Jump to content
LRforum

Erik Iversen

LRF Society
  • Content Count

    5,876
  • Joined

  • Last visited

About Erik Iversen

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://landroverdrive.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brumunddal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

Recent Profile Visitors

5,533 profile views
  1. Du må bruke blinkkodesystemet og tiltakt etter tabellen som nevnt over. Hengerfeste er ikke en den av CANBUS-systemet på de første bilene. Så det er ingen koder å lese ut med diagnoseappart dessverre.
  2. Hvor stor jobb er det å bytte motor i disse? V8ern er ganske stor. I hvert fall en TDV8 som har 2 turboer. På den tror jeg det er lettest å ta vekk tannstang og hjelperamme og slippe alt ned på en pall og løfte bilen unna med løftebukk. Skal du inn i registeret på M62 motoren er den ganske komplisert med VANOS på begge banker. Regreimskifte på f.eks TDV6 er barnemat til sammenligning
  3. Ikke uvanlig med feil på panelet på tidlig L322. Men hva symptomene pleier å være er jeg usikker på Feilkoder?
  4. Den er jo laget for å sitte fast Er 2 skruer foran og bak på D1 i hvert fall. Konsollen er ikke veldig ulik på D2.
  5. Du må bruke litt kraft. Pleier å sette spaken i N først
  6. Ventilen du har bilde av ser veldig lik ut den som originalt sitter på 70-talls Range Rover med skivebrems foran og bak
  7. Automaten på D2? Er vel bare å klemme inn knappen og dra rett opp!? Har du manuell kasse er kula skrudd ned på stanga
  8. Det der så ut som en skikkelig flott opplevelse! Får de godkjent Td5 motoren i Puma? Td5 motoren ble ikke med over til puma pga bla utslippskravet som kom med Euro4.
  9. Oppfølgeren ligger ute https://youtu.be/9SOnaFMV6yk
  10. Kan gjøres med diagnose. "Lazy entry/exit funksjon må vel deaktiveres. Men da går heller ikke stolen bakover og ned til laveste nivå. Både ratt og stol blir stående i ro.
  11. Ikke skjedd så mye med bilen i sommer.... så lite å skrive. Har brukt bilen et par ganger rundt omkring i bygda og fikk tatt turen til sensommertreffet i Elvedalen! Er enda på den første tanken med bensin i år... Holder på med garasjerydding i disse tider og planlegger at bilen kan stå inne for første gang på 12(?) år! Ellers har Simon endelig sluppet video fra turen vi hadde med bla classic'n i oktober i fjor. Enjoy! Men i det minste har støtfangerne blitt svarte igjen, slik de var for noen år siden. Og rostylefelgene er skiftet ut med
  12. Den er mekanisk og skal gi konstant trykk uansett ja. Det sitter normalt sett en volumventil intert i pumpa og en trykksensor på railen. På l322 står trykksensoren bakerst på railen mot kupéfilteret. 27 mm langpipe om jeg husker rett? Ligger en liten skive på sensorene som blir flatere over tid og virker å gi feilaktig avlesning.. Feil på railtrykkgiveren pleier ofte å følge med seg tungstartet motor riktignok, evt ingen start.... Om du har lekkasje på dysene tilbake til retur vil det være problematisk for pumpa å holde rett mengde og trykk på dieselen inn på railen.
  13. Ta en dyselekkasjetest før du mistenker pumpa. Td6 har også generelt mye problemer med railtrykkgiver.
  14. Det kan nå være noen. Men kanskje ikke aktive? Vi har Disco Sport og hatt den i 5-6 år nå vi er enda på fabrikk-hjulene på 88 000 km. Ser ut til at de holder enda en sesong til... så blir enda et år til jeg får større hjul... Anbefaler forresten Disco Sport offroad mods-gruppa på Facebook. Mye info og bilder fra folk som kjører med tüv-heving og store hjul.
×
×
  • Create New...