Jump to content
LRforum

Admiral von Schneider

Members
  • Content Count

    97
  • Joined

  • Last visited

About Admiral von Schneider

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Location
    Førde

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bremanger

Recent Profile Visitors

383 profile views
  1. Post kodene så veit vi litt meir. Ikkje for å skremme deg , men min begynte litt på samme vuset rett før det var full stopp . Feil på solenoide m.m . Det vart ei lang historie med 6mnd på verksted og ny gearkasse til nærmere 130 . ( eg hadde motor og gear forsikring så flaks for meg )
  2. Oki. Ser då ut som det er jordinga som bryter på d4 . Det stemmer ihvertfall ikkje med opplegget som er på det medfølgende ledningsnettet til dissa lysa for her må det 12v til.
  3. Eg skal til å koble lys også , noken som veit ka pin en har 12v til halogen fjernlys ?
  4. Ulyd i girkasse er der også så det blir ny kasse på bilen i stede for å kun bytte solenoider. Kostbart blir det , så her blir nok forsikringa brukt også
  5. Oppjekking frå offroadhøgde til "fully extended" kan trigge en allerede begynnende lekasje skal en tru dei som har opplevd dette . Du kan sjekke høydesensorene ved å kjøre opp på en fortauskant e.l med et og et hjul . Min bil datt foran over natta , og litt meir på eine sida. Det viste seg å være ventilblokk foran som hadde fått det berykta kvite støvet i seg . Her betyr det både overhaling av blokker og bytte /overhaling av kompressor . Aller helst reingjering av ventilblokker også . Sjansen er stor for at drt blir værre so like greit å finne ut av det. Spray med zalo er første bud for å utelukke helt lekasje på luftslanger og belger . Her må du nok av med innerskjermer m.m for å komme til men det er heldigvis fort gjort .
  6. Noken som veit nole meir om denne tilbakekallinga eller service bulletin ?
  7. Det første du må ha er IIdtool eller tilsvarende . Eg ser det som et absolutt must å ha. Min 2012 med ca 160 000 på telleren har foruten bremser og slite deler fått både ny register og multireim , nye egr ventiler , oljebytte på diff og kasse, vedlikehold av epb , rustbehandling med mercasol , ditec lakk behandling ( fikk gunstig kampanje , usikker effekt ) , bytte av kompressor og ventilblokker , bytte av inntak til kompressor (pga skade) , smøring av vaier til reservehjul , nye park sensor(er) og lodding av ledning , bytte av speil pga defekte varmetråder , div foringer foran og bak. No står bilen uansett med havari på girkasse så oljebytte med flush er ingen garanti for at ting holder. Kostbart blir det også . Neste på lista hadde vært bytte av bremseskiver og klosser bak Bytte av bremselysbryter og oljeretur til turbo nr 2 . Btw , på biler med låsbar bakdiff anbefales hyppigere oljebytte
  8. Har du bryter ? Eg har h7 på fjernlys så styrestrøm til rele' skal gå fint , men kunne godt tenkt meg en bryter innvendig også so et tips for lettere trekking av kabel inn mottas
  9. Dei har no levert slike i hopetall intill ganske nylig ihvertfall.
  10. Hei , eg fikk faktisk samme tilbakemelding via pm på disco3.co.uk angående solenoide. Men eg tenkte at den helst var for å velge mellom høg og lav gir . Eg sjekka live data på alt som var tilgjengelig via iidtool og både volt ig operasjon av ventiler såg ok ut der då. Dette er 8spd kassa so får sjekke kor den står. Eg prøvde å slette alle feil , men dei kom raskt igjen . Der har også vært et brus/kaffi uhell i velgerhjulområdet en gang for 1 år eller vel so sia , men meiner det var særdeles lite og blei raskt tørka opp. Ettersom bilen til tider blir ståande lenge so pleier eg å lade ofte og då naturligvis sjekke for vatn bak battriet . Eg har aldri sett antydning til lekasje her so rart om den modulen er gåen .
  11. Eg har også etterspurt dette då eg ser at fastmontert feste er upraktisk. Blir spennande å sjå ka som skjer. Foreløpig har eg ei plate skrudd fast.
  12. Under kjøring i går so giret bilen plutselig litt vel hardt ( omtrent som en eldre automat ) i overgangen mellom nedoverbakke og litt brattere oppover etterfulgt av varsel om girkassefeil , hdc , parkbremse m.m Eg tenkte umiddelbart på brytern på bremsepedal og plukket denne ut . Denne så undelertid fin og hel ut uten antydning til brente merker innvendig. Noken som har en formening ? Legger ved utskrift frå iidtool discovery fault 2.04.19.pdf
  13. Vurderer sterkt å bytte ut min d4 2012 no, men er veldig usikker då eg er veldig fornøgd med bilen og har ikkje helt vent meg til designet til d5 Prismessig er det nok vare som frister mest då eg kan få 256hk i en Hse utgave til rett under 800k. Er det noken som har tatt ut vare til privat bruk? Får jo ikkje igjen mva uten at det blir en del dill så ser vel kanskje at det smarte er å vente til den kan fås brukt med lav km. Erfaringer med vare på d5 her? Kordan blir prisen når en laster på med litt meir utstyr? Må jo ha skikkelig lydanlegg, takbøyler, suround kamera m.m Ser ut som, ut fra bildene, at dei har fjerna speilene også til fordel for nokre sminkespeil. Er dette tilfelle? Er jo en av disco3/4 sine store styrker at den er so oversiktelig å kjøre. Alternativet er vel en 2015 e.l RR sport.
×
×
  • Create New...