Jump to content
LRforum

Rikerud

Members
  • Content Count

    132
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Rikerud

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Namdalseid
  • Interests
    1982 Jaguar XJS, 1970 Alfa Romeo 1750 GTV, 1972 FIAT 500 L

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Eidet, Nord-Trøndelag

Recent Profile Visitors

411 profile views
  1. Ser ut som det er mulig... http://www.disco3.co.uk/forum/topic115469.html
  2. Er det mulig å ettermontere ryggekamera på 2010 D4? Eller sagt på en annen måte, ligger kabler der? Noen som har gjort det som sitter med erfaring?
  3. Er fremdeles ute etter en D4. Bare gi lyd om du vurderer å selge en fin en.
  4. Jeg ser at det ikke har kommet svar på denne. Men jeg lurer på akkurat det samme og forsøker derfor med en "bump"
  5. Ser for meg en prislapp på kroner 70.000, men er åpen for bud.
  6. Bærearmene koster vel i underkant av 1000-lappen pr stk fra UK? Så bestille selv og finne et verksted som bytter. Du mister evt garanti på jobben. Ellers burde det være det samme om du bytter alt eller bare foringer så lenge armene i seg selv ser ok ut.
  7. Det er vel flere diskusjoner i samme tråd. Den kommentaren "Har bilen gått 130t ++ så må nok det meste over byttes om litt uansett" Må nok relateres til dette spørsmålet: "Dagens dillemma: Kjøpe bil som har hatt sine feil og fått byttet "alt" av understellsdeler og slitedeler forøvrig. Kjøpe bil som har vært super driftsikker og derfor ikke har trengt å bytte nesten noe... Kriterie ca samme km (ca 130.000 - 150.000) og samme årsmodell (2010)" Og ikke til den konkrete lista på en av D4-kandidatene. Trur eg.
  8. 75/93 RRC selges. I de senere årene er følgende gjort: nye kompositt toppakninger planerte toppene byttet ventiltettinger, ventilløftere, vannpumpe, termostat og ellers alle pakninger og reimer. Oljepumpa har fått “repset” Varmapparatvifte Varmeregister Skiver/klosser Bremserør/slanger Nye styreledd Og sikkert noe jeg har glemt. Ramma er fra 1975, men den er godkjent ombygd med karosseri og drivlinje fra 1994mod 3,9 EFI Vouge. Den har kun gått 154.000km, og har av utstyr, bl.a : 4x elvindu, el. soltak, el.speil, sentrallås, servo, skinnseter, el. seter med minne og varme, cruisecontrol, aircondition som blåser iskaldt, autodim innerspeil, Webasto, EAS elektronisk styrt luftfjæring m.m. Men alt av dette fungerer ikke… Den har nye sommerdekk og nesten nye Nokia 7 SUV vinterdekk. Det følger med omfattende rep. håndbok (koster kr 800) og diagnose til luftfjæringa. Det følger også med en god del ekstra utstyr som komplett rattstamme, pakninger til ventilblokk luftfjæring, ny kompressor etc. Skal komme med komplett oversikt. Bilen framstår som hel og pen. Den er ikke perfekt, det finnes litt rust noen steder, det jeg har sett har fått en solid dose fluid film på seg. Det vil komme bilder. Pr i dag er ikke bilen EU-godkjent. Inntil videre viser jeg til bildene i denne tråden. Håper det kan være av interesse for noen. Pris er jeg ikke helt i mål med enda. Det kommer.
  9. Er det ikke sånn at foringer, hjullager «etc» ofte må byttes etter mellom 100- og 150kkm da? Spesielt på en så stor og tung bil som Disco?
  10. Dagens dillemma: Kjøpe bil som har hatt sine feil og fått byttet "alt" av understellsdeler og slitedeler forøvrig. Kjøpe bil som har vært super driftsikker og derfor ikke har trengt å bytte nesten noe... Kriterie ca samme km (ca 130.000 - 150.000) og samme årsmodell (2010)
  11. Har du en bra D4 fra 2010 til salgs? Jeg er ute etter å kjøpe en. 7 seters, fortrinnsvis en som er godt fulgt opp.
  12. Det er nettopp derfor jeg prøver å finne ut av ting. På en bil som har gått 150 k km må man jo regne med at ting begynner å være klart til utskifting. Og da kan det være greit å kjøpe en bil hvor i alle fall noe eller mye er byttet. Derav også formuleringen ‘viktigst’.
  13. Jeg tror i alle fall ikke at D4en oppfører seg som en sportsbil. Så bare det er sagt. Men jeg håper virkelig den er bedre enn LandCruiseren i denne sammenhengen.
  14. Spørsmål fra en «dummie»: Er bærebru = bærearm = lenkearm? Og hva er de dyreste og viktigste understellsdelene å bytte på en D3D4?
  15. Kjenner at jeg blir litt svett her. Skal jo kjøpe meg en D4 tenkte jeg (eller en god D3) i løpet av sommeren. Så leser jeg dette og tenker med gru tilbake på 120-serie LandCruiseren jeg hadde for noen år siden. Den var jo understyrt så det holdt og ikke noe jeg ser tilbake på med glede når det gjelder det punktet. Hadde vel fortrengt det og innbilt meg at D3/D4 er mye bedre på slikt. Har vel blitt kraftig bortskjemt når det kommer til gode kjøreegenskaper på de fleste forhold etter mange år i Alfa, der kjører du uten overraskelser selv om det er framhjulstrekk. Bortsett fra på humpete grusveier på fjellet (som er årsaken til at jeg vil tilbake til noe med høy bakkeklaring), der sliter jeg i dag...
×
×
  • Create New...