Gå til innhold

Minken

Medlemmer
  • Innlegg

    91
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandefjord

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Vestfold

Nylige profilbesøk

565 profilvisninger

Minken sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Har noen er tips på hvordan den kan åpnes manuelt? Det virker som el-brytrern på utsiden har gitt opp.
  2. Noen som vet hvilken produsent/merke land rover bruker på ac-compressoren til sin lr2? Ser at prisene varierer fra 2-3000 til 29000 på forskjellige merker og utsalgssteder.
  3. Glitrende. Da er jobben gjort. Takk for hjelpen. Først gang jeg tar sørvisen på freelanderen. Neste gang går det raskere.
  4. Fikk nytte av denne tråden i dag. Byttet olje og filter. Valgte å ta ut vifteburet, enkelt og gav rikelig plass. Men husk å legge en papp plate el. lignende mellom radiator og vifteburet. Da slipper du skader på radiatoren. Kom selv på det i siste liten før buret skulle trekkes opp. Har vært borti dette før med mindre hell. Skal bytte girolje også. Freelander 2 manuell. Hvor sitter nivåpluggen?
  5. Minken

    Fl 2

    Ok. Da er det alderen som kommer først. Vet noen hva en sånn jobb koster?
  6. Minken

    Fl 2

    Er det register-reim eller kjede på en freelander 2?
  7. Vet ikke om dette er et korrekt svar, men jeg kjørte 45mil i en tilsvarende tilstand for noe tid tilbake. De tristeste milene jeg har opplevd. Med krefter i bilen lik en tråbil, var det ingen lystig opplevelse. Som nevnt i en annen tråd ble det skiftet styringsprogram i min bil etter mange slike opplevelser. Siden har det ikke vært noe problem. Thor
  8. Det fikk jeg utført hos min daværende lokale LR forhandler. (les volvoforhandler) De ha i dag sluttet med Land Rover og en av "værdens " hyggeligste mekanikere er også sluttet der. Om han skrur lr andre steder vet jeg ikke, hadde jeg visst hadde jeg vært der. Thor
  9. Har selv en 2007 mod Fl 2hse. Den fikk alarm støtt, og til slutt gikk den helt i frø. Det ironiske var at alarmene kom etter at bilen hadde vært på lengre kjøreturer ( opptil 8-9 timer). Verkstedet byttet ut et styringsprogran i bilen, til et som var ment for en 2010 mod. Etter det har det aldri vært alarmer og dieselforbruket gikk ned fra 0,83 pr. mil til 0,78 pr. mil Dette kostet meg dengangen ca 1000kr. Thor Arne
  10. Minken

    Lr2

    Hvordan konkluderer man med at et hjullager er defekt? Jeg trodde ikke et lager var ødelagt før man kjenner slakk sideveis når en rugger på hjulet i oppjekket posisjon. Har jeg i tillegg demontert alt av bremser og bremseskive/trommel. og lageret da triller fint uten støy, er det vel ok? Hadde mye støy og risting i min fl2 da den hadde gått rundt 50tusen. Et godkjent lr. verksted konkluderte med defekt hjullager( dette var på ferietur, og ikke mitt vanlige verksted ) Jeg synes det var rart, og brukte noen timer på å undersøke selv. Fant en nedrustet håndbrekk mekanikk, Sliten håndbrekk trommel og bånd. Lagret synes jeg trillet fint, og det har det gjort siden. Har nå snart gått 100tusen
  11. Minken

    Lr2

    Hjullager eller bare håndbrekkets bremseband. Mekanismen til håndbrekket inne i trommelen bak er utsatt for rust. Blir båndene hengende på så gir det utslag i lyd eller en merkelig risting i bilen. Blir det stor varmgang så går vel det ut over hjullagrene også til slutt. Selv har jeg passet på å løsne litt på håndbrekkvaieren etter at bilen har vært på service, de strammer for mye. Mekanismen trenger god smøring og litt rom til bevegelse. Enkel jobb å ta selv. Thor
  12. Klar over prisene. Sjekket pris hos EWS tidligere og den var betydelig lavere, men noen ganger er det riktig å kjøpe hele pakka, Skulle også gjerne sett at avstanden mellom sandefjord og økern torg var kortere, men 3 mil til mitt lokale LR verksted synes jeg er langt nok.(med all respekt for alle dere som bor enda lenger unna et LR servicepunkt) Håper bare det er nok å bytte kabelmatta. Den feilen som gjorde meg oppmerksom på olja i ledningene, (motor fusk pga. signaler fra luftmengdemåleren(?)) hadde ifølge mekanikeren, muligens ingen ting med olje/kabelmatte/ecu å gjøre. Får nøste fra en ende til alt igjen er i orden. Thor
  13. Enig, heretter kalt harness eller aller helst kabelmatta. Har vært hos Branko i Tønsberg i dag å fått en diagnoseavlesing(kr.1350,-), og her er følgene feilkoder. Thunder ECM 8 fault codes have been stored. Inlet Air temp circuit fault. Ambient air temp circuit fault. Ambient pressure circuit fault. Manifold pressure circuit fault. Coolant temp circuit fault. Fuel temp circuit fault. Injector fault(s). Injector 3 open circuit detected. Ble anbefat å begynne med å bytte "ledningsmatta"(kr.1587,-) og toppdekselpakning(kr.793,-) Folka på branko er hyggelige folk. Delene kommer om en uke og ny oppdatering følger....... mvh. Thor
  14. Er dysekabelmatta det samme som er omtalt som "injector hardness" (ps liker det på norsk).Og bør toppdekselpakning også byttes? Om jeg bytter kabelmatta i toppen, hva med resten av kabelmatta ned til ecu`n?. Kontakten jeg koplet ut står helt på toppen etter luftfilteret, på det røret som går ned til turboen tror jeg. Skrev litt feil første gangen. mvh. Thor
  15. Yess olje i ledningsnettet under passasjersetet. Det er bare i den røde kontakten. Var på ferie da det ble oppdaget. Renset kontakten for olje og satte den inn med silikon for elektronikk. Er kommet hjem igjen, hva gjør jeg videre? Neste feil har kanskje noe med dette å gjøre? Når bilen har stått i solsteika og er god og varm, fusker den veldig når gasspedaltrykket blir lettet på. d.v.s. bilen går helt fint på tomgang og ved fullt gasspådratg. Trodde ikke jeg skulle kommet meg hjem fra turen, men en LR-bekjent tipset meg om at jeg kunne prøve å ta ut en el.kontakt på toppen av innsugsmanifoilen. Dette ble gjort og jeg kunne legg i vei de siste 25 mil uten at det var antydning til problemer. Når kontakten ble montert igjen vel hjemme, er problemet tilbake. Er det farlig å kjøre uten?? Har alltid fått god hjelp av Ivar hos bilservice i sandefjord, men akk, han har sluttet der. Må prøve hos brankos auto i Tønsberg fremover. Er det noen som har noen forslag til løsning på problemene. mvh. Thor
×
×
  • Opprett ny...