Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

smejan

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 700
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Om smejan

  • Rang
    Member Title

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kolbotn
  • Interests
    LR og dykking.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kolbotn

Nylige profilbesøk

871 profilvisninger
  1. Forrige dagen kjørte vi tur med P38-en, og på vei gjennom Ytre Enebakk hadde plutselig Vågvann tatt steget opp på asfalten. Kanskje det ville inn på Betel på andre siden av veien, hva vet jeg.. Bilen fikk seg en skikkelig bløtlegging under og dampet skikkelig, men det ga seg før Fina (det er Shell nå, men dere vet hvordan det er). Etter en stopp på butikken bar det videre, men vi kjente en ubehagelig lukt både utenfor og etterhvert inni bilen. Det ga seg ikke, og jeg stoppet etter et par hundre meter. Opp med panseret, og ser røyk kommer opp fra torpedoveggen på høyre side. Det stinker som smeltet plast, men ikke helt. Henter et pledd bak i bilen og sklir elegant under. Når jeg ikke lyser med mobilen ser jeg at varmeskjoldet foran på høyre side gløder rødt. Når jeg tar i det flommer det på med stinkende røyk, og jeg bestemmer meg for at dette skal av. Nå. Jeg røsker ned hele varmeskjoldet, og det føles som papp. Noen steder mye tynnere enn andre steder. Røyken ga seg når skjoldet var borte, og vi kjørte videre. Nytt skjold er bestilt, og monteres så snart det dukker opp, i mellomtiden står bilen ute og kjøler seg ned etter bruk før den slipper inn i garasjen. Nå i ettertid tenker jeg på at det kanskje er der av en grunn, og at det ikke gjorde noe at det glødet. Kanskje det var gammelt oljesøl som i årenes løp har samlet seg i varmeskjoldet, og at vannbadet på ett eller annet vis gjorde at dette nå skulle fordampe sammen?
  2. Så godt å se, gratulerer
  3. I min søken etter hvorfor det stadig er olje på dynamoen på D2-en min fant jeg at de fire-fem fremste boltene på manifoilen rett over var nesten løse. Jeg har ikke merket at det har vært noe galt med (den delen av) bilen, men nå er de i alle fall strammet med rett moment. Fikk også endelig strammet bolten bakerst på varmeskjoldet over turboen som har skranglet en stund, så nå kan jeg kanskje høre om det kommer nye ulyder..
  4. Så da er det mere her? https://goo.gl/maps/xcvCDz5Kquv
  5. Så vidt jeg forstår deg er det der som på Google Maps er merket Skibakk Rasteplass?
  6. smejan

    D2 rammenummer

    Du ser på rett sted, mulig du bør avdekke større område. Se forøvrig tråd om min opplevelse med det samme problemet.
  7. smejan

    Discovery 2 ribbes

    Jeg er interessert i Webasto, om du har den enda.
  8. smejan

    Polyforinger til disco 2 2001

    Du vil finne en del innlegg rundt om som konkluderer med at (originale) gummiforinger varer lengre og gir en bedre kjøreopplevelse enn mange polybush-kit.
  9. smejan

    Hva er din km stand?

    Imponerende!
  10. smejan

    Webasto til D2

    Ønsker å kjøpe en Webasto til D2. Eller bare kontrollerkortet om noen har det.
  11. smejan

    sveisekurs/treff?

    Går du gjennom kjapt forskjell på sveiseapparater også? Pinne, mig, tig og sikkert fler jeg ikke kan noe om - enda?
  12. Vi må dessverre melde avbud denne gangen
  13. Jo, også har jeg festet batteriet på D2-en så den er klar til PKK-etterkontroll på Strømmen på torsdag.
  14. Har koblet tilbake varmtvannet gjennom varmeapparatet på P38-en igjen. Steike, så varmt det blir med V8 :-)
  15. smejan

    slipestein

    Min ekskone er/var knivsliper av yrke og brukte Tormek T-4 og T-8 med forskjellige steiner. Viktig med saktegående og god kjøling.
×