plan B Med normal innfestning ble den en tanke høy lurer på om jeg heller skal legge bjelken akslingen er sydd sammen med horisontalt istedenfor Sparer 6cm i høyden der og har ca 8,5 og gå på før dekket tar i noe. MEN, sveising, jeg har et pinneapparat, esab 180i, men kan forferdelig lite om dette. Kan noen anbefale pinnestørrelse ( og type? ) Det er kanskje dumt og legge bjelken flatt, siden kreftene på aksling
  12. Etter jeg fikk meg traktor har jeg skjønt jeg at verktøy til bilen og verktøy til traktoren er to forskjellige ting
  13. Se der ja. De små skruene i kantene lit seg greit løsne, det var værre med de seks som holder hjulet til navet. Skulle hatt slik momentomformer. Eller en skikkelig muttertrekker. Så langt har jeg lagt på rundt 1000nm med lamannsarm, uten hell.
  14. Fikk av navet, og sitter igjen med denne. Her burde det jo være muligheter for og få tak i noe hos økonomideler eller så
×
×
  • Create New...