Jump to content
LRforum

Erik Iversen

LRF Society
  • Content Count

    5,655
  • Joined

  • Last visited

About Erik Iversen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://landroverdrive.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brumunddal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

Recent Profile Visitors

4,058 profile views
  1. Sommerens sålangt siste jobb har vært å reparere 3 ledninger på parksensorene foran pluss koblingene til venstre tåkelys som har vært dårlig reparert en gang tidligere ser det ut til. Planen var egentlig å kun skifte viskermotoren på venstre hovedlykt da den hadde brent seg og lyktespylingen inne lenger fungerte (krav ved pkk nå til høsten) Men Phillips-skruene var ikke lette å nå med fangeren på... Men uansett greit det. Fort gjort å plukke den av, og samtidig fikk jeg rustbehandlet også her! Enda en pluss var at LED-bar monteringen ble enda "rener
  2. Vel når den andre bilen står så må den jo trå til! Men ja, det er jo en flott bil å kjøre rundt i.
  3. L322'n ja... et eget kapittel for seg selv. Rene skruprosjektet denne sommeren! Men jeg orker å ha bil med feil på. Så da har det blitt en grei runde for å si det slik... Det begynte med oljelekkasje fra venstre toppdekselpakning som kom i vinter. Kun skifte pakning? Neida... defekte gjenger i aluminiumen. Gjengene fungerer også oljekanal til kammen. Lett å fikse?Håpløs konstruksjon spør du meg.. Men, fikk til dette også. Reparert gjenger og ny pakning. I tillegg måtte det bli nytt toppdeksel da også det hadde sprekt med tilhørende oljelekkasje inn til coilpakka.....
  4. Sålangt bare blitt 4 netter i takteltet. De 2 siste i forbindelse treffet i Elvedalen. Både telt og classic har fungert knirkefritt Det er riktignok noe vedlikeholdsbehov som melder seg på den gamle gule etter å ha blitt brukt HVER DAG i hele sommer. Får nok kontroll på dette med tiden. L322'n er på veien igjen denne uka og kan endelig brukes. I hvert fall frem til pkk I slutten av sept. Håper nå den går gjennom uten særlige problemer, men vet nå aldri med en 18 år gammel LR... (eller gammel bil generelt) Vanskelig å bli kvitt all møkk fra offroadkjø
  5. Den jobben der så veldig kjent ut - jeg gjorde det samme på min i sommer. Skal se om jeg får oppdatert tråden i kveld også. Heldigvis bare blekket rundt kanalen og jekkpunktet som var dårlig på min, men det var uansett mye jobb når alt må lages fra bunn!
  6. Den gang gikk jeg jo til innkjøp av P38. Men den hadde jo tull med både blendmotorer og viftemotorer. Så vi var egentlig like langt..
  7. Nei, varmeapparatregister er noe av det verste man kan gjøre på classic faktisk.. og 200tdi'n gjør det vel ikke lettere... Jeg skiftet ut registeret mitt forbindelse girkasseskifte for noen år siden. Ut med nedre dashbord og hanskerom, stoler, girkassetunnel og girkasse. Så kom varmeapparatet greit ut så må det deles og splittes på mange rare måter før også det vil gi slipp på registeret...
  8. Den ligger inne på låven hos mor og far. Kan ta bilder på mandag i forbindelse med middagsbesøk Tilstand: Den opplevdes som fin da jeg plukka den ut defenderen for noen år siden. Egentlig pga lagerlyd, men det viste seg å være fordelerkassa... km-stand er 350 000 km. Så den er ikke ny lenger heller. 1999 modell
  9. Veldig flott bil! Håper noen redder den!
  10. Har 4 stk av denne typen, 18" uten dekk om det er interessant. Befinner seg i Brumunddal
  11. Helge, jeg har R380 girkasse med lang spak fra Defender TD5 om det hjelper. Må vel bygge om input shaft og clutchhuset riktignok..
  12. Jeg tror det var samme kar som gav bort OME fjærer og dempere fra den bilen fordi han syntes den ble for høy... Jeg var innom ham i februar og plukket opp disse for en kamerat. Fyren virket veldig hyggelig og bilen så bra strøken ut også. Kun ved første øyekast da han hadde det for travelt for gjennomgang eller omvisning. Stod også en ny defender og Range Rover i garasjen der.
  13. BFG er fint ja! synes også flere av dekkene til Cooper passer pent og
×
×
  • Create New...