Jump to content
LRforum

Admiral von Schneider

Members
  • Content Count

    93
  • Joined

  • Last visited

About Admiral von Schneider

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Førde

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bremanger

Recent Profile Visitors

365 profile views
  1. Ulyd i girkasse er der også så det blir ny kasse på bilen i stede for å kun bytte solenoider. Kostbart blir det , så her blir nok forsikringa brukt også
  2. Oppjekking frå offroadhøgde til "fully extended" kan trigge en allerede begynnende lekasje skal en tru dei som har opplevd dette . Du kan sjekke høydesensorene ved å kjøre opp på en fortauskant e.l med et og et hjul . Min bil datt foran over natta , og litt meir på eine sida. Det viste seg å være ventilblokk foran som hadde fått det berykta kvite støvet i seg . Her betyr det både overhaling av blokker og bytte /overhaling av kompressor . Aller helst reingjering av ventilblokker også . Sjansen er stor for at drt blir værre so like greit å finne ut av det. Spray med zalo er første bud for å utelukke helt lekasje på luftslanger og belger . Her må du nok av med innerskjermer m.m for å komme til men det er heldigvis fort gjort .
  3. Noken som veit nole meir om denne tilbakekallinga eller service bulletin ?
  4. Det første du må ha er IIdtool eller tilsvarende . Eg ser det som et absolutt must å ha. Min 2012 med ca 160 000 på telleren har foruten bremser og slite deler fått både ny register og multireim , nye egr ventiler , oljebytte på diff og kasse, vedlikehold av epb , rustbehandling med mercasol , ditec lakk behandling ( fikk gunstig kampanje , usikker effekt ) , bytte av kompressor og ventilblokker , bytte av inntak til kompressor (pga skade) , smøring av vaier til reservehjul , nye park sensor(er) og lodding av ledning , bytte av speil pga defekte varmetråder , div foringer foran og bak. No står bilen uansett med havari på girkasse så oljebytte med flush er ingen garanti for at ting holder. Kostbart blir det også . Neste på lista hadde vært bytte av bremseskiver og klosser bak Bytte av bremselysbryter og oljeretur til turbo nr 2 . Btw , på biler med låsbar bakdiff anbefales hyppigere oljebytte
  5. Har du bryter ? Eg har h7 på fjernlys så styrestrøm til rele' skal gå fint , men kunne godt tenkt meg en bryter innvendig også so et tips for lettere trekking av kabel inn mottas
  6. Dei har no levert slike i hopetall intill ganske nylig ihvertfall.
  7. Hei , eg fikk faktisk samme tilbakemelding via pm på disco3.co.uk angående solenoide. Men eg tenkte at den helst var for å velge mellom høg og lav gir . Eg sjekka live data på alt som var tilgjengelig via iidtool og både volt ig operasjon av ventiler såg ok ut der då. Dette er 8spd kassa so får sjekke kor den står. Eg prøvde å slette alle feil , men dei kom raskt igjen . Der har også vært et brus/kaffi uhell i velgerhjulområdet en gang for 1 år eller vel so sia , men meiner det var særdeles lite og blei raskt tørka opp. Ettersom bilen til tider blir ståande lenge so pleier eg å lade ofte og då naturligvis sjekke for vatn bak battriet . Eg har aldri sett antydning til lekasje her so rart om den modulen er gåen .
  8. Bremsebrytern er ofte en synder til fleire feilmeldinger. Mitt søk viste vel at den er ofte en synder når en får opp uspesifikke meldinger.
  9. Eg har også etterspurt dette då eg ser at fastmontert feste er upraktisk. Blir spennande å sjå ka som skjer. Foreløpig har eg ei plate skrudd fast.
  10. Under kjøring i går so giret bilen plutselig litt vel hardt ( omtrent som en eldre automat ) i overgangen mellom nedoverbakke og litt brattere oppover etterfulgt av varsel om girkassefeil , hdc , parkbremse m.m Eg tenkte umiddelbart på brytern på bremsepedal og plukket denne ut . Denne så undelertid fin og hel ut uten antydning til brente merker innvendig. Noken som har en formening ? Legger ved utskrift frå iidtool discovery fault 2.04.19.pdf
  11. Vurderer sterkt å bytte ut min d4 2012 no, men er veldig usikker då eg er veldig fornøgd med bilen og har ikkje helt vent meg til designet til d5 Prismessig er det nok vare som frister mest då eg kan få 256hk i en Hse utgave til rett under 800k. Er det noken som har tatt ut vare til privat bruk? Får jo ikkje igjen mva uten at det blir en del dill så ser vel kanskje at det smarte er å vente til den kan fås brukt med lav km. Erfaringer med vare på d5 her? Kordan blir prisen når en laster på med litt meir utstyr? Må jo ha skikkelig lydanlegg, takbøyler, suround kamera m.m Ser ut som, ut fra bildene, at dei har fjerna speilene også til fordel for nokre sminkespeil. Er dette tilfelle? Er jo en av disco3/4 sine store styrker at den er so oversiktelig å kjøre. Alternativet er vel en 2015 e.l RR sport.
  12. Godt spørsmål. Prøvde å legge den inn i kalkulator til tollvesenet, men det ville den ikkje svare på. Eg skal innom vegvesenet ut i veka då skal eg sjekke det.
  13. Vurderer å selge god bilen for å finansiere ny Land rover Varebil på grønne skilt, men opprinnelig en 7 seter. Alle seter følger med. 2012 modell importer og registert i Norge i 2013 Motor ; 256hk/8 trinns kasse Farge: sort Interiør: Beige Type ; hse PP Km stand ca 125000 3 felgsett Sommerdekk ; Cooper zeon ltz 285/50-20. Bra mønster originale felger. Vinterdekk ; Nokia 8 i original dimensjon på originale felger. Og så et sett med 22" med dekk av ukjent merke (noke kantkjørte felger) To mattesett. (gummi og stoff) Som andre Discovery så har den det meste av utstyr inkl varme i ratt og parkeringsvarme. Her har eg kjøpt fjernkontroll, men gjenstår å få den programmert til bil. Denne bilen har i tillegg diff brems bak, suroundkamera og Harman kardon 825w stereo med navigasjon som er oppdatert til dab + ( gjort på sandveen) Siste service i februar på 122000km der ble alle skiver og klosser byttet samt olje og alle filter. Begge egr ventiler blei også bytta i mars. Forøvrig så kom bytte av egr på den nette sum av 59000 kr. Så her har en en bil der en av dei potensielt dyre reparasjonen alt er gjort. Ny frontrute i 2016 Girkasse bytta olje og flusha på ca 100000. Bilen er mercasol behandlet Der står en frontrunner skuffeseksjon i bilen og det følger med originale land rover takbøyler og nye ubrukte lykte beskyttelser foran og bak. Følger også med obd Bluetooth feilkodeleser. Eg har hatt bilen inne til jevnlig lakkbehandling og vask/rens av interiør. Så til litt minus ; Servicehefte fram til 90000 har eg mista. Nytt følger med og er fylt ut for dei servicer eg har hatt. Ellers er der nokre striper i trekk på dørsider bak. Lakkmessig så har den litt sedvanlig steinsprut og ein stripe på hjulbuen på høyre side. Interiør er meget pent og etter mi meining det fineste interiør en får til dei her bilane Pris setter eg til 370000 Eg er på jobb om dagen men om det her kan være en interessant bil så send meg en pm eller e-post til janove.langeland. (at) gmail.com
  14. Ut med bryter og rense den løyser ofte mange problem
×
×
  • Create New...