Jump to content
LRforum

Erik Iversen

LRF Society
  • Content count

    4,440
  • Joined

  • Last visited

About Erik Iversen

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Recent Profile Visitors

1,390 profile views
  1. Puma Defenderen "Alex"

    Det er 9 ledninger som kommer ut av kjørelysreleet som er koblet opp på forskjellige plasser bak instrumentpanelet. Lett å se når man er bak der. Enkelt å følge fargekodingen. Klipp og lodd! De første bilene hadde kun svarte ledninger på releet. Hadde et skjema foran meg sist jeg bytta på en 300 tdi...greier da
  2. 90´ Disco1 Zanzibar

    Jepp, der fant du feilen Du kan jo helle noen dl diesel over stemplene dine i natt også for å se om stempelringene dine holder tett, og du ikke har andre feil samtidig. (Regner med du skifter olja...)
  3. Bildetråd Defender

    Moro! Greit å ha skikkelig bil da..
  4. P38 4.6 med LPG / Gassdrift selges

    Enda et klipp for dem som liker sånt
  5. P38 4.6 med LPG / Gassdrift selges

    Det er LPG injectorene om "tikker." Ikke en lyd fra motoren. Det er visst den vanlig arbeidslyd på dem. Snakket med LPG-Shop i UK om dette. Jeg lurte på å bytte dem ut ettersom de tikket mer enn hva jeg følte var normalt, men fikk høre at de er slik rett ut fra eska, og at de byttes kun ved lekkasje. Ellers er det litt putring som man hører i eksoen bak, og pakningen på venstre downpipe tetter ikke 100 % Bakre potta er "bygd om" for noen år siden. Så den lager litt mer lyd enn std. Skulle jo vært rustfritt-anlegg hele veien på en slik bil egentlig da. Ingen direkte bud sålangt. Ser jo helst at folk kommer og prøvekjører først.. Men har en eller to interesserte på forumet og en lokal på Finn.no som har sagt han vil komme og se på den ganske snart. Men han måtte finne ut NÅR først, så da får vi bare se om det skjer. Det var jo en som SKULLE HA DEN, samme dag som jeg la den ut. Men han ble det stille fra! 58 stk som har lagra annonsen nå, og passert 4200 visninger i dag. Så folk er nok glade i bilder vil jeg tro. Da jeg solgte defender'n fikk den 3 lagra annonser og 3000 visninger før den forsvant. Det verste er at jeg bestilte føtter fra LA for å bygge takgrind for lange evigheter siden. De ankom Oslo i dag og bør være her før helga.
  6. Hva er positivt med P38?

    Tommel opp!
  7. Hva er positivt med P38?

    Det der er ganske "spot on" på hva jeg opplever! Jeg har også kjørt målinger de 10 000 km jeg har hatt bilen. 10 minusgrader drar nok forbruket opp enda litt til på bykjøringa. Lpg tar fort 1 eller 3 dl ekstra den også... Kjøremøsteret mitt til/fra jobb er ikke akkurat gunstig heller. 5 min kjøring én vei, starter med en lang og bratt bakke i 80 km/t.. Går med litt suppe da, uansett hvilke bil jeg kjører.
  8. Land rover Serie 3

    Sjarmør dette. Flott bil
  9. Bytte motor og mauell gir på P38

    Håvard satte jo inn M57 i sin P38. Ikke en enkel prosess akkurat. Den ble til slutt hugd etter den var gjennom sin fjerde clutch... Var vel R380 i den. Nå har det jo kommet sterkere clutcher siden den tid. Men de tåler nok ikke 600 Nm enda... Fortsatt er selve jobben mye å tygge. Det elektriske er verst, men det ser ikke jeg mørkt på. Tdv6-ombygging er blitt gjort tidligere mot den originale ZF-HP24-kassa. HP22-kassen som sitter i DSE'ene er uansett for svake og må ut. Dessverre er det ikke plass under torpedo og girkassetunellen til en 6- eller 8-trinns ZF.. Kunne jo være verdt å ta drivlinja til en krasja D3, men det er ikke så lett.. Hadde jeg hatt åpen lommebok ville jeg heller gått for en overhaling og oppgradering av 4.6'n min. Kanskje annen type engine manangement system, moderne dyser osv, om det ville påvirket forbruke i STOR grad. Hvis ikke, ser jeg ikke poenget. Jeg var også på tanken om å bytte ut den gamle 2.5'n i DSE'n jeg hadde, men byttet heller bil Har ikke angret på det siden.
  10. Puma Defenderen "Alex"

    Det så nå ut som rett bryter den du hadde avbildet lenger opp?! den er ikke bare ny og "treg"??
  11. Hva er positivt med P38?

    Problemet er at diffen er plassert på motsatt side på p38. Bunnpanna, som er vinklet for å unngå diffen i Defender og D2 vil gå rett i den..
  12. Hva er positivt med P38?

    Den gamle dieselen min gikk aldri under 1.3 på mila. Ofte oppe i 1.5. Da kjører jeg heller 4.6. Men jeg vet mange DSE bruker mindre.
  13. Luftverktøy selges

    Står det i liten skrift her et sted at man får med P38 på kjøpet ettersom du har lagt verktøyet ut under "biler selges?!"
  14. Prosjekt -73 Range Rover

    Virkelig strøkent!
  15. Serie III 109 stw, 77 modell luftes for salg

    Artig bil! Jeg har P38 som venter på ny eier.
×