Jump to content
LRforum

smejan

LRF Society
  • Content Count

    1,782
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About smejan

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kolbotn

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kolbotn

Recent Profile Visitors

1,126 profile views
  1. Det har vært vist på Wheeler Dealers også, var det ikke i episoden med den fæle Range Roveren noen hadde lakket blå inni og mattsort utenpå?
  2. Hei! Den er fortsatt tilgjengelig. Jeg tenkte meg 35’ for den, men er åpen for bud på PM.
  3. Etter samtaler med et par særlig kyndige Voksne i Elvedalen har jeg bestemt meg for å ta ned automatkassen på D2-en én gang til (fjerde gang) for å sjekke om converteren jeg har byttet til kanskje ikke er riktig for den girkassen jeg har byttet til etter at den gamle ga opp livet. Det er visst forskjell på dem, og den jeg har satt inn fra den gamle girkassen sklir for langt inn på akslingen slik at den slipper taket i oljepumpen når jeg trekker den frem til flexplaten. Jeg merker at jeg er så lei av det at jeg blir kvalm bare av å skrive om det.. Nå kom jeg på at hvis converteren som fulgte den «nye» kassen fungerer (og det ikke har blitt noe galt med girkassen pga for kort converter) må jeg ta det fra hverandre enda en gang for å sende converteren til rep. siden den vibrerer på spesielle turtall. Bah...
  4. Har også taktelt på vår P38, et Maggiolina som hviler på Thules firkantrør. Har aldri hatt noe problem med det.
  5. Hva med moment på den store mutteren der?
  6. Gjett hvordan jeg vet...
  7. Det er fort gjort å glemme å koble til CPS, crankcase position sensor. Sitter på girkassen, en kontakt litt over starteren, du kan ikke se den men finner den med hånda. Ledningen kommer sammen med de som skal til starteren.
  8. smejan

    Diamantbryner

    Du skal ha denne, hilsen han som var gift med skjærsliper’n. https://m.clasohlson.com/no/Tormek-T-4-våtslipemaskin/40-9466
  9. Det er med tungt hjerte vi nå selger familiebilen Blå, men med to andre Land Rovere og to motorsykler har vi rett og slett ikke plass til den. Den er i nær daglig bruk og er familiens arbeidshest som alltid har steppet inn når andre har latt oss i stikken. Bilen har vært på Landstreff med taktelt, den har vært i Elvedalen og den har dratt henger med havarert D2 uten at man merker at den er der. Blå er en P38 fra 1998 med den store V8-eren på 4,6 liter (GEMS), og maler som en katt selv om den har gått bare knappe 271000 km. Den har fått Tornado-chip som har forvandlet bilen og gitt den en mye mer moderne kjørefølelse, samtidig som drivstofforbruket holdes nede. Det er gjort en god del jobb på bilen siden vi kjøpte den, mest vesentlig er nok at valley gasket er skiftet for å stanse oljelekkasjen som var fra motoren, og øvre og nedre bærekuler foran er skiftet på Strømmen ifm. PKK som er gyldig til 29/2 2020. Ellers er den puslet med og har fått stadig vedlikehold sammen med sine søsken. Jeg har dog ikke kommet så langt som til å få fikset AC og blend-motor i varmeapparatet, så neste eier får med et flott bok-symbol på kjøpet. Blend-motor er innkjøpt og kan følge med. Så vidt vi vet er det ikke noen store rustproblemer på bilen. Som man kan se på bildene er ikke bilens eksteriør perfekt i alle detaljer, men det er en flott og staselig bil som kjører svært godt. Til daglig kan bilen sees på Kolbotn, men i morgen er bilen med på Verkstedkveld på Strømmen Bilverksted og kan sees der. Ring Jan Eirik på 95242351 for spørsmål :-)
  10. Takk for hyggelig handel :-)
  11. Flott. Vi kjører forbi Froland i løpet av søndagen og kan komme innom hos deg om det passer.
  12. Hei! Dette er interessant. På bildet ser bremseskivene litt brune ut, men det er kanskje bare på bildet?
  13. Nei, du skal ikke kjenne det slik med senterdifflock. Kanskje sjekke olje i fremdiff og se om du finner noe spon..?
×
×
  • Create New...