Gå til innhold

BjørnB

Medlemmer
  • Innlegg

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Haugesund

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bergen

Nylige profilbesøk

720 profilvisninger

BjørnB sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Hei, Jeg er på jakt etter nye Sommerfelger til min Disco 3. Hadde tidligere 20" Stormer felger med Cooper LTZ, og mtp det estetiske angrer jeg nå på at jeg solgte de. Er primært i beite for 18 eller 19" felger til Discoen, men 20" er aktuelt også om det dukker opp noe. Om de er montert med Cooper LTZ, så er det super bonus! Om du har et sett med felger du vil selge så gi meg en lyd, kanskje vi kan gjøre en avtale. Mine 18" med nesten nye dekk kan komme i innbytte om ønskelig. Bilder kommer. Jo nærmere Haugesund (eller Bergen), jo bedre! Mvh Bjørn
  2. Hei, Vet det er lenge siden du fikk gjort denne jobben, men husker du hva prisen kom på for å bytte den på verksted? Må gå ned samme vei selv, så greit med en referanse. Må/bør man bytte noe annet i samme slengen (Type: en pølse i slaktetiden tanke). -Bjørn
  3. Jeg har hørt på fornuft å fått tak på en liten henger. Den har ikke brems så skal prøve å få den under 300kg om mulig. Er vel nesten umulig å kjøre Oslo - Haugesund i 60 km/t Som en sa, det er ikke mange kilo overvekt så hvorfor så mange innlegg! Vel, om ting går til helvete og Murphy sitter på, så kan jeg vel ta en faen på at Murphy er med rundt både hos politi og forsikrings selskap. Man vet aldri hva som kommer rundt svingen, og når jeg vet at jeg skal overlaste og kjøre langt, så er det ikke vits i å gjøre det med overlegg. Takk for innspill og råd! -Bjørn
  4. Tenker mest på om bilen vil tåle det ja. Jeg veier 110kg, så det blir litt i overkant av 800kg i bilen. Er nok ikke noe problem å fordele lasten jevnt i bilen, men vil bare ikke knele kompressor, belger etc etc!
  5. Hei, Jeg må snart ta en tur Haugesund-Oslo-Haugesund å hente ca 700-730kg med vektskiver og kettlebells. Volum messig er jeg ikke så bekymret, men jeg tenker på vekten. Tør jeg laste bilen så tung innvendig? Alternativt, hva kan jeg gjøre uten henger lappen? Syntes henger reglene er litt forvirrende. Setter pris på innspill, råd og erfaringer. Mvh Bjørn
  6. Hei, Jeg er på jakt etter 17 eller 18 tommers felger til min Discovery 3. Om de har sommerdekk på eller ikke er ikke så nøye, alt kan være av interesse. Er interessert i hele og fine felger, uten for mye skader og kantkjøring. Aller helst originale Disco 3 eller Disco 4 felger! Ta kontakt om du ønsker å kvitte deg med noen felger! Mvh Bjørn
  7. Kjapp oppdatering her! Byttet igår fra en Lucas dynamo som ved oppstart viste alt mellom 13,5-15,8V til en Denso dynamo. Denso dynamoen lader mellom 15,1-15,3V ved oppstart, for så å falle ned til 14,4V når bilen har kjørt en stund. All blinking av NAVI skjerm og hakking på radio er forsvunnet! Verkstedet rapporterte at viklingene var litt anderledes på Denso dynamoen enn på Lucas, om det er det som medfører det?! For min del hvertfall så er konklusjonen at Denso dynamoen løste problemet, selv om jeg kjørte i 2 år med en Lucas dynamo uten problemer. Etter den tok kvelden har jeg prøvd 2 andre Lucas dynamoer uten suksess! Mvh Bjørn
  8. Kan du forklare mer om hva det er for noe? Og evt, hvordan fikse det? Mvh Bjørn
  9. Jeg klamrer meg til at dynamo må være synder, så bestilte en ny Denso dynamo i går kveld! Så får vi se hvordan livet blir!
