Gå til innhold

Jetinge

Medlemmer
  • Innlegg

    260
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Langhus, Akerhus

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Langhus

Nylige profilbesøk

1 626 profilvisninger

Jetinge sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Hei Gaute,

     

    Spørsmål: har du liggende en heat tap til seriebil? EWS får ikke tak deler til disse lenger dessverre, og den på Den Lille Svarte lekker stort.

     

    Alternativ er ebay, men ville høre med deg først 🙂

     

    / Trond

    1. gautes

      gautes

      Dessverre ikke.

    2. Jetinge

      Jetinge

      Ok takk, søker videre 🙂

  2. Kommet noe videre med Ravix of Fourhorn / The butcher of Blaviken? Er den kjørbar og på veien?
  3. Vårklipp av bjerk, bortkjøring til gjenbruk med Den Lille Svarte, perfekt for denne type oppgaver :)
  4. For meg ser det ut som avleiringer Gaute, er et belegg som ligger der.
  5. Det ser veldig likt ut, beroligende Ellers en lekker 2 liter det der, er jo samme motor som min, og takk for info.
  6. Godt poeng Gaute, er det mulig å høre hva som sannsynlig må gjøres/ byttes, eller må det plukkes ned og måles? Vet du hva det gule belegget er? Det er helt fast og forstenet, gammel olje og vann som har gått opp i en høyere enhet langt tilbake i tid?
  7. Fint - da gir jeg det en sjanse til før den planlagte overhalingen settes i gang, takk for info.
  8. Belegget sitter dønn. Har ca. 85' km på motor med nettopp de intervallene du sier, og med filterbytte. Det er trolig ikke toppakning som har gått heller, ikke vann i oljen eller minkende kjølevann. Underlige greier....:) Takk for innspill.
  9. Takk for svar lafterolf. Hm.., var litt redd for det ja. Ligger en overhaling i lufta her, men er det fare for motorhavari sånn plutselig? Den starter og går helt strøkent ( ventiljusteringa var grunnet mye klapring) Noe som kan gjøres med det gule belegget - hvordan fjerne det?
  10. Jeg har tatt av deksler for å justere ventiler. Ånder mye olje opp gjennom luftingene, og det er et forsteinet gult belegg på toppene ref. bilde. Spørsmål : Noen som kan si litt om hva det er. og hva kan/må gjøres for utbedring. 1. ånding av olje 2. gult fast belegg på metallet i toppene. Ha en fortreffelig fin kveld og helg videre / Trond
  11. 40 km, ble litt feil det også, brukes på alt opp til 150 - 200 km - først leste jeg at du spurte om jeg kjørte mye, men du skrev mykt. Da ble det goddag mann..... å svare hvor mye den går - beklager En stor forbedring fra 2 flate fjærer som brukte bumpstopperne som support og til parabole. Det venter en stor/mindre gjennomgang av motor, må bare finne en som kan. Med ventilsliping, sjekke lager, oljeringer (kaster ut olje i begge ånderørene) og bruker en del olje + høy ventilklirring. Men da behøver jeg ikke å fylle underveis......
  12. Tja, er jo hverdagsbilen for alle behov innenfor 40 km Har gått 4500 km i året i 2 år nå. Har sidebytte på planen straks det er over 4+ grader en hel dag.
  13. Ja, kan være det Gaute, verdt et forsøk i alle fall - men duheiane for en forskjell det ble med parabole i stedet for flate bladfære. Den har jo gått som servicebil for Vattenfall, og da ble det satt en jernkasse 3mm opp i den originale som forsterkning, så vekta er helt strøken for parabole fjærer.
  14. Hm..., det siste først - ikke nye fjærer, så kan ikke klage der Imponert over mekanikere fra Østen ja, de er tryllekunstnere i reparasjon. Mine tånegler er dessverre ikke egnet som verneutstyr, så forslaget om å bygge opp mellom aksel og fjær vil bli vurdert gjennomført. Takk for svar, og fortsatt god helg.
  15. Byttet bakfjærer på Den Lille Svarte ( 88- 58 Sll) fra 11-blad til parabole, men har fått ulik høyde på karosseriet på venstre og høyreside. Målt opp i hjulbuen er det 79cm på førersiden og 83cm på passasjersiden. Noen mulighet til å justere dette slik at det er mer i vater sett bakfra?
×
×
  • Opprett ny...