Jump to content
LRforum

Jetinge

Members
  • Content Count

    205
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Jetinge

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Langhus, Akerhus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Langhus

Recent Profile Visitors

745 profile views
  1. Vurderte å ta den ja, men da ryker høyreskjerm også og med turbolader på forgasser - Hot Rod ? ? Ny lufterunde i morgen, melding følger
  2. Ah..... da er det feil å trampe i bunn, åpne og stenge .... nå tar det 8 min. å ta av / på venstre forskjerm. Takk for info, prøver igjen
  3. Da er et bedre pedalsett for clutchen montert inn med lufting på innløp masterpumpe ( som ble åpnet og smurt med silikonfett), lufting på slave, og fortsatt må jeg pumpe for å få noe clutcheffekt. Ser også at det er tilbakeslag i masterpumpe opp til reservoar når pedalen slippes litt brått. Er det riktig ? Neste stepp er å åpne slaven og smøre den også. Greit at clutchen med overføringer er slitt, med ser dét som ble nevnt tidligere av Lafterolf, pumping = luft i systemet.
  4. Flott Gaute, kan jeg kreke meg en tur ut til sjefsmekanikeren en dag denne uken - for en kvalifisert vurdering av tilstanden ?
  5. Bedre hodeløs enn rådløs - nødreparasjoner på clutchsystemet ble til ved at stempel på masterpumpe ble skrudd helt ut for å ta opp slakk, luftet på innløp og Eureka! det hjalp på clutchfunksjonen. Kun en midlertidig utbedring da foringene klart må byttes, men - mens jeg venter på deler, er nå er den Lille Svarte igjen kjørbar i nærområder Takker for gode råd og innspill, kommer tilbake med flere spørsmål ved neste høve, for iflg. min kjære fru kone, er det kun et spørsmål om når det skjer noe mer - og ikke om det skjer, fortsatt god helg
  6. Har fjernet venstre forskjerm for n’te gang (blir snart montert med borrelås ) sjekket og luftet på innløp masterpumpe, fikk en overraskelse på oppheng / overgang pedalforing og inn i braketten - skal være ca 0.02 til 0.07 mm, og ofringen der er så slitt at det nesten 10 mm slakk. Med tilsvarende slitasje på kula nede på armen har jeg vel 15 - 20 mm dødgang på clutchsystemet. Nytter lite å finjustere pedalhøyden til158 mm da. Må bytte disse foringene før jeg kommer videre på å få clutch som løser ut.
  7. OK Gaute, bestiller fra Erik + noe annet nødvendig
  8. Takk for svar Jeg tester ut forslaget ditt om lufting på innløpet, og skaffer ny opphengsforing, den er helt utslitt, før jeg river ut pumpene med påfølgende smøring med silikonfett. Kan jeg bare bytte foringen, eller er hele staget slutt ( har ikke demontert det ennå, derfor spørsmålet ) ?
  9. Har testet hydraulikk på clutch og fikk sperret av slitasjebevegelse på opplagringsforingen. Luftet, sjekket master, slave og slanger for lekkasjer, og har noe bedre clutch nå. Men kan det være luft som ligger helt oppe i toppen ved innløpet på masterpumpe? Og, bytter jeg opplagringsforingen, eller hele armen med foring? Noe du har på lager Gaute ?
  10. Ok,takk for innspill her. Det er nye slanger, ny master og slave og ingen synlige lekkasjer, kan det være at master eller slave lekker etter 3000 km ? Det som forvirrer meg er at jeg får ikke opp et fast trykk når jeg pumper, ref bremsetrykk ved luft i anlegget, men det er nok til å få lirket inn clutch funksjon for å få satt i gir. Hvordan kan jeg sjekke pumpene annet enn ved visuel kontroll? Er opplagringsforinge å få løs, eller byttes hele armen ?
  11. Byttet master og slave ved oppussing, gått ca 300 mil siden. Luftet anlegg uten noe synlige bobler eller virkning, og så sjekket jeg overføringen fra slave og inn i girkasse ref. video, og mulig feilen ligger her Det er ganske mye slark og ved pumping av pedal får jeg nok trykk til at det løser ut så der. Noen som sitter på deler til dette? Bør vel bytte alt fra ut av kasse og til innfesting av slavestempelstang? FullSizeRender.mov
  12. Ja, men den er svak. Sjekket at det er liv ned til slaven, og får nå clutchvirkning om jeg pumper på pedalen - kan virke som det er luft i systemet, og lufter det. Men hvordan kan det oppstå luft her uten lekkasje ?
  13. Jepp, S 2. Svak clutch er at den tar langt inne, hogger ved for kjapp utslipp, og løser dårlig ut - start med clutch inne og i gear gir tydelig tegn på at den sliter med å løse ut. Det som skjedde her var at rimelig kjapt bare forsvant all effekt, og null clutch. skal sjekke overføringer etc. asap imorgen !
×
×
  • Create New...