Jump to content
LRforum

Erik Iversen

LRF Society
  • Content Count

    4,934
  • Joined

  • Last visited

About Erik Iversen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://landroverdrive.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

2,307 profile views
  1. Ville styrt unna Terrafirma, det vil gi stiv bil. Vil selvfølgelig bli mye mindre krenging, men ja, et sted må grensen gå og. Har kjørt 4 år med Monreo som fungerte supert de første årene. Med mye takvekt og div bak i bilen har disse blir for svake. Byttet nå ut med OME etter masse anbefalinger både her inne og ellers på nett. Er ekstremt imponert og vil ikke anbefale annet. Har fjærer fra Famous Four og liker dem godt. Min er uten bog enhet også Ettermontering av stag-stag vil også være en god løsning om du ikke skal kjøre masse hard offroad.
  2. Begynner å gjøre klart for tur. Tur-ting har havnet i tur-kassa og litt diverse småting er blitt gjort. Bla. er: - Brannteppe venstre bak (brannslukker allerede montert høyre bak) - Feste for vinsj-teppene på kassa - Generell opprydding i bilen og kjapp vurdering på hva som skal være med i verktøykassa og ikke. - Koblet opp Rock-lights ved vinsjen foran. - Skiftet oljetrykksbryter da den nye sluttet å fungere (tilbake til den originale altså) - Lagt opp ny ledninger til oljetemp-måler og oljetrkkmåler. Trykkmåleren fungere enda ikke. - Seterygglåsen på passasjersete sluttet veldig plutselig å fungere. Ryggen helt løs. Ikke så bra etter som setebelte er forankret akkurat her... Oppdaget enda en skrue som hadde skrudd seg ut. Blir skeptisk jeg nå. Skal alle skruene bestemme seg for at 43 år er lenge nok og bestemme seg for å forlate kjøretøyet? Måtte demontere begge setebasene før jeg skjønte hvordan denne braketten til venstre skulle stå. Bilde under. Ny skru og tilbakemontering så er alt i skjønneste orden. - Senter dash har kommet inn igjen etter å ha vært ute hele vinteren. Nå med luftekanaler som går via de midtre instrumenthullene. Tenker å lakke alu-rørene svarte etter hvert. Ellers er det masse andre ting å gjøre, men går liksom ikke så fort når jeg må kjøre 14 km hver vei for å komme til verksted. Fyller en del bensin da, det er jo hyggelig!
  3. Eneste grunnen til heving (slik jeg ser det) må være å få plass til betydelig større hjul på bilen. Det er uansett diffene som er laveste punkt og heving vil ikke være til hjelp her. Høyere dekksider. Hva kommer til å være primærbruken til bilen? Har en 76-modell selv og bruker den kun til offroadkjøring, gutteturer og kosekjøring når det er fint vær og jeg har tid. Den er ganske så lik original med små oppgraderinger her og der. Skulle jeg gjort annet offroad relatert med den så ville det vært montering av 235/85R16, men da må jeg begynne å gjøre noe med giring og motor.... Classic er meget kapabel fra originalt, intet tvil om det! Akkurat dette med hjulvandring vil være mitt neste gjøremål under bilen, selv om større vandring gir liten fordel i dyp snø
  4. "Eller fabrikantens krav" het det da jeg hadde forrige pkk på min. Fant oppgitte CO tall fra LR på 4kommaettelleranna tror jeg. Står i workshop manual mener jeg også. Skal forresten på fabrikkbesøk i morgen, så kan jo høre om noen der husker. Hilsninger fra øya i vest.
  5. Litt vedlikehold før langtur til Elvedalen må til. - Motorolje og filter - Tennpluggledninger. De gamle var blitt hvite i metallet oppdaget jeg ved skifte. Synes motoren tar rpm bedre nå. Tok meg ikke råd til Magnacore, men en oppgradering fra Luacs ble det. Spent på følelsen langs veien. - Nye dempere bak. Old man emu. For en oppgradering!!! Har kun kjørt 15 km på rett vei så langt, men og ja. Dette må teste mer før skikkelig vurdering kan nåes. - Nye klosser bak. Venstre var innsauset i olje. Trodde det var den indre tetningen som hadde tatt kvelden. Der tok jeg feil - Siste punkt; skiftet frostvæske. Har mer som må gjøres selvfølgelig, men dette var det som var overkommelig på en lørdag! At @vanilla_ninja har endret postadressen sin til klubbverksted mens Disco'n er småsyk bringer med seg mange hyggelige arbeidstimer. Alltid artigere å være to! Sprengskivene på navet hadde gitt opp livet som sprengskiver og startet pensjons-tilværelsen som vanlige skiver. Ergo skrur boltene seg ut. Husker ikke når jeg var bak her sist, men det må da være mellom ett og to år siden mener jeg... Dermed ble det nye klosser, ny tetningsring på spindelen og lock-tight på boltene istedenfor sprengskiver og en større rengjøringsjobb! Bremseeffekten har nå gått fra "farlig" til "vanlig" Også leker jeg litt med tanken om nye seter. Er usikker om dette blir i år eller om dem blir lagt på hylla. Vi får se!
  6. Pga. litt biltrøbbel og diverse går vel ikke turen nå før 29. mai med ankomst og destinasjon i Elvedalen den 30. mai. Vi får vel med hjulene om @vanilla_ninja har plass på taket? classic'n min er nok allerde full for turen, både inni og på toppen... kan vi møtes i Elvedalen om Lars Jakob ikke skal lenger sør?
  7. Blitt godt kjent rundt disse bilene du nå. Godt jobba!
  8. Så virkelig trivelig ut! Flott 110 også - kunne tenkt meg en sånn
  9. Må se om jeg må gå over og sparkle det som er av skyggepartier før ny lakkering da. Tredje gangen må det bli strøkent!
  10. Burde kanskje gått tilbake til sølvdetaljer - var flott dette! Litt helgekos er også kommet ut!
×
×
  • Create New...