Jump to content
LRforum

Erik Iversen

LRF Society
  • Content Count

    5,584
  • Joined

  • Last visited

About Erik Iversen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://landroverdrive.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stavanger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

Recent Profile Visitors

3,720 profile views
  1. Ordet "nei," var nå veldig spesielt (og sjeldent!? ) Sjekket litt de bilene jeg kjenner til. - min L322 = ikke oppgitt. - LSE'n til brodern = ikke oppgitt - de to P38'ene jeg har eid (hvor den første ble vraket i fjor ser jeg) = ikke oppgitt på begge to. Har du "nei" også i papirformen så skulle du jo være good to go skulle en tro.
  2. Jeg har det på min av samme årsak. Funka bra det!
  3. Ja, det gjør jo det. Hadde jeg hatt plass til en innendørs parkering og en skikkelig plass å skru, så hadde det nok vært lettere. Bilen er i god stand, og da vil jeg passe på at den forblir det fremover også, før den plutselig ikke er det! Joda, den "nye" bilen vil nok kunne fungere som en mer moderne klassiker. Den skal også bli brukt, og får litt mer utstyr om jeg tar meg råd til det. Men den vil jo ikke bli det samme offroad. Liste seg på tå rundt i løypene får den nok ikke til da den veier nesten 1000 kg mer enn classic'n. Men kapabel er den nok denne og Egentlig er jo h
  4. I dag ble det en liten sjekk av håndbrekk, som ikke har fungert godt på særlig lenge... Nye bånd ble bestilt før jul sammen med et fastnøkkelsett i tommer. Kjekt å ha på engelsk bil! Dessverre var det jo her som jeg egentlig burde ha forventet... - en liten oljelekkasje. Har kanskje tetningen en plass, men jeg har ikke helt oversikten enda. Men mens jeg lå på ryggen og snurra på mellomakslingen oppdaget jeg at stort sett alt av drivlinje har fått lekkasjer etter forrige kjøretur.. :/ Så da blir plutselig ståa en helt anna Girkasse, fordelerkasse og overdrive unit lekker olje
  5. Prøver meg på en litt større oppdatering. Lenge siden noe har blitt skrevet her, men noe har blitt gjort på bilene. Baksetene ble tatt ut av L322'n i forb. flyttelasset i februar. De ble tilbakemontert i påsken, men før de kom på plass ble teppet i bilen godt renset og behandlet, samt full lærbehandling og rens av setene. Ganske mye enklere å komme til overalt når de førstes var ut. Samtidig fikk jeg tatt læret i sideputene bak, dørtrekk, dashbord. Det gjenstår enda setene foran og midtkonsollen, men det er nok av dager å ta av! Samtidig ble piggde
  6. Mange som går for hengere med taktelt for tida virker det som..... Kjør innom stoff og stil på Tiller du, så finner du nok noe å kle taket med. Myke kjekt der!
  7. 1000 rpm på tomgang? Min snurrer pent på tomgang på 630-650 rpm... Max turtall? Vel jeg tror jeg aldri har dratt min over 4500 rpm. Går vel sikkert til 5500 eller noe. Max moment er vel oppunder 5000 rpm... Har biltema-måler jeg og, og den ser ut til å virke veldig fint. Ca 2200 rpm i 80 km/t med LT95 kasse - 4. gir. Dropper ned til 2000 rpm med overdriven inne om jeg husker rett. Dette er vel å merke i en Range Rover og ikke seriebil.
  8. Skal heller ikke glemme foringer på p38. De kan få gjennom PKK år etter år, men allikevel være helt oppbrukt og utslitt. Det kan ødelegge opplevelsen av myke luftfjærer betraktelig.
  9. Går an å sjekke kobling inn på pumpa via inspeksjonsluka i gulvet bak... Blir fort dårlig kontakt der...
  10. Mer elegant løsning....? Har akkurat samme strikkløsning selv jeg
  11. Alltid moro å starte classic! Lykke til - følger med.
  12. Ligger noe bilder her. Jeg brukte det fremre feste slik det var, men brukte ei spacerplate for å forlenge den. Det bakre feste vist i linken over skrota jeg tror jeg, og lagde noe litt lenger fram. Fikk laget bensinslanger med bøy her lokalt og fikk svingt de til original påfyllerlokk. Men den løsningen er ikke perfekt og det rsrlang tidp fylle tanken.......
  13. Ja, nei, har ikke hørt om tilfeller på dette i Norge. Men ser det taes opp til stadighet i miljøene i det store utland
  14. Ikke tech nå lenger riktignok. Men lyden høres, som Rolf sier, ganske ut som et pinjonglager i en diff. Lagrene kan ha slitasje fra tidligere mangelfullt vedlikehold og trenger forsåvidt ikke gi fra seg mer spon om olja ellers er god, men lyd vil det være... Ettersom du har tilgang på løftebukk burde du klarer å pin-pointe feilen ganske greit egentlig. Sand mode, antiskrens av, manuelle girskift og 60-120 km/t (alt etter lydbilde) burde gi svar til personen under om ørene er trente. Andre tips har jeg dessverre ikke. Har hatt gode resultater med bruk av mi
×
×
  • Create New...