Gå til innhold

Jerry

Medlemmer
  • Innlegg

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Maura

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Maura, Nannestad

Nylige profilbesøk

951 profilvisninger

Jerry sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei. Er det noen som har byttet hjullager foran? Er det vanskelig, sitter de veldig fast?
  2. Jeg har eid en Magnum 4x4 på nitti tallet. Mørk blå med lyst interiør. Morsom bil da og jeg har faktisk fulgt med om det er noen til salgs. Den hadde sine utfordringer, men det var bare importert 44stk til landet i 85 og 86 og du møtte sjelden noen etter veien. Det ble nevnt her at det var bra svingradius. Den var ikke bare bra, men vanvittig bra, men med gode muligheter for å ødelegge drivknuter og mansjetter. Når jeg bytta drivknuten, fikk jeg fortalt at det var den siste de fant nede i Europa, vet ikke om det var sant. Fantastisk interiør sammenlignet med datidens biler og det er jo fortsatt flott hvis det er vedlikeholdt. Vet ikke om det er noen biler igjen på veien i Norge pr i dag.
  3. Se her hvordan du fjerner alt for å komme til: Bildene i albumet viser at en må sage ut mye av plastikken i midten. Ta ut slik at en blir sikker, bedre det enn å ødelegge vifta som skal inn, fordi det er trangt. Det blir en del små sår på hender etter denne jobben. Viktig å løsne ventilene for lufta i midten. luftekanalen innenfor må dyttes fremover for å skape mere plass for vifta. Vær oppmerksom på at festene for luftventilene sitter på sidene for de som er på venstre og høyre side, men på den midten sitter de oppe og nede. Prøv vifta før noe skrues sammen igjen. Lykke til.
  4. Jerry

    L322 Skifte av varmeapparatvift

    Bilder fra skifte av varmeapparat vifte på en L322.
  5. Har nå byttet vifta ved hjelp av en del tyngre inngrep. Er det noen som trenger tips om dette så har jeg noen å gi.
  6. Må bytte vifta, er det noen som har gjort dette før? De fikk den i gang igjen, men det knirker og piper. Har mulighet for å kjøpe en brukt en som skal være bra for 80 pund. Vet det er enkelt å få av toppen på dashbordet, men hvordan er det videre? Er det overkommelig? Håper det er noen som har prøvd dette.
  7. Etter at dynamoen brant opp, viser km teller 999999. Noen som vet noe om dette og kan gi råd? Vet det er 3 steder som km stand blir lagret, men hvordan løse problemet? Må jeg bytte display eller er det den som gir/har gitt signalet som er problemet. Noen som har vært borte i dette?
  8. Jeg ringte Sandven igjen i dag og kan stikke innom der i morgen og får byttet den, tror jeg betalte omtrent det samme som det sist for motstanden og så selvfølgelig litt for bytting. Kjekt å få i gang vifta igjen slik at jeg får nytte av aircon. Det ble faktisk litt sommer igjen. Takker for tilbakemeldingen.
  9. Hei. Ser at jeg ikke har informert om hvordan det gikk, for de som ev er interessert. Byttet Switch heater blower JGO000021 + skiftet motstand. Vifta har der etter virket inntil sist uke. Nå virker den ikke i det hele tatt igjen. Alle lampene lyser når jeg vrir, men død. Er det da slik at hvis det er motstanden som er problemet, hadde full fart på vifta virka?
  10. Etter at dynamoen omtrent brant opp, viser km teller 999999. Noen som vet noe om dette og kan gi råd?
  11. Jeg har en 2002. den er helt tørr. Bakdør finner du på http://www.ebay.co.uk/. Søk på Range Rover L322 og følg med. stadig vekk kommer det opp dører og karosserideler i den fargen en ønsker. Jeg har kjøpt både støtfanger og skjerm, de sender hvis en spør om det uansett om det står at dte må hentes. Bring har fungert for min del derfra.
  12. Takker for svarene. Det kan godt være at det er en motstand som ligger opp under dashbordet. Har bestilt time hos Sandven på Hvam, så får vi håpe at det er kun den.
  13. Hei. Har en 2002 L322 Diesel. Vifta til varmeapparatet har sluttet å virke, de røde lampene rundt bryteren går på når knotten vris rundt, men ingen vifte går på. Er det noen gode råd?
×
×
  • Opprett ny...