Jump to content
LRforum

Erik Iversen

LRF Society
  • Content Count

    5,052
  • Joined

  • Last visited

About Erik Iversen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://landroverdrive.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Stavanger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

Recent Profile Visitors

2,565 profile views
  1. Gjorde det samme på min. Kjøpte faktisk originalt ombyggings-kit fra Land Rover. Det kom med messinghylser istedenfor plast om jeg ikke husker feil. Clutchen ble jo faktisk "normal" etter det! Anbefales til alle.
  2. Er veldig fornøyd med min 2016, 2.0 150 hk. Snart passer 50 000 km uten tull. Forbruket er også veldig bra. Snitta på 0.55 l/mila på sommerferien i fjor opp og ned vestlandsfjell med fullpakka bil. Den daglige kjøringa ligger nok ca på 0,7. Ettersom du kjenner 2,2 literen i evoquen kan du jo lett sammenligne.
  3. Du påpeker mange flotte poeng. Jeg lærer mye her! Føler det snart vipper mer rundt hvilke bil jeg skal bruke.
  4. Man må nesten se denne før en virkelig skjønner hvor mye som ligger bak filminga! Jeg er veldig imponert!
  5. Så konklusjonen er egentlig at ekstraissolert hardshell-telt egentlig er litt over toppen for de temperaturene vi camper i uansett og er det litt ekstra kaldt så er en dieselvarmer helt genialt, case closed...(?)
  6. Du må ofte skru av antiskrensen for å få særlig hjelp fra terrain respons. Holder du luftfjær-knappen i 3 sekunder så kan det hende fjæringa går extended height også. Uansett - fornuftig bruk av Land Rover. Tommel opp!
  7. Veldig viktig den der. Alt til sitt bruk. Kan ikke forsvare et telt til 40k som bare blir brukt noen få helger i året (i verste fall.)
  8. Såklart. Tror et godt isolerende liggeunderlag oppå madrassen er et must også
  9. Høres ut som det går fint med vanlig skibokstelt egentlig da! Dieselvarmer får komme med behovet.
  10. Ikke en hvilken som helst engelskmann du så der. han har mange fine video om Land Rover også. Flott varmer @KennethA Er også spent på eksosen..
  11. Godt du følger med Andreas! Joda, Defenderen ble sendt fra Trondheim med båt i går og bør være her om ikke så alt for mange dager. Den trenger en del skruing før den er klar for EU-kontroll. Planen var å ha den utenfor huset og småpusle med ting utover kveldene. Men det viser seg at vi ikke har gateparkering utenfor leiligheta slik lovet, så da forsvinner dessverre den muligheten... Bruker derfor tiden med større skippertak enkelte dager på jobben for å få den fort ferdig istedenfor å kose meg med den gjennom vinteren som egentlig var planen. Kanskje jeg setter bort noe til verksted også.... Fruen vil dessverre ikke nærme seg den bilen, så å få henne på tur i den er heeelt uaktuelt. Derfor litt spent på hva som skjer videre ettersom bilde har endret seg litt fra vi flyttet fra Trondheim. Planlegger derfor tur i Discovery Sport. Men vurderer også å skifte ut den i en L322. Tenkte faktisk samme tanke som deg angående classic'n som har gasstanken klar som du sier. Har vurdert sterkt å lage et pop-up tak ala alu-cab og har lagd noen tegninger rundt det, men bilen vil fortsatt bli værende på Østlandet og må oppgraderes både her og der for at jeg skal få med fruen. Så det vil i så fall være en langsiktig plan... Så er det alt det der med verdi, "skal man bygge om?" osv osv. Blir jo bare gal av å gå frem og tilbake med disse valgene. Bygge om til moderne EFI eller ikke... Motoren starter jo på første sekund, og slik har den alltid vært, uansett 35 plussgrader eller 15 minusgrader. Så jeg tror jeg lar det være med en tanke. Drømmen for den bilen vil om to år være: - Overlandturer og offroad på sommeren. - Mer besøk i Elvedalen. - Fisketurer i fjellet og snøbrøyting på tunet om vinteren. - Småflikking i varm garasje på vinteren. Litt avsporing, men det må være lov!
×
×
  • Create New...