Gå til innhold

hallvard

Medlemmer
  • Innlegg

    97
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Trondheim/Viggja

Contact Methods

  • Yahoo
    hallvard_harang@yahoo.no

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skaun

Nylige profilbesøk

1 118 profilvisninger

hallvard sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Har opplevd stort sett det samme med mildt sagt svært variabel temperatur. Bytta sensor i bunnpanna ifm oljeskift, og alt ble i orden. Ikke noe feil på temp. etter byttet.
  2. Jo da, ut på tur for å teste. Tilsammen fire limp-mode på ca 30 km. Altså alt som før mtp feilmeldinger..... Da er det bare trøste seg med at det ikke er pumpa i tanken det er noe galt med i hvertfall
  3. Da skjer det noe... Ned med tanken for å bytte pumpa. Til tider knotete å komme til alle slanger under bilen for å koble de fra hverandre. Ikke mindre knot for å få ut pumpen med tilbehør fra tanken, men gikk greit med god hjelp. Kjøpte kun selve pumpen på eBay av noe som skal være et "anerkjent" merke i UK, da jeg syntes hele pumpe-systemet ble i dyreste laget. Av alt i tanksystemet er det nok bare pumpa som potensielt ryker (bank i bordet). Monterte alt tilbake, tenning på og alt vel helt til jeg så under bilen. Stor lekkasje ved filteret var ikke det jeg ønsket. Hadde klart under montering av tanken å knekke av ene stussen på filterhuset. Skaffet nytt komplett hus m/filter og brakett (kommer som en komplett del) fra merkeforhandler og fikk montert dette på plass. Grunnen til at en stuss knakk var at slangene som går frem til motor hadde kommet i klem oppunder dørken. Tenning på, og denne gang uten lekkasje. En liten testtur og hittil alt vel. Håper dette er det som har vært hovedgrunnen til alle stopp og feilmeldinger. Blir spennende å se etter mere kjøring i løpet av julen
  4. Hadde du mye prakk for å få av plastpanna og ikke minst få ut filteret?
  5. Hei. Nei, det går trått fremover med prosjektet. Har brukt bilen en del i det siste uten feilmeldinger, så pumpeskiftet har blitt litt nedprioritert. Men må nok skride til verket snart å få det overstått for å konkludere med ett-eller-annet.
  6. Jobber med saken. Har fått ny pumpe fra England, så må finne tid til å bytte og/eller ta ned tanken for å sjekke kabling. Hvis kun pumpe byttes blir det med en brukbar HowTo-video på YouTube som veiledning. Kjørt forøvrig ca 20 mil i helga, uten et eneste feilslag. Rart med LR, får grå hår også når ting virker som det skal
  7. Mange takk for innspill. Kjørte en runde med live values på drivstofftrykk på HPFP, og det ser helt normalt ut. Når feilen kommer under kjøring faller trykket ned til tomgangsnivå, noe som jeg mener er riktig ift turtallet. Ergo vil jeg utelukke selve HPFP (men ikke sensoren på railen enda). Har målt over sikringen (spenning/ampere) til LPFP, og de verdiene er også normale 14,2V og 6,4A ved tomgang). Skaffet meg et manometer for å måle trykket fra LPFP, men fulgte selvfølgelig ikke med rett nippel for å koble til bløde-ventilen som sitter rett ved oljefilteret under panseret. Trykker inn ventilen manuelt og det kommer rikelig med diesel. Så i utgpkt vil jeg friskmelde selve pumpen (men ikke el.kontakter til denne) foreløpig. Tror ikke det er non-returnvale, for bilen starter med det samme hver gang, meget lettstartet. 1: Sensoren på railen må sjekkes nærmere. 2: Jording/koblingspunkt på LPFP må sjekkes. 3: Evt øvrig ledningsbrudd. Noen som vet om hvor kablingen fra tanken og fremover ligger? Noen utsatte kjente steder som bør sjekkes nærmere? Noen som har byttet sensor på railen uten å bytte selve/hele railen?
  8. Ikke enda, men konsentrerer meg nå om drivstoffsystemet. Skal når tiden strekker til ta en runde på det elektriske ifm pumpe(r) osv. med denne som utgangspunkt: https://www.disco3.co.uk/forum/robbies-guide-low-pressure-fuel-system-130062.html?highlight=P0087
  9. Er det klokkeslett du tenker på? Lagret ikke kodene i apparatet, så da er de bare å kjøre seg en tur å håpe (grøss) de dukker opp på et passende sikkert sted langs veien.
  10. Har nå fått lest ut feilkoder med mitt nye instrument, og følgende kommer opp: P0087 U2023 U0401 U0100 U0416 Antar etter en del søking på nett at det er noe krøll med drivstoff-tilførselen eller det elektriske deromkring. "P0087- Fuel rail/system pressure-too low" går igjen mtp alle de feilkoder som jeg har fått. Originalt dieselfilter byttet tre mnd før feilen oppsto, så om det kan være en fuel-sensor eller kanskje pumpe(r) er fremdeles uvisst. Søket fortsetter og forslag mottas fremdeles med takk.
  11. Noen som har fasit på hvordan jeg får åpnet de tre kontaktpunktene som sitter innenfor/bak venstre bakhjul på D3-2007? Er på leit etter irr og fukt ifm "transmision faut" som ikke forsvinner helt...
  12. Elektromotoren sitter på toppen av diffen, kan være vanskelig å se hvis ikke du er under bilen. Mener at på 4x4-skjermen er det en hengelås på bakdiffen også.
  13. Liten oppdatering på dette mysteriet. Som nevnt tidligere ble det to feilmeldinger og stopp på vei hjem etter siste verkstedbesøk. Bytta denne delen, og hadde ytterligere to feilmeld/stopp, men på mystisk vis har "Sluket" (som frua nå har døpt den), oppført seg meget pent. Om det er fordi jeg kjørte i noe utfordrende terreng slik at bilen måtte jobbe, eller at den bare har bestemt seg for å være snill vites ikke. Hva denne delen gjør vet jeg faktisk ikke, men den var fysisk ødelagt og kontakten full av irr og møkk. Noen som vet? Enn så lenge kjøres det pent med et litt stivt smil
  14. Hvis bremselysbryteren er defekt, virker den i utgangspkt som den skal, men ligger å lager krøll i systemet med jevne (og ujevne) mellomrom?
×
×
  • Opprett ny...