  10. Jeg føler at det må være noe av det vi har byttet, siden den ble bedre når vi byttet dynamo igjen, for så å bli værre. Akkurat som at dynamoen ikke klarer belastningen den får over tid, for så å bli litt mindre optimal, og da begynner disco dyret å klage. Har kontinuerlig avlesning i dash via IIDTool, det stemmer overens med multimeter måling. Hva leser du til spenning når du starter kald, kjører kald, starter varm og kjører varm? Jeg har ikke tall tilgjengelig, fordi jeg er elendig på å føre regnskap! Du skriver at du har byttet 3 dynamoer. Har du fått dreis på det nå, eller ser du på å bytte hjerne? Er det noen metode for å avklare om det er ECU som er svidd eller ei? Tenker jo at ECU behandler så mye info, at det er merkelig at det ikke er mer feilmeldinger om den har fått seg en skikkelig karamell? -Bjørn Bilen blir småkjørt litt mer enn jeg skulle ønsket, med regelmessige lengre turer. Dog har bilen levd slik i hele mitt eie, og den har aldri hatt disse problemene før nå etter batteri og dynamo havarerte. Jeg kan alltids lade batteriet og se om symptomene avtar eller vedvarer på fullading. Rett etter start er spenningen litt høy og litt lav, den spretter litt rundt en liten periode.
  11. @oggioffshore Skulle man ikke tro at radio/navi gav litt problemer generelt da, ikke bare ved kjøring under kaldstart?
  12. Hei, På 17 mai så havarerte både dynamo og batteri i min 2006 Disco3. Hva som røk først vet jeg ikke, jeg var på jobb, men min kone kom til død bil 10 min etter å ha kjørte den. Min svoger gav starthjelp med det resultat at det begynte å komme røyk fra dynamo! Byttet både dynamo og batteri til original spec batteri og en "Lucas" dynamo. Har i etterkant både byttet batteri og dynamo enda en gang, i jakt på et litt rart problem. Problemet er at når jeg starter bilen om morningen, altså etter den har stått lenge og er så kald som den kan bli, så vil radioen "hakke" inn/ut 5-6 ganger iløpet av de første 20-40sec med kjøring. Innimellom så skrur også skjermen til navi seg av og på et par ganger også. Om jeg lar bilen få ørlite granne lunk på tomgang så skjer det ikke, og det skjer heller ikke så lenge bilen står på tomgang. Altså så skjer det bare når bilen startes og kjøres rimelig umiddelbart etterpå når den er helt kald. Min tidligere nevnte svoger jobber på verkstedet jeg bruker og de testet den nye dynamoen som vi byttet ut med et Bosch test apparat og den fungerer som den skal. Han sier at Lucas er kvalitets dynamoer og jeg tviler ikke på det, men er bilen så følsom på det? Nå vurderer jeg å kjøpe en Denso dynamo, ettersom det på Disco UK forumet er mye meninger og erfaringer om at det er det eneste som funker skikkelig. MEN, kan det være noe annet som driver å lurer meg? Etter første dynamo bytte så var bilen 100%, så gradvis kom radio hakkingen og så skjermen. Etter bytte #2 så var det samme historien. Det leder jo meg til å tenke at dynamoen er årsaken, men kan dynamoen bare være så god når den er ny at den kamuflerer over noe annet? Alle innspill og råd settes pris på. Jeg vil gjerne selge bilen snart, men da vil jeg selge en bil som er i god stand, også uten å måtte ta et stort pris tap pga kjøpers usikkerhet omkring elektro status. Ikke hatt noen elektro problemer med bilen før nå, så vil gjerne holde det slik Mvh Bjørn
  13. Hei, Tror jeg har samme utfordring med min bil. Hvordan gikk det med å fikse? Gjorde du det selv eller satt du det vekk? Om du satt det vekk, hvor mye kom det på? -Bjørn
  14. Hei, Min far ønsker å bygge om sin Defender 110 til personbil. Eneste hindring på veien er at han ikke har setebeltene til baksetene, noe som jo må på plass. Er det noen som har setebelter til salgs til andre og tredje seterad, eller vet om en plass der de selges til en fornuftig pris? Mvh Bjørn
×
×
  • Opprett ny...