Gå til innhold

Kysi

Medlemmer
  • Innlegg

    346
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hafrsfjord, Rogaland
  • Interests
    1996 2,5 DSE
    2004 TD6 vogue

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Stavanger

Kysi sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Har liggende en nyoverhalt høytrykks dieselpumpe til P38 2,5. Pumpen har vært hos 4land I polen (kjent fra diverse trader på forumet) og fått fullstendig overhaling med Nye tetninger, innmat og elektronikk.så nå er den bedre enn ny. Selges for 7500,-
  2. Var i danmark da denne feilen plutselig oppsto, og svingte derfor innom lrparts.dk og fikk tatt en diagnose. Alle pumpetrykk ser bra ut, derfor er teorien at en av dysene ikke lukker helt og derfor blir det ikke nok trykk ved start. Et par ganger vil den ikke starte i det hele tatt, men har kommet i gang ved hjelp av startgass inn i luftfilteret. Kan dysene testes via diagnose eller skal de fysisk ut for inspeksjon?
  3. Begge deler... Har fått tatt en diagnose nå og alle pumper/trykk ser bra ut. Foreløpig teori er at det er en av dysene som ikke helt henger med.
  4. Min 2003 TD6 har alltid startet på første tårn, men plutselig i går vil den ikke starte før en har kjørt starteren ca 5 sek. Når den først starter går den helt som normalt. Noen. Ideer her? Kan ikke se noe lakkasjer ved dyser og diesel filter ble skiftet for 5 tusen km siden.
  5. Kan være at håndbrekkwire har strukket seg er visstnok et problem på L322 pga det selvstrammende wiresystemet. Hvis det er dette må vel wiren skiftes og det er vel en litt større jobb?
  6. Kysi

    Xmil funnet....

    Mye arbeid å få ut?
  7. Kysi

    Xmil funnet....

    Beklager dårlig med oppdateringer... Ble litt travelt her og som Gaute er inne på er x-mil noe av årsaken.... Var og hentet bilen i helgen, så nå står den trygt i garasjen. Fruen ble kjempe imponert når jeg kom hjem med nok et prosjekt. Hadde visst glemt å nevne det for henne... Etter første runde på bilen er jeg positivt overrasket. Ikke noe særlig rust å finne på viktige steder, triller lett og fint, bremsene ser ut til å funke og tørr og fin under. Har ikke fått sviv på den enda. Som tidligere nevnt kan jeg visst forvente et bensinproblem, men foreløpig er problemet å dra rundt. Starteren surrer pent men plukker ikke opp motoren så den surrer uten å dra rundt motoren. Noen tips her? Dunke litt å håpe den kommer med jevnere bruk er foreløpig plan.... Skal prøve meg på å inn noen bilder
  8. Kysi

    Xmil funnet....

    Ja, det var vel litt det jeg tenkte. Skal vel alltid finne noen andre som kan ta den til den prisen. Orker ikke tanken på at den ender hos huggeren. Prøver å laste opp et bilde her men får beskjed om at jeg ikke har tillatelse...
  9. Kysi

    Xmil funnet....

    Var vel ikke noe overraskelse at jeg fant støtte her på forumet Noen som har noe innspill på typiske problemer på problemet med bensintilførselen??
  10. Kysi

    Xmil funnet....

    Jeg har kommet over en '74 109 xmil som står på ei mark helt alene. Fikk kontakt med eier og han har tenkt å skrote bilen. Bilen er i overraskende god stand. Ramme ser bra ut og generellt lite rust. Bilen var i følge eier kjøpt fra Skiens området for 3 år siden fra en organisasjon som tok seg av barn med litt vanskelig bakgrunn. De hadde hatt bilen som et prosjekt og skrudd den ned, fikset rust og satt den sammen. Bilen er lakket i sand farge og står uten kapell, er registret for 9 personer og ble eu godkjent i fjor uten merknader. Den hadde blitt brukt jevnlig inntil i fjor sommer da den fikk problemer med bensintilførselen og ble stående. Eier hadde en teori om at det var mye fritt i bensontankene som ble sugd inn og blokket filter. Noen innspill her?? Litt rart at dette gjelder begge tankene? Kan det være noe med tank skifteren eller er det andre typiske problemer? Jeg kunne ta med meg bilen for vrakpanten, så klarer sikkert ikke å la være... Fruen blir nok kjempeimponert når det ramler nok et land Rover produkt inn på tunet.
  11. Heisann. Vært en stund siden jeg har fulgt opp her, men original pumpa sendte jeg til Polen og fikk den fullt overhalt for ca 2000kr. Nå må jeg bare finne tid til å bytte pumpene. Tenker jeg sender pumpe nr 2 ned for samme behandling, så legger jeg den ut til en grei pris.
  12. Swinger innom det lokale Bosch verkstedet i dag og høre om de har noen lure innspill...
  13. Takk for tips SveinHa. Fant ikke den tråden når jeg søkte på forumet. Har sendt original pumpa til polen i dag for full overhaling, så skifter jeg til denne når kommer tilbake... Interessant at det ikke var lekk fra den sorte boksen. Ser absolutt sånn ut hos meg og når jeg fyrer opp.
  14. Har vel landet på samme konklusjon selv. Uansett greit å få overhalt den pumpa til den prisen, stikker innom lokalt bosch verksted i morgen og hører om de ha noe lurt å si om alt. 1 ovenfor.
×
×
  • Opprett ny...