Gå til innhold

oeh

Medlemmer
  • Innlegg

    48
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

oeh sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. oeh

    Ny Disco eier

    Her er det vel bare å klemme av, de der var ikke mye pene...
  2. oeh

    Ny Disco eier

    Hvilke uoriginale hjul er det du har? Fikk som sagt bilen levert ny på Stormer vinterhjul desember 2012... Når jeg tok de av i vår var de begynt å korrodere på baksiden... Dyr morro... :-)
  3. oeh

    Ny Disco eier

    De originale jeg har er 20x8,5 - og da maks 255 virker det som. Noen sier vel at 265 kan gå, kommer sikkert litt an på produsent/type. Stormerene er 20x9,5, og kommer fra dekkhallen.no (samarbeid med Sandven). Dette er "reservedels" felger eller no slikt. Kommer ikke med bilen fra LR direkte, men er identiske (kvalitet og farge). 28k for 4 stk med Hakka 7 SUV (pigg) i slutten av 2012. Ble også tilbudt 21" fra nye Range Rover, til 9951 kr stk, pluss dekk, pluss mva, pluss nødvendig margin .. av helt obvious reasons ble det ikke aktuelt Tung bil denne Discoen... må regne med det går både litt brems og gummi!
  4. oeh

    D4 service

    Vel, ikke alle bor på landet :-) Jeg bor sentralt, har ikke anledning, kompetanse eller ønske. 70% er deler/olje. Jeg får stempel i boken og ettersyn på en så og si ny bil. Det er verdt det for meg.
  5. oeh

    Ny Disco eier

    Det ene speilet mitt startet å fuske for en god stund siden, går bare halvveis inn.. Demonstrerte dette for mekaniker, og de valgte å bestille inn nytt, garanti. Når jeg skulle hente bilen etter timen der de skulle bytte speil, så forklarte de at de ikke hadde gjort noe da det virket. De sendte nytt speil i retur og sendte meg avgårde. Det hjalp ingenting at mekaniker bekreftet at han hadde sett dette defekt. Det samme med mellompotte eksos, der de nektet for feil gjentatte ganger. Etter press fra Sandven (der jeg kjøpte bilen ny mye, mye rimeligere) og flere forsøk ble løsningen å tvinge seg inn på verkstedet og få en mekaniker til å dunke på mellompotte, for å høre at innmat var løs. Sandven var ærlig og sa de hadde hatt opp i mot 20 tilfeller, men dette hadde disse på Sola aaaaaldri hørt om.. Nok om det, en digresjon. Jeg har kun hørt én positiv tilbakemelding fra de gutta, og det er fra deg :-)
  6. oeh

    D4 service

    Ca 6800 på merkeverksted 1. års service på en 2013 D4 SDV6. Samme pris på Mekonomen året etter. Ble ikke byttet noe videre, helst oljer og filtere.
  7. oeh

    Ny Disco eier

    Grattis! Jeg har en 2013 SDV6 selv. Den har også gått 30k. Har hatt to service, kun oljer og etpar filter som er byttet. Får se i desember igjen om det går ut over bremser da :-) Jeg har droppa service på merkeverksted etter 1. år, siden vi er betinget med en ikke så veldig bra forhandler her i Stavanger-området... Men Mekonomen på Gandal (Sandnes Bilverksted) følger bra med i timen. Ca 7' både på merkeverksted og Mekonomen. Tectylerte min da den var flett ny. Skal til etterbehandling i år. Ser ut til å sitte fint enda. Brukte anledningen ved hjulbytte i år til å spyle godt og bruke litt midler. Gikk nok noe ut over tectylen, men fikk det meste rent og pent. Da den skal på etterbehanling tok jeg det ikke så tungt. Etterbehandling er også triks ift god rengjøring. Ellers er jeg litt nysgjerrig på tilstanden på dekk etter ca 30k hos dere andre. Evt, på hvilken kilometerstand bør en regne med å bytte? Jeg legger merke til at sommerhjulene (14.000km total) begynner å se slitt ut. Det virker som oppbremsningene sliter mest! Knastene er slitt mer forran, og bygger opp bakover. Ikke veldig gale, men det er synlig for øyet. Vinteredekkene (16000km total) er helst slitt ytterst forran kun.. Ang dekk/hjul er jeg fornøyd med 275 på 20". Det ser bra ut, men da jeg har endt opp med dette på vinter har jeg lyst å bytte hjulsettene ved neste anledning. Fikk ikke vinterdekk på 20" original fra butikk Konklusjonen min er at 275 er for bredt på vinter, vil over på 255 vinter, og 275 sommer. Så ser jeg at Stormer 20" vinterhjulene har fått litt bank av saltet... begynner å bli stygge bak... Så må vel kanskje finne noen som kan lakke de opp før de går på skift som sommersett :-)
  8. Valgte Ebony Premium Leather, men jeg har ikke koden. Vet ikke om 74HV HSE Luxury Pack og/eller 88EX Grand Black Laquer inneholder noe ekstra skinn? Vet jeg valgte seter laget fra ekstra mye kyr.. Ville synes det var rart hvis jukseskinn trakk inn "fuktighetskremen".. http://www.vindecoderz.com/EN/Land%20Rover <- denne ga meg ikke nok :-)
  9. Mener å ha konkludert med at dette er skinn på HSE, det fikk i hvert fall Meg Leather Care i fjor av meg :-) Mener å huske at materialet tok opp middelert ganske fint. Ellers tørker jeg bare av dette med en råsa microfiber dust mitt fra tid til annen.
  10. Nå har de originale D4 viskerene fått ganske nøyaktig 30.000km. Litt latskap å ikke bytte før nå, men "center" av viskeområde har vært fint forran. Bakviskeren er gonners. Jeg synes aldri at helt nye originale viskere på helt ny bil viska noe bra i endene.. får 10cm "glipe" oppe og ofte også nede.. Nå blir det nok noen nye Bosch. Youtube hadde ikke forslag til hvordan å bytte bakvisker, men på D2 så det ut til å være snap-off, snap-on... Greit å vite hvordan noen har tenkt før en setter i gang, sparer litt frustrasjon :-)
  11. Skyldig i å ikke ha lest boka... Men jeg sender opp med rens av dpf jeg også... Etter Stavanger-Hovden-Stavanger rundt nyttår er det mye mindre av dette i etterkant... Så konkluderer med småkjøringen min forårsaker at den aldri får gjort jobben skikkelig, før ny langtur.
  12. Har "vi" blitt smartere på dette punktet? Har hørt med Mekonomen (Sandnes Bilverksted) som er ganske dyktige på LR. De måtte ha bilen inn å sjekke for å foreslå metode for å oppdatere, det finnes visst så mange måter å gjøre det på. Konklusjonen dems så langt er at en ekstra GPS er rimeligere, i de fleste tilfeller! Høres ikke bra ut...
  13. Med tiden så har det ikke kommet noen fornuftig løsning, og ingen ser ut til å skjønne hva dette handler om. Jeg drar refranser til problemer med den forrige bilen, 2008 BMW, som ble sur etter mye småkjøring da den ikke gikk kjørt sine "grønne-miljøjobber"/ housekeeping. Lurer på om dette er det samme, kjenner noen til om det kjøres housekeepingjobber som feks å brenne skikkelig utav partikkelfilter o.l.? @Mads SL: Kan legge til at mellom-potte eksos ble byttet pga løs innmat, dette ordnet noe skrangling... men lyd+lukt er der enda :-)
  14. Er det mulig å teste dette? En skal i teorien kunne se om mønsteret blir ok på underlaget (snø, eller lignende). Men i tillegg skal en ha endel fart... Begynner å bli vanskeligere da!
  15. Njaaaaa! Dette er ikke helt det samme lenger.. Jeg kjører 275/45/20 på vinter, og med så breie såler så vil midten slites med både for lite og for mye trykk.... Jeg skulle gjerne hatt en anbefaling her, men mistenker det er mye gjetting rundt om kring. Jeg fyller som om jeg skulle ha fulllastet bil, og litt til. 2,6 forran 2,8 bak tror jeg. På anbefalt trykk (fra døren) ser dekkene ut som de har alt for lite luft, synker sammen.... Nå når dekkene er breiere enn tidligere sier flere at an minst må legge på 10% på det som kommer anbefalt. Dekkene yter bedre med litt "overtrykk", samt de vil slite midten uansett for mye/for lite.... Tanker? :-)
×
×
  • Opprett ny...