Jump to content
LRforum

Mads SL

LRF Society
  • Content Count

    5,257
  • Joined

  • Last visited

About Mads SL

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ålesund
  • Interests
    Et kjært venskap til Brutus......

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ålesund

Recent Profile Visitors

1,752 profile views
  1. 0,9....... Ca. 1,1 i 140km/t brukte min med samme dekk bare 285/50-20 på veg til østerike.
  2. Dr tranny løser ingen ting. Blir som å ta smertestillende når man har knekt en arm uten å gipse den eller noe. Man må vær sikker på at det er nok olje på girkassen etter man har skiftet olje. Kjør en tur å la girkassen få kjøle seg ned å skjekk nivået igjen, da klarer du med stor sansynlighet å etterfylle ca 0,5L.. Jeg må si jeg får voldt inni meg av alle som bytter converter og tror problemet er løst. Hadde man fått måtlt oljetrykket fra lock upp ventilen så finner man fort ut at det der for lavt trykk å ventilen er slitt, men den nye converteren har litt bedre grep i lock upp lamellene så den slurer ikkje ENDA! I maaaaange tilfeller så er det en overhaling av ventilsystemet som er løsningen, har man kjørt for lenge med problemet så må converteren også byttest. Ikkje motsatt!!!
  3. Range Rover Sport kan ha ACE men det er ikkje selvfølge at de har det. De kan ha større bremser men det er heller ikkje selvfølge at de har det... At det er store problem med automatkassene på D3 er voldsomt å si. De er veldig bra å veldig lite tull. At en å annen bytter noe er helt normalt, slik er det med alle merker.
  4. Holder koken ja Senest en måned siden den måtte startes opp etter to dager i -28 grader, ingen problem for en gammel traver som har vært ute for mye rart
  5. Tiden flyr i god selskap siest det. Det er snart gått 7 år siden reg.reimen ble byttet. Da er det bare å handle inn nye reimer å kroke de på. Denne gangen bytter jeg løpehjulene (de orginale har snart gått 300 000km). Siden sist reg. reim skift så har jeg faktisk ikkje rørt så mye som en skrue på motoren. Den har fått olje og filterskift når den skal. Ellers har den bare surret å gått 14 år og gulle god
  6. Vist du ikkje hadde stått i hjel gