Gå til innhold

Esphau

Medlemmer
  • Innlegg

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Årnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Årnes

Nylige profilbesøk

627 profilvisninger

Esphau sine prestasjoner

Nykommer

Nykommer (1/7)

  1. Interessant Har du erfart sånn lyd fra drivaksler på din egen bil? Synes kanskje jeg har en ekstra lyd hele tiden på en måte, og at denne forsterkes til hvining ved mer belastning. Lyden følger iallefall bilens hastighet, men forsterkes ikke i svinger på den måten dårlig hjullager normalt gjør. Den er blitt mer tydelig og lettere å få frem nå etter ferieturen i sommer Ny sjekkerunde i helga. Blir spennende å høre!
  2. Ok, jeg skal trippelsjekke både hjullager og rattakselledd. Takk for tips
  3. Litt betryggende å høre at du har hatt samme type lyd, da er jeg kanskje på rett spor. Hvilken type diff kjøpte du? BritPart eller noe annet? Har sjekka rattaksel samtidig som en hjelpende hånd har svingt på rattet, og det er bevegelse sideveis i akselen som går inn i tannstanga. Leddet kjennes ok ut, kjøpte OEM fra Rimmer Bros. Burde være grei kvalitet på det?
  4. Takk for tips, den på finn har jeg ikke sett. Verdt å sjekke ut Skal ta en ekstra runde før jeg plukker den fra hverandre, det kan jo være jeg har hørt meg litt blind på diff. Pinjonglageret foran på P38'n hørtes helt annerledes ut da det var gåent, det var mer bromme/malelyd i lav hastighet..
  5. Hei! Min første post her, men jeg har vært passiv leser av forumet en god stund, og bilinteressen er på topp Har en 2001 P38 DSE, (impulskjøp i 2017) Har fiksa mye på den, og liker den godt, selv om den er i overkant treg Så tok jeg sjansen og kjøpte en 2012 D4 tidligere i år. Flott bil, men jeg har dessverre en slags hvinelyd i den ved akselerasjon og belastning. Høres godt i bratte bakker, og kan forsterkes i sving, f.eks ut av kryss og rundkjøringer. Kan også føle det litt i rattet når lyden er mest tydelig. Jeg mistenker fremre diff. Lurer på om noen her inne har erfaring med hvordan en gåen fremre diff høres ut på en D4? Bilen har rulla 176.000km, og oljebytte skal være gjort på 120.000km. Har sjekka olje/oljenivå og det er ikke noe unormalt med spon på magneten. I tillegg har den gått lenge med tregt nedre rattakselledd, så det har blitt slitasje i inngående aksel på tannstanga. Så nå har jeg nytt ledd og ca 1cm dødgang på rattet Hva mener dere? Ok å kjøpe brukt tannstang og evt. brukt diff som har gått ca 80.000km? Ser LR Butikken selger overhalt tannstang til akseptabel pris. Og LR direct selger overhalt diff med garanti, men hvordan er kvaliteten? Tips og innspill mottas med takk Mvh Espen
×
×
  • Opprett ny...