Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Jetinge

Medlemmer
  • Innholdsteller

    121
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Om Jetinge

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Langhus, Akerhus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Langhus

Nylige profilbesøk

433 profilvisninger
  1. Du gjør det jo fordi det er moro - og ikke fordi du må ? Virkelig et lækkert stykke arbeide !
  2. Spennende tråd og kjempeflott jobb på bilen - dette står det respekt av !
  3. Wow - denne blir skikkelig bra ! Blir et lite smykke, flott jobb
  4. Takk for innspill, sjekker nå hvilke muligheter det ligger her i Norge først. Kommer tilbake til deg om det stopper opp, da er klart et alternativ å prøve å få den oppgradert til bil i Sverige. / Trond
  5. Ja, den var registrert i 1972 som ombygd bil med 1 passasjersete før den ble nedgradert til A - traktor. Om ikke noe annet går, er det en mulighet å bruke det som argument. Men først vil jeg forsøke å få den reg. som 1958 med 7 seter - forsøket verdt
  6. Ja, har vært innom samme tanker. Få en besiktning av Svensk bilprovning på at det er en bil ref. spec. på 1958, og ikke A - traktor. En vei og et annet alternativ blir å exportere den til Sverige igjen, for så å få den oppgradert til bil og på ny importere den til Norge etter siste status i Sverige som bil fra 1958. Heia for regler og skjemaer, eller # Learn the rules - to break them properly #
  7. Jepp, det stemmer Gaute, han var klart på defensiven når det kom til å bli pålagt å følge regler - def. ikke hans ønske. Takk Diaboli, det er riktig bil og da trodde jeg i mitt enfodl at # reglene # skjønte hva dette er - men nei Helt i tråd med byråkratiet Lafterolf, han var som Gaute sier en løsningsorientert kontrollør - men så kommer systemet og melder : # Vi forstår deres situsjon, men kan dessverre ikke hjelpe # Gi oss noe som vi kan putte inn i våre systemer som ikke lager konflikt med vår beslutning om hvilken vei sola skal gå. Har på ingen måte tenkt at dette skal være slutten på eventyret om nok en kjørbar Serie 2 på norske veier - nope. Mandag er det å henge på telefonen for å avklare hvilken instans her i Norge som kan bistå i registreringsprosessen. Kommer tilbake med mer Det stemmer, Diaboli har funnet noe, og det er mange referanser til rammenr. på denne bilen. Så det eri kke der utfordringen ligger, det er at den ar avregstrert som traktor - og da er det sånn i det norske systemet. Clutch : har byttet slave og flexslange - ikke mastersylinder - er neste stepp før åpning og clutch bytte.
  8. Litt nytt om registrering av Svenske Bärtha alias Den lille svarte. Bilen er ferdig til registrering i Norge, time bestilt, alt på stell og vi jobber til 02.00 natta før vi skal være på Mysen Tr.stasjon. ankommer sovested 02.30 og revelje 06.00 for å nå Mysen Trafikkstasjon i god tid. Blir møtt av en meget hyggelig og hjelpsom kontrollør, som etter litt småprat sier at så skal han sjekke papirer etc., kommer om en stund. Vi venter i spenning, han kommer tilbake og forteller om alt de ikke kan godkjenne denne bilen. Her er det snakk om byråkrati og regler. Bilen er nemlig avregistrert i Sverige som A-traktor, og det har vi ikke i Norge. Følgelig har SVV ikke noen referanse til hva slags kjøretøy dette er - iflg reglene. Men, vi har med en løsningsorientert kontrollør å gjøre. Om jeg kan fremskaffe en bekreftelse fra en godkjent Forhandler / importør på at dette som står i hallen er en Land Rover Serie 2 1958 mod., så kan de se om det lar seg løse med registrering. Han er helt topp og ønsker å hjelpe, men REGLENE sier at ...... Der står saken nå. JEg skal kontakte en av de 3 godkjente importørene av LR på mandag for å høre om de kan godkjenne dette, med henvisning til chassisnr 144800482. Om noen har en lead til noen jeg kan kontakte vedr. dette, sier jeg takk. Ha en fortreffelig fin helg, / Trond
  9. skal sjekke dødgang etterpå, skal ned ca. 11.30. Går på henger, har ikke skilt / reg. - skal forhåptenlig ordnes på torsdag. Vil det være utelukket å ta den ned om clutchen fortsatt slurer?
  10. Takk for hjelp og hyggelig prat! Simring og nye sko på plass, hektisk jobbing i hele helgen med reg. på torsdag som mål Sliter dessverre forsatt med clutch som slurer når den blir litt varm - den har blitt slik ganske plutselig, og jeg ser ikke noe olje ut av drenshullet heller. Noen tanker om hva det kan være? Håpet at lufting av slave ville hjelpe, men nei, det er nesten slik at den ikke trekker over et bestemt turtall. Funker hel ok på lavt turtall - kan det være at den ikke løser ut skikkelig? Og om det er ja her, hvordan sjekker jeg det og event. fixer det? Det må fixes asap, for det er vel ikke noe å komme med til Mysen Tr.stasjon med sluring på clutch?
  11. Flott prosjekt ! Moro med patinering som står til bilens utseende, flere bilder fra interiør, førerhus og kasse bak ?
  12. Skjønner - ha en fin sesong i 2019
  13. Takker, skal bli fint å få skilt på den etter hvert - har vel kjørt ca.6000 km Langhus - Fredrikstad for å jobbe på den i løpet av de 2 årene jeg har holdt på. Må si at det skal bli noe enklere å ha den i egen garasje her Forøvrig et strøkent båtprosjekt du har gjort med Rivieraen - lekkert og med flotte smarte løsninger!
  14. Generelt spørsmål : Boltene som fester håndbrekkets bremsetrommel til medbringer har UNF gjenger, kan det brukes UNC der ? Og, hva er grunnen til at det brukes UNF og UNC på forskjellige steder ?
×
×
  • Opprett ny...