Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

dagjen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    254
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om dagjen

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    POrsgrunn

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Porsgrunn

Nylige profilbesøk

413 profilvisninger
  1. Jada, helt i orden nå. Har slaven også men prokrastinerer.
  2. Jada, mye bedre. Det idiotiske er at med små endringer i designet så ville pumpa vært av på fem minutter maks. Men det er jo moro å skru. Sier de. Og min faste mekkeguru har tatt på seg et to års restaureringsprosjekt. Uten å spørre meg. Makan...;)
  3. Master bestått, til tross for den engelske ingeniørens harde forsøk på å kronglegjøre jobben mest mulig. Ni blødene småsår på armen er vel innenfor kriteriene. Hvorfor lage det så komplisert?
  4. Jeg starter med min Master-oppgave, så får vi se om jeg klarer den eller ender opp som slave...
  5. Jeg trenger litt råd ang. clutchpedalen: Flere ganger har den hengt igjen i bunn og måtte løftes opp igjen for hånd. Et par andre ganger har clutchen tatt veldig dypt. Det er ikke konsekvent, og i mellom de feilene som har dukket opp har den funket som normalt, bare muligens noe dypere. Jeg sier muligens fordi jeg ble usikker på om jeg bare kjente for godt etter eller om det var reelt. Ny master og slave kom i posten fra EWS for kort tid siden og jeg åpnet opp lokket over master i går. Der ser jeg litt væske på stempelstangen(se bilde), men ikke voldsomt mye, og det er fullt med hydraulikkvæske på beholderen. Så jeg ble litt i stuss. Noen som har tips til hva som er galt? Jeg har ikke lyst til å bytte noe før jeg er sikker på hva som er feil. Råd tas i mot med takk. Dag
  6. Ja, det høres likt ut Camarogeddon. Trykket er alt for høyt, Lafterolf. Ekspansjonstanken er proppfull og sprenger nesten. Jeg må vel på verksted for å måle co2 i kjølevæsken?
  7. Trykk ja. Men hva med at all væska blir presset opp i ekspansjonstanken? Hvordan kan en lekkasje føre til at så mye lufttrykk bygger seg opp? Radiator ser ok ut. Har fjernet plasten og sjekket.
  8. Men vil det bygge seg opp trykk om jeg har noen av lekkasjene du nevner? To ganger har jeg sett små dammer av frostvæske under radiatoren når den har stått en stund uten å ha klart å finne kilden til lekkasjen. I ettertid har jeg tenkt at væska har blitt presset ut pga høyt trykk, men kanskje du er inne på noe. Men det var det med trykket da?
  9. Det kan se ut som jeg ikke var så heldig med bruktmotorkjøpet som jeg trodde i fjor vår. Nå bygger det seg opp mye trykk i kjølesystemet og motoren går varm. Når jeg lufter på slangen foran (over servopumpe) kommer det ut enorme mengder luft/gass/eksos? og ekspansjonstanken er under trykk frem til jeg har luftet en god stund. Sprukket topp, gåen toppakning, andre teorier? Hvordan kan jeg stille en sikker diagnose?
  10. Wow. Det var voldsomt. Jeg hadde samme motorproblem på min Def. TD5 1999 våren 2017 og fikk tak i en brukt Disco-motor til 3500,- av en som hadde to stående. Jeg tror det var gjennom forumet her jeg fikk kontakt, men husker ikke helt sikkert. Den hadde gått 175Kkm - 50Kkm mindre enn den som sto i, var i tipp topp stand og ferdig montert hos min favorittmekaniker kostet hele jobben, motor inkludert, ca 12-13.000. Kanskje litt salt i såret, men jeg tenkte det bare som et tips til andre.
  11. Nei, den høres når vi står stille, men i normal fart tar Defenderen over audiodominansen.
  12. Helt supert dette, Terje. Nå kan jeg sette akkurat mengde luft som er komfy for alle og slipper å slå vifta av og på med jevne mellomrom. Anbefalt og som nevnt, det ligger en bryter og venter på deg.
  13. Jeg gjorde også det, men likevel har det sneket seg inn litt.
  14. Ikke T-kobling, alt går i serie. Jeg skal prøve å lufte det ordentlig i morgen.
×
×
  • Opprett ny...