Gå til innhold
LRforum

roy@pumpa.no

LRF Society
  • Innlegg

    797
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    https://picasaweb.google.com/101008716263517983064/DiverseFreelanderBilder?authkey=Gv1sRgCP2G8Na0oaTQMw
  • Skype
    mobil: førtién 00 9394

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Krokstadelva, Drammen, Buskerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Krokstadelva

Nylige profilbesøk

1 814 profilvisninger

roy@pumpa.no sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Har folk sluttet å skru? Her er ganske mye snacks
  2. Jeg er vel ferdig med å skru freelander og kona er på meg for å få ryddet ut av boder og garasje... Masse motordeler til 18K4 1 topp ferdig planet og overhalt 2 topper ferdig planet 1 motor ikke demontert 1 motor demontert og rengjort, samt planet blokka 1 motor delvis demontert 3 komplette (nye) sylinderforinger med stempler Rådelager og bærelager i diverse dimensjoner Dette selges for kr. 4.000,- For et par tusenlapper ekstra kan du få med masse servicedeler som filtre, termostater, bremselysbrytere, oppheng til bakdiff, VCU lagere, link armer til stab stag foran, elektrisk speile høyre foran (alt dette er nytt). Et par bakdiffer som må overhales (får med deler). Masse, masse masse. Det er deler her for minimum 30 tusen kroner. Selger ikke en og en del, nå skal alt vekk! Jeg kommer heller ikke til å lage en komplett liste med hva som følger med, sørg bare for å ha en tilhenger med stor nok plass... Mvh Roy Halvorsen roy@pumpa.no tel: 41009394
  3. Da tolker jeg det slik at jeg lager en liste eller lign. m/delenr. og legger ut på salgssiden (med link herfra seff) Dette er deler til FL1.
  4. Tiden har da kommet. Litt trist når hobbyverkstedet med to løftebukker, nok plass og masse lys er ferdig... Men tiden og lysten til å fortsette å skru Freelander har forsvunnet. Men jeg har masse nye deler, som det hadde vært fint å bli kvitt. Koster både plass og penger. Det er jo litt jobb å sortere alt og legge ut, så ville bare lodd litt stemning. Snakker slitedeler som bremseskiver, klosser, klonk-armer, endeledd, bærebruer, fôringer, sylindre, veivlager, ferdig planslipte topper til 18K4 osv.
  5. Heisann, Kanskje dumt spørsmål, men etter å ha låst opp og vridd "rattet"... Så skal "rattet" også dras litt ut. Ble dette gjort? Én uke er ikke nok til å sette dette i vranglås. Ett år eller tiår derimot... Lykke til.
  6. Pipe i tommer som er ett nummer mindre. Evt sveise fast en stor mutter på bolthodet
  7. Ja det jeg har skrudd på FL2 har jo bare vært ren service, så den tror jeg deg på. Ville jo være merkelig om ikke LR tok lærdom av FL1.
  8. Hehe, Har allerede investert i det råeste diagnosesutstyret som finnes. Så rett før jul fikset min fetter og jeg et problem med luftfjæringen som Bertel O. Steen ga opp etter 9 besøk, og regninger på 50.000,- kroner til forrige eier. Vi holdt riktignok på i nesten 5 timer, men min fetter "tjente" vel rundt kr. 100.000,- på de timene... Har man "løst" gåtene med gamle FL 1, så er alt annet bare moro. Og jeg har sannelig gjort mitt for å gi gamle FL 1 nytt liv. Hvor mange vet at sensoren på gasspedalen (den som bare sier fra til ECU at nå er gasspedalen i bruk, så nå må du skru av HDC) kan kortslutte hele BUS systemet på bilen og gi en ikke diagnostiserbar feil mer 3 amigos? Jeg fant ut det... Tok bare noen dager og enda flere timer...
  9. bare hyggelig. Måtte endre videoen, så nå ligger den på Youtube. (Dvs. det tar visst bare en 3-4 timer å legge den opp der) Video fra Dropbox
  10. Hei, Det er akkurat som det skal være (noe annet hadde betydd en alarmerende feil). Derimot, så skal det være en viss "slipp" mellom for og-bakaksel. Hvis du jekker opp bilen slik at ett hjul er over bakken, så skal du kunne dra det hjulet rundt. Det er tungt, og går tregt, men det skal "gi etter". En mye brukt, men ingen eksakt test, er å bruke en 1 meters rør/arm som festet til hjulbolt (hjulvinne osv) og henge en 4 liters spylervæskekanne i denne. Da skal hjulet dreie SAKTE rundt VIDEO
  11. Nå skal jeg være stygg her, og blir muligens nektet adgang her for alltid: Har kjøpt en 06 Mercedes ML320CDI. Var så fornøyd, at nå står det en 08 GL320CDI her også. Enorm plass, komfort som ikke kan sammenlignes med noe, etter litt tuning, så er 300HK noe som gjør forbikjøringer til en (dyr?) fornøyelse. Og prisene er ikke så gale når du kommer ned på 2006-2008 modeller. Men nå må jeg kanskje si takk for meg her på forumet?
  12. Det stemmer. På en så gammel bil, så tar du ut denne chippen, limer den innenfor dekselet til rattstammen, og så kan du kjøpe nøkkelemner fra UK for en drøy tier pr. stk., og få en nøkkelsliper til å lage så mange du ønsker. Selve fjenkontrollen kan "parres" ved hjelp av diagnoseverktøyet hawkeye. I mine øyne et mer brukt verktøy enn jekk på en Freelander, og derfor et must have i enhver bil.
  13. Hvis du måler avstand fra senter kule på eksisterende endeledd til motholdsmutter på styrestanga, og setter den andre på samme lengde, så slipper du firehjulskontroll. Hvis du ikke liker å skru, så skifter du alt av slitedeler på den eller begge sidene samtidig, så vet du at dette er ok i veldig mange år. Da er nok en 4 hjulskontroll påkrevet. Mener forøvrig å huske at det var Pippi som ikke hadde gjort det før, så det går sikkert bra.
  14. Alle som har Hawkeye kan enkelt programmere fjernkontroller for deg. Du finner oversikten over hawkeiere i den første tråden på forumet
×
×
  • Opprett ny...