-
Innlegg
5 951 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
Website URL
http://landroverdrive.com/
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Brumunddal
Previous Fields
-
Location / Bosted
Stavanger
Erik Iversen sine prestasjoner
ENTUSIAST (7/7)
-
Det der er nok ikke Land Rover seter
-
😅 Har i det minste eid en slik bil med den motoren, så måtte korrigere
-
Takker! Vannpoleringen må ha kommet frem bedre enn nytt. Kan ikke tro at delene forlot England med slik renhet i støpingen på 70-tallet Anbefaler han på Lillehammer om noen er interessert
-
Batteriene er sammenkobla. Symptomene varierer vel litt på de forskjellige LR-modellene. Evoque får gjerne girkassefeil osv. D4 tror jeg kan komme unna med bare stop-start problemer. Felles for alle er gjerne at man kan miste rattvarme og setevarme ettersom hjernen oppdager at det er mangel på strøm og skrur av luksuselektronikken for å holde liv i resten av bilen. Har stop-start i vår Disco Sport. Kjørt med knappen deaktivert hver dag siden vi kjøpte den i 2017. Null problem. Enkel rutine og en del av håndbevegelsen Park til Drive etter oppstart
-
Range Rover hadde M62 motor fra 2002 til 2005. Jaguar og Ford 4.4, 4.2 og 5.0 motorene kom senere. Om M62 i L322 hadde technician update vet jeg ikke. Men om du lurer på om de var utstyrt med Vanos så er svaret ja! Range Rover før 2002 hadde alle Land Rover motor.
-
Den gamle 1999 modellen jeg hadde for noen år siden hadde gått 363 000 km da jeg solgte den. I følge historikken ble det skiftet toppakning én gang før jeg kjøpte den og én gang i mitt eie.
-
Har du sluring i revers har du trolig problemer med reverspakka. Trykkproblem, blødning, lekkasje, trykkfall og/eller utbrent clutchpakke. Derav følelsen av at kassa bare spinner. Kassa går i fail safe om den oppdager innvendig slipp. Mener den da låser seg i 3. gir. Er mange år siden jeg har drevet med dette nå, så ikke arrester meg på detaljene
-
Ingen adaptive cruise her nei... veldig dyrt tilvalg. Så tror det var veldig få som ble solgt med det! Varme i ratt har de fleste - også min. Sjekk for webasto også. Det er det ikke mange som har. Min har det ikke.... Kun PTC element i varmeregisteret. Ja, vi får se om salg er aktuelt når jeg får prisen på nye AT sommerhjul 😅 Men hva skal den byttes ut med? Det sliter vi med... Jeg drømmer selvfølgelig om P38 igjen. Men den er potensielt ikke like enkel å bare låne bort til foreldre og svigerforeldre ved behov. Sjåføren må som regel kjenne alle triks ved bilen.. Fruen er happy med en octavia. Men jeg er ikke helt der. kke direkte kos å reise på LR treff med sånn bil... Firenze Red med Santorini Black tak og speilkåper.
-
Gode nyheter! Da kaster jeg meg nok også på før høstmørket kommer 😉
-
Kuttet luftslange til luftfjæring 🙈
Erik Iversen svarte på Jan Aarskog sitt emne i Range Rover Forum
De har trolig mange størrelser. Greit å ta med en slangebit så du får riktig dim -
Kuttet luftslange til luftfjæring 🙈
Erik Iversen svarte på Jan Aarskog sitt emne i Range Rover Forum
Tess har rør og skjøtehylser som lagervare. Når du først skulle kutte noen rør så er i det minste luft det enkleste å skifte ut eller skjøte/reparere -
Skoda Kodiaq burde også være på lista over biler å vurdere? Har ikke kjørt en, men ser ut som mye bil for pengene. Har vurdert salg av vår frem og tilbake ettersom den ikke blir brukt. Men utrolig kjekk "ekstrabil" å ha. Samtidig kurant bil å låne bort til foreldre når de har behov eller familie når de kommer på besøk via fly Er på 99 000 km nå. Så myyyye bil igjen! Også er endelig(!) de originale sommerhjulene nede på 4mm mønsterdybde. Så jeg kan forsvare innkjøp av AT dekk. Stått på ønskelista siden 2017 😅
-
Om terrain respons systemet står i ECO vil motoren oppleves som veldig daff. Tror i praksis at forbruket blir høyere også, fordi man hele tiden må lenger inn med gasspedalen og må jage motoren mer. Jeg liker det ikke. Har kun brukt Normal mode eller offroadmodusene på vår. Kjørte til årsmøte i avd øst i dag. 1 time og 20 min hver vei. Gikk på 0.61 l/mila.
-
Vi kjøpte sport i 2017. Den ble "byttet ut" til el i fjor, men forblir værende på tunet fordi det er en så fantastisk bil! Savner du 2.2 literen kan du kjøpe en 2015 modell. De kom gjerne med 190 hk utgave. Selv kjører vi 2.0. Stillere motor og bruker nok mindre diesel. Har fått rykte på seg, men vi har aldri hatt tull. Skifter riktignok olje mye oftere enn hva fabrikk mener er godt nok og prøver å passe på motoren. Å kjøpe en 2.0 motor som har overkjørt enten år eller km mellom servicene tror jeg er dårlig investering. 9-trinnskassa er fantastisk Kassa starter alltid i 2. gir. Så i praksis har du 8 gir å bruke. Men du kan tvinge den ned i 1. gir som typ en lavserie. Gjøres med paddle shift på rattet. Bruker den funksjonen veldig mye ved hengerkjøring og/eller bratte bakker. Blir lite sluring på automaten. Kjøreegenskapene er enda bedre på svingete vei enn freelander. Sportslig og moderne bil. God fjærvandring har den og. Vi har 18" felger. Ville ikke hatt større da det blir fort ubehagelig over hull på dårlig vei. Maks 19" etter min mening. Puta på førerstolen er ikke veldig lang. Lenger enn Freelander mener jeg. Jeg er 190cm og jeg er happy med den. Den er en del lenger enn puta i Model Y'n - men fungerer for meg den og, fordi den har god tiltmulighet. Det er det ikke alle modellene av Disco Sport som har tilting av puta. Vår 2016 har ikke det selv om det er en HSE. Tror dette kom som standard HSE spec i 2017. Noe å tenke på når man velger bil.
-
Spennende! ikke fått med meg disse. Du må nesten prøve dem og gi meg en tilbakemelding Finnes sikkert noen tester på YouTube vil jeg tro. Mulig de produserer varme også.