Jump to content
LRforum

Howard

Members
  • Content Count

    154
  • Joined

  • Last visited

About Howard

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Barteland Sør

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trøndelag

Recent Profile Visitors

777 profile views
  1. Flott stykke arbeid! Hvordan får du flyttet understellet/ramma rundt?
  2. Du kjøper og monterer denne plata: https://www.advancedfactors.co.uk/kit434-swan-neck-security-plate-kit-1230032-p.asp
  3. Godt tips Brage, men dessverre er det umulig å få tatt bilde av uten å demontere MYE. Det er så trangt opp dit at jeg knapt får fingrene bortpå:) Tror svarene på om bilen er trygg å bruke må være erfaringsbasert på dette:)
  4. Takker for svar til dere Som jeg fryktet så virker det som om det kommer an på hvor hullet sitter om det går bra eller ikke. Da konkluderer jeg med at jeg ikke tør å bruke bilen... Jeg har fått en meget godt pris på jobben hos 4Land i Polen, men frakt dit kan vel være utfordrende fra Trøndelag?
  5. Hei jeg har fått konstantert lekkasje i crossover på høyre side. Dette ble oppdaget da jeg fikk en relativt kraftig diesellekkasje etter å ha kjørt en 3,5t henger opp en 6km bakke med 10%stigning. Flatt jern hele veien selvfølgelig:/ Dieselslangen gikk like ved crossover, og hadde smeltet. Antar en slik Ekstrem kjøring produserer ekstremt mye mer, og varmere eksos enn normal kjøring? Jeg mener å ha hørt den viskende eksoslyden en god stund før dette skjedde, og derfor lurer jeg på om det kan gå fint å bruke bilen nå? Dieselslange er byttet, og ny slange er viklet med varmetape. Spørsmål 2 er om noen kjenner til verksteder eller hjemmeverksted i Trøndelag som kan ta en slik jobb? Har fått pris fra 2 stk som skal ha fra 25 til 30 000,- og langt over det dobbelte viss karosseri må løftes pga trøbbel med boltene. De sier også at det er 70% sjanse for at bolter knekker, og at karosseri da må av. Jeg er skikkelig i villrede hva jeg skal gjøre, jeg vil nødig selge en slik praktisk og god bil, men å koste på 60-80k er heller ingen option... 2010 D4
  6. Hei har en svart 2010 D4 HSE (7 Seter) som jeg med meeeget tungt hjerte vurderer å selge. Alle servicer fulgt, kasse er flushet hos LRParts og slitedeler har vært byttet fortløpende. Nyoverhalt webasto og nye sommerdekk. Vært et problemfritt bilhold som har tjent oss veldig godt siden 2015. Nå fikk jeg en diesellekkasje som er utbedret på verksted, men det mistenkes at sprukket crossover er årsaken. Det er ikke stadfestet da de ikke finner frieksosen. Jeg dro En tung henger da det skjedde, så muligens har noe annet varmt gjort at dieselslangen smeltet. Høyre hjullager foran er gåent, samt bremsene er klare for bytte. Ellers har den litt riper på 3 steder og en rift i førersetet. km stand 175 000 iidtool følger også med. Er set noen nevenyttige som ser seg råd for dette? Ta kontakt; ols1havard@gmail.com
  7. Bare hengt på plata når filmen ble tatt:) Korrekt montert så sitter kroken helt fast, samt at platen bøyer seg litt. Ranger; ❤️ Det der er drømmeekvipasjen!
  8. Hei, Finnes sikkert tråder om dette fra før, men til de som enda ikke har fått det med seg så vil jeg anbefale alle med «Fastmonterte» avtagbare kroker å kjøpe en låseplate.. Krokene kan falle av! Vedlagt snutt viser kroken min.. plate kjøpte jeg i Uk https://www.advancedfactors.co.uk/kit434-swan-neck-security-plate-kit-1230032-p.asp IMG_5660.MP4
  9. Jeg endte opp med å kjøpe brukt webasto (komplett) fra ebay. Tok litt tid før det dukka opp en med eksakt samme nummer som på min. Bytta over kretskort og alt ok med engang:) Webasto har vært renset, ny brenner og et utall priminger underveis for å feilsøke. Blir MYE røyk når den først fyrer etter noe sånt:) 22h er altså Feil med glødekretsen på hovedkortet. IMG_4393.MP4
  10. Oppdatering for dere som måtte oppleve det samme:) Feilkode 22h indikerer feil på glødeplugg og eller glødekrets. Ettersom alt er målt ok så er det iflg webastos teknikker kretskortet som er gåent. Bestiller meg en brukt webasto fra ebay og kanabaliserer:)
  11. Jeg har sett alle poster om dette på discoforumet, dessverre er det ingen som har fortsatt trådene med løsninger, kun antagelser. Den du viser til synser om glødeplugg, min er ny og målt til rett verdi
  12. Hei Beklager å starte ny tråd om et velkjent emne, men jeg finner dessverre ikke noe som konkret ligner på mitt problem. Håper noen har anledning til å gruble over dette, det er i ferd med å gå meg seriøst på nervene 2010 Mod D4 med Webasto Thermo top V, altså ikke VEVO. I fjor begynte den å fuske og sluttet å gå etter ca 1 minutt. Jeg konkluderte med brennkammer og ved demontering fant jeg at den hvite porselensaktige saken var sprukket. Bestillte og byttet til nytt brennkammer, komplett med glødeplugg og alt. Fortsatt ville den ikke gå, og jeg ga opp gjennom sommeren. Nå har jeg demontert den igjen, målte alle komponenter og fant at de var innenfor referanseverdierne oppgitt i verkstedmanualen. Alt virker å være ok. Vedlagt bilde av feilkode 22h. Hva kan dette være? Kretskort?
  13. Aha... Mye jobb å komme til der ser jeg for meg...
  14. Hei Jeg holder på å koble opp webastodiagnose på min D4 2010 mod. For å få startet webasto med pc trenger jeg 4 grader eller mindre. Ettersom jeg jobber i en varm garasje må jeg manipulere utetemptføler… Av det lille jeg finner på nett skal denne ligge bak grillen, men der finner jeg ingenting annet enn hornet Noen som vet hvor denne befinner seg?
×
×
  • Create New...