Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

jfa077

Medlemmer
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om jfa077

  • Rang
    Medlem

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stokke

Nylige profilbesøk

196 profilvisninger
  1. jfa077

    130, 2009, på Finn

    ja, beklager lovdata pro linken. Gikk litt fort der godt at vi har funnet ut av dette da!
  2. jfa077

    130, 2009, på Finn

    ja. det som skjedde 1. mai 2007 var en prosentendring i § 3-3 https://lovdata.no/pro/#document/LTI/forskrift/2007-04-26-444
  3. jfa077

    130, 2009, på Finn

    sjekket kalkulatoren den viste fradrag på 69%. Hadde den vært reg. Før 1 Jan 2014 skulle den vel vært på 80%? 8 år gammel bil. Hvor fremgår det at endringen trådte i kraft i mai 2014? Hadde vært konge om det stemte da
  4. jfa077

    130, 2009, på Finn

    ja, hadde vært fint om det var registrert 6 dager tidligere. har sinnsykt mye å si på avgiftene. mener forskjellen er på nesten 800 000, så selv når det bare er 10% igjen vil det utgjøre 80 000 på en haugammel bil....det kan jo ikke være hensiktsmessig fra statens side... men det hele kommer jo ann på hva han skal ha for bilen.
  5. jfa077

    130, 2009, på Finn

    Registrert 06.01.2014
  6. jfa077

    130, 2009, på Finn

    Stemmer. Rørhus var det. Utenfor en låve med kajakk og en fancy henger hvis jeg ikke husker feil
  7. jfa077

    130, 2009, på Finn

    ja, heldigvis har jeg bare behov for 2 seter per d.d. og fordelen med dobbeltkabiner selv uten bakseter er når en passerer 190 cm Nei, det kan man ikke, mener endringen kom 1.1.2014. Det medfører at bruksfradraget i engangsavgiften er på 78% etter 10 år. Eks. en defender koster 100 000 kr mer som personbil enn som varebil den 1.1.2014. den 1.1.2024 vil det da koste 22 000 å sette inn seter (hvis jeg har forstått det riktig). 95% på biler med alder over 28 år. Se Forskrift om engangsavgift på motorvogner § 3-3 for fullstendig liste. Alternativt kan en prøve seg på § 3-4 tredje ledd: "I engangsavgiften som fastsettes etter Stortingets vedtak om engangsavgift § 2, gjøres fradrag for det forholdstall som fremkommer ved å sammenholde motorvognens verdi som ny her i landet (inflasjonsjustert historisk nybilpris) med verdien motorvognen har som brukt. Verdivurderingen skal bygge på tilgjengelige oversikter over bruktbilpriser på det norske markedet. Skattedirektoratet fastsetter hvilke prislister som skal benyttes, og hvordan de skal benyttes. Det kan gjøres sjablongmessige fradrag/tillegg i bruktverdien for motorvogner med kjørelengder som vesentlig avviker fra det motorvognens alder isolert skulle tilsi." ikke akkurat klartspråk men.... Dette er vel noe av det som gjør denne bilen mindre ettertraktet.
  8. jfa077

    130, 2009, på Finn

    Hei godtfolk! er det noen som har kjennskap til denne bilen? Lenke til Finn Noen som har vært å sett på den kanskje? mener å huske at den er blitt omsatt noen ganger etter at Cartech hadde den.
  9. jfa077

    Defender ønskes

    Etter noen års flørt med andre merker ser jeg meg nødt til å gå tilbake til lr. Noen som har en puma helst 130 hcpu eller 110 stasjon til salgs? En fin 300 TDi 130 hadde heller ikke vært å forakte. Ikke nøl med å ta kontakt! Må være under 400 000kr og gått under 200 000 km for å være interessant. Vil du ha noe japsehiluxdrit i innbytte skal du få det.
  10. jfa077

    90 - 1988 - 200 tdi - til salgs

    Absolutt, bilen står i Sandefjord. Send meg en PM eller melding på mobil så avtaler vi
  11. jfa077

    90 - 1988 - 200 tdi - til salgs

    Fant noen flere bilder på mobilen, skal se om jeg kan få min bror til å ta noen innvendige ila. helgen.
  12. Land rover 90, 1988 modell. Spesiell bil for spesielt interesserte! Jeg kjøpte denne bilen april 2013 og har hatt masse glede av den. Blant annet en problemfri tur til Finnmark og tilbake (byttet en lyspære). I mitt eie er det blitt byttet registerreim (gått ca. 2500km siden byttet), vannpumpe, clutch slave cylinder, kryss og støtdempere bak. Bilen har ARB luftsperrer foran og bak, virker knirkefritt. Den er hevet noe og det er satt på spacer på mellomakslingen slik at vinkelen fortsatt er riktig. Flott takstativ. Snorkel. Usikker tilstand på winch. Motor er en 200tdi. Når motor ble byttet ble det også satt inn ny galvanisert torpedovegg uten luftelukene. Rocksliders, alu, tankguard, steering guard. defa motorvarmer. og sikkert ting jeg har glemt Bilen ble EU-godkjent i sommer da den var avskiltet en periode etter kjøp av ny bil. Jeg bor selv i Finnmark, men bilen står hos min bror i Sandefjord. Bilen har i dag gått 251449 km. Ring 99 24 91 35 eller send PM her så skal jeg prøve å svare på det du lurer på. Denne bilen har tidligere hatt en tråd her inne så hvis tidligere eier vil henvise til den tråden er det helt i orden for meg. Fint at folk er klar over hva de kjøper. Kan være int. i bytte i defender 110/130 med td5/4 motor eller Disco II td5. Pris: rundt 85 000 kr. Kjente feil: varmevifta har begynt å krangle, dette har jeg ikke fått sett på.
  13. jfa077

    enda en ny Defender-eier

    noen flere bilder etter at jeg fikk byttet fjører og dempere foran også
×