Jump to content
LRforum

mrxman

Members
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

About mrxman

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Alta

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Alta

Recent Profile Visitors

446 profile views
  1. Bilder fra nedturen fra Mollisjok fjellstue 30/9-19. Strekning på 25 km og tid kjøring ca 4 timer. Innbefatter 1 elvekryssing, noen bekker og myrer. Ellers som en særdeles dårlig traktorvei med mye kupert terreng. Bildene gjenspeiler ikke realiteten, men er tatt på noen få gode parti av veien.
  2. Mollisjok fjellstue i dag den 29 september 2019
  3. Hvordan er lysbildet med alle ekstralysene på, bilde?
  4. Ok. Men for en pris på D3s lyspærene, tretusen pluss for å skifte pærer parvis :-( Burde ha bestilt i forje uken da det var rabattbonansa hos stort sett de fleste butikkene.
  5. Er det noe som har prøvd disse på sine D4: https://www.ekstralys.no/philips-d3s-x-tremevision-xenonpaere-gen2?___store=default&refSrc=7245&nosto=nosto-page-product3 ?
  6. Hvilken type lyspære for nærlys er det originalt i xenonlyktene på D4 2012 mod?
  7. D4 -12 modell med Rigid SR-20 Combo lysbildet. Innfesting oppover i støtfangeren. Trangt å komme til med mutterene, men det går fra undersiden av bilen også føle seg frem på innsiden bak støtfangeren.
  8. Det er 20" med combo lysbildet. Den lyser bra opp. Nå har jeg erfart at led-bjelkene må monteres slik at de lyser litt oppover, dermed unngås den store mengden med lys rett forran bilen(10-30 meter) men heller litt lengde fremover på lyset. Borret hull i støtfanger(oppover) og skruer med mutter på innsiden. Litt trangt men det gikk.
  9. Hmm...da funket vindusheisene slik de skal gjøre. Radioen fungerer selv om coupelyset slås på. Fuglan må vite hva jeg har gjort i dag siden alt fungerer fint nu. Kortet inn på ledningene til ekstralyset da disse var unødvendig lange og det ikke var noe ønskelig å ha en kveile med kabel bak det ene hovedlyset.
  10. Skal innrømme at jeg syndet litt under monteringen og koplet ikke batteri fra før halvveis i prosessen. Re-satt vinduene....har aldri hørt om at det må til. Holder på å sjekke bilen nå, korter inn på diverse kabler til ledlyset blant annet. Kjørt diagnose på bilen med IIDtool og slettet noen feilkoder. Legger ved bilde av Rigid SR20 kombo, godt lys var status etter test i går kveld. Anbefales for de som vurdere ekstralys på bilen sin.
  11. Ja tenkte det samme selv. Får ta en runde på det i morgen samt en runde feilsøking med IDToolen. Snodige greier....
  12. Fikk omsider montert Rigid Ledbjelke i dag. Styrestrøm til releet til ekstralyset ble tatt fra den ene ledningen til bilens originale langlys og ellers koplet opp slik ekstralys koples. Ut å testet og ekstralyset fungerer fint. Men under en stans så slår jeg på kupelyset, den knappen i midten over dashbordet og da mister jeg signalene på radioen(DAB)....prøver flere ganger og det samme skjer hver gang. Har i sommer byttet dabmodul fra gammel type dabmodul til nyere type(orginal jaguar/land Rover) og det var plug and play. Eneste er at jeg får sånn skurr/glich på 1 sekund inni mellom. Vel greit med radioen der og da. Men litt senere oppdager jeg at autofunksjon på begge vindusheisene på fordørene fungerer heller ikke lengere. Altså ett trykk så går vinduene helt opp. Fungerer fint på vindu-ned funksjon. Snodige greier. Skiltlyset bak er skiftet til led. Kan dette ha noen innvirkning på noe? Forøvrig alt for sterkt lys, innvirker på ryggekameraet og skal skiftet til orginal snart. Men kan det ekstralyset ha innvirkning på radio og vindusheisene? Burde jeg kanskje ha jordet ekstralyset til chassiset i stedet for jord på batteriet?
  13. Min viser konstant feil mengde ved lavt nivå. 100 km til tom tank men fortsatt viser hver fylling at det restmengde på ca 20 liter drivstoff igjen, selv om da tankmåleren står omtrent på null. D4 2012 modell.
×
×
  • Create New...