Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

smejan

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 738
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Om smejan

  • Rang
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kolbotn

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kolbotn

Nylige profilbesøk

1 010 profilvisninger
  1. smejan

    D2 med stor dødgang på rattet

    Usikker på om slakk og at den trekker mot høyre nødvendigvis henger sammen. Det er to ledd med kryss på styreakslingen, de bør sjekkes for slakk. I tillegg er det vel noen splines der, men de er neppe utslitt. Når det gjelder at det trekker til den ene siden er det ikke sikkert det trenger å være så dyrt, mål avstanden mellom foran og bak på forhjulene og se om du har mye toe out/in. Tror du skal ha nesten ikke noe forskjell, kun noen få millimeter toe out. Er det mye galt her må du sjekke om ett eller begge stag er bøyd eller skadd. Hvis ikke er det ganske enkelt å justere det inn. Vil du ha rattet helt rett er det vel meningen at du skal sette en bolt i pitman-armen før du justerer, men jeg har aldri brydd meg med det. Er det ikke så enkelt som over er det ikke ukjent at akslingen inni styresnekka har blitt slått skjev av et ublidt møte med for eksempel en fortauskant eller tilsvarende. Da oppleves det gjerne lettere å svinge den ene veien, og at den trekker den samme veien når du helst vil rett frem. Det pleier også etter en stund å lekke servoolje under snekka/på pitman-armen. Jeg har ikke hørt om noen måte å rette den akslingen på, men noen av deleleverandørene tilbyr en panteordning på ny eller overhalt snekke. Selv har jeg min gamle liggende i garasjen, det er nesten ikke verdt å returnere siden den veier ca 14 kg..
  2. smejan

    Verksted

    Mener det var en avtale om slikt med Oslo Antirust for noen år siden?
  3. smejan

    Skistativ og høg bil!

    Platåsko er faktisk på full vei tilbake, også Har jeg hørt
  4. smejan

    Elektronisk medlemskort NLRK

    Jeg har også fått SMS nå i dag, og linken fungerte som forventet Veldig greit å lagre bildet i et notat på telefonen med en beskrivende tekst så lar det seg finne igjen ved behov.
  5. smejan

    Fram og tilbake igjen

    Det var hyggelig å se deg her igjen
  6. smejan

    Service på garasjejekk

    Ringte dem i dag morges, og de tar bare service på ting de har solgt selv..
  7. smejan

    Service på garasjejekk

    Jekkene mine siger, og må gjøres noe med. Vet noen om et sted i Oslo-området jeg kan få noen til å se på dem?
  8. smejan

    Morsomme og underholdende tråder

    Vet ikke helt om jeg tør å kjøpe disse batteriene :-p Batterilader med 2 stk. LSD-batterier
  9. Har egentlig bare brukt den til en tur på gjenvinningsstasjonen og trelasten med henger. Alltid hyggelig å se smilene når en deilig V8-er kommer glidende :-) Også passerte vi 270000 på vei hjem.
  10. Jeg har klippet til en tynn-ish gummimatte som legges under føttene til takgrind/takstativ ved montering.
  11. smejan

    Vindusspyler forbedringer?

    Ser at akkurat dette fungerer kjempebra på vår FL1 2005, så tenker det er greit å gå over slanger, skjøter, og overganger. Ta slangen av dysene og sjekk at det flyter greit, og kanskje stake litt i dysene med https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/viskerutstyr/viskerblad/justeringsverktoy-for-spylerdyse-2000017963
  12. Vi har en P38 med V8 og Tornado chip til salgs.
  13. Jeg tenker det er dekkene som er harde i gummien eller har litt mye luft. Det billigste først: Sjekk at du har maks det som står i boka, tipper du får best resultat på ca. 1,8/1,9 foran og 2,2 bak.
  14. Hvor store hjul kan vi ha på en 2005 Freelander Td4 HSE? Jeg har et sett ledige 16´´ felger jeg kunne tenke meg å ha Duratrac på for bruk i Elvedalen
  15. smejan

    Veldig høyt dieselforbruk d2 2002 aut

    Taktelt hele sommersesongen hos oss også. Og Duratrac 245/75-16, da viser speedometeret nøyaktig det samme som GPS-en. Litt mindre piggfrie på vinteren.
×