Gå til innhold

dagjen

Medlemmer
  • Innlegg

    266
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    POrsgrunn

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Porsgrunn

Nylige profilbesøk

1 289 profilvisninger

dagjen sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Vet du når du får sett på dette? Er litt utålmodig med å få fikset hopp og sprett-oppførselen, og kan hente på kort varsel.
  2. Hvilken Disco kommer denne fra, spør min mekaniker?
  3. Høres ut som et bra utgangspunkt. Hører fra deg.
  4. Interessant. Hva tenker du å ta for den?
  5. En long shot kanskje, men før jeg smeller til og kjøper fra Ashcroft, er det noen som har en slik kasse fra Disco i topp stand som passer rett på min Defender TD5 1999? Da kan jeg være interessert i å kjøpe.
  6. Takk for tips. Jeg går for den enkle løsningen og låner en ecu som jeg tester og eventuelt kjøper. Tor jeg skal klare å omprogrammere den.
  7. Jeg hr endelig fått låne meg en Nanocom for å se hva som kan feile min TD5 fra 99 som kuttet brått i fart i sommer og ikke har startet siden, selv etter bytte av dieselpumpe, dysetettinger og ledningsmatte. Det som skriker skummelt ut av Nanocom´en er 29-07 topside switch failed post injection CURRENT. (også 27-07 LOGGED) Iflg diverse forum er det 99.99% sikkert at ECU er kaputski. Er det enighet om det her, mao er det bare å lete etter en erstatning, og i så fall er det bare å sjanse på å kjøpe brukt fra Defender eller Discovery manuelt giret, fks en av disse: https://uk.redbrain.shop/search?q=MSB101181+LAND+ROVER+DISCOVERY&gclid=CjwKCAjw_NX7BRA1EiwA2dpg0kumtnr-z-x4N6P9Bi2H2GLGVd7SauIwDbuyr9ceMabPwkiakFOFuhoCciUQAvD_BwE
  8. Takk for flere tips, Gaute. Jeg tok ferie men hentet bilen hjem hvor den har stått til i helgen da jeg byttet ledningsmatte, o-ringer og kobberskiver på dysene. Ettersom de gamle tettingene så helt fine ut så hadde jeg ikke helt trua på at det skulle løse problemet, noe det heller ikke gjorde. Nei, jeg har ikke lest feilkoder. Jeg vurderer å investere i et diagnoseverktøy og tar gjerne i mort anbefalinger. Er det en Nanocom til mange tusen som er greia eller finnes det alternativer til en rimeligere penge som er verdt investeringen?
  9. Jeg prøvde, men fikk ingen reaksjon.
  10. Min Defender TD5 110 fra 99 stoppet brått i rundt 90km/t for noen dager siden. Når jeg prøvde å starte igjen gikk den i noen sekunder og stoppet igjen, og slik har den vært siden. Vi tauet den til et verksted i Åmot i Vinje og de byttet dieselpumpe uten at det løste problemet. Men pumpa var nedsotet og det var sot og olje i dieselen. Jeg trenger å bestille deler som kanskje kan løse dette, og tar gjerne i mot tips. Dysetettinger, sensorer? Annet småtteri jeg bør ta med? Tips til hva som bør sjekkes tas i mot med takk.
  11. Blir nok ny igjen da. Ellers må den ødelegges for å kunne komme til akslingen.
  12. Noen som har tips? Bakre dørhendel sviver på akslingen så døren må åpnes innenfra. Jeg kjøper gjerne ny, men siden det er den andre jeg har med samme problem, så har kanskje noen en quickfix.
  13. Jada, helt i orden nå. Har slaven også men prokrastinerer.
  14. Jada, mye bedre. Det idiotiske er at med små endringer i designet så ville pumpa vært av på fem minutter maks. Men det er jo moro å skru. Sier de. Og min faste mekkeguru har tatt på seg et to års restaureringsprosjekt. Uten å spørre meg. Makan...;)
  15. Master bestått, til tross for den engelske ingeniørens harde forsøk på å kronglegjøre jobben mest mulig. Ni blødene småsår på armen er vel innenfor kriteriene. Hvorfor lage det så komplisert?
×
×
  • Opprett ny...