Gå til innhold
LRforum

Odd_flock

LRF Society
  • Innlegg

    3 256
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

6 følgere

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    bødalen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Slemmestad

Nylige profilbesøk

1 934 profilvisninger

Odd_flock sine prestasjoner

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Helt klart en stor opplevelse hvis du har mulighet. Var der i 2000. Da var det 70000 innbyggere på IOM, og det kom 75000 tilskuere, mange på MC. Det er en fordel å ha motorsykkel eller eget kjøretøy, for øya har mye å by på utover selve løpet.
  2. Uansett om den er fra før 71 eller nyere så må ombyggingen godkjennes. Det har kommet vesentlig mere informasjon fra offentligheten på dette med ombygging. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging/Amatorbygg
  3. Bensin brenner bare i riktig blandingsforhold med luft. For mye, eller for lite, så brenner det ikke. Sånn sett er diesel mye værre, for det smeller nesten uansett blandingsforhold bare det får litt varme. Det bare soter mere hvis det er lite luft (oksygen). Hvis du tømmer den godt og fyller med vann eller gass er du trygg. Det kan komme et lite puff avhenging av hvor mye luftrom det er igjen. Paradokset med å fylle med vann er at det kjøler veldig bra. Du kommer ikke til å lykkes noe særlig med å sveise et sted hvor det er vann på innsiden av platen.
  4. Fremdeles intresert. Men er på vestlandet til i slutten av uka
  5. Jeg kunne tengt meg fire sånne hvis du har Eller får tak i flere....
  6. Eiendomsmeglere har da vært så nært begrepet "svindler" det har vært mulig å komme i årevis! Sjangsen er nog vesentlig større for å treffe en hederskar blant bruktbilselgere Dagens beste "Det er synd at 99% råtne epler gir ALLE meglere et dårlig rykte..."
  7. Produsert for Etanol der borte. Stort sett andre drivstoffslanger og o-ringer, altså gummi ting som er det store problemet. Klarer fint å tømme tanken før jeg setter bort bilen for vinteren, hvis det er det som må til. Er nok litt storm i et vannglass, men helt uproblematisk er det heller ikke.
  8. Forde Defender har 3,54:1 og Serie har 4,7:1 utveksling i differensialen. Det vil si at støtteringen for drevet er større på Serie enn i Defender. Du kan godt bruke Defender Diff i en serie, men da må du få tak i en mellomring mellom diffen/locker og drevet. Ashcroft solgte disse mellomringene før, men vet ikke om de har lengre da markedet karnskje ikke er så stort for sånne deler. En telefon over på stotrende engelsk med norsk aksagn kan sikkert avdekke noen intresante detaljer
  9. Er ikke detroitlocker låst som standard da? Også låser den opp når det blir nok vrimoment på akslene? Er sånn jeg har forstått det i allefall. Utfordringen på vinteren blir vel at du aldri får helt det vrimomentet som skal til for å fri ut akslen på glatta....
  10. Den ligger i posten.... Hvis ikke det stopper helt på grensa så skal jeg ha den her til uka
  11. Det er det som er saken med den nye "total" som de har lansert nå. Den skal være låst opp for alle modellene fra Td5 og nyere... De gamle var med bare en modell og koder.
  12. Det er åpenbart fordeler og bakdeler med den. Den har begrenset programmerings mulighet, men den skal kunne lese alle LandRover modellene uten å måtte kjøpe flere kodenøkkler. Sjekket opp icarsoft 930, men det ser ikke ut som den støtter Td5 i noen særlig grad. Fant i allefall ingen som ville bekrefte det. Skulle jeg hatt utvidet funksjonalitet hadde jeg vel kjøpt Lynx eller Nanocom ut fra det jeg fant på nettet. Bakdelen med begge disse er at de bare støtter en bilmodell med mindre du koster på deg flere lisenser. Har bestilt nå en sånn Hawkeye Total jeg, så får vi se hvordan det går.
  13. Er vist en helt ny Hawkeye som har kommet på markedet nå. Lite informasjon å finne foreløpig, men Hawkeye sine tidligere modeller har jo et bra renome. Står litt fast på en Td5 akkurat nå, og vurderer å kjøpe en for å se om det hjelper....
  14. Mange bra råd allerede her. En liten kommentar fra min side er å også tenke litt fremmover. Neste hverdagsbil du kjøper blir sannsynligvis også en elbil, da sannsynlig med enda større batteri og enda mere fleksibel lader. 3 fas i garasjen er aldri feil. Legg inn den største kursen du kan hvis du først skal gjøre investeringen. Har du først en god 3 fas 230v kurs er ikke veien via en transformator lang, og da kan du få 400v Type 2 lading rett i bilen. Har du først en 3 fas / 230v /32A kurs så holder det til å mate 11Kw laderen i bilen via en trafo.
×
×
  • Opprett ny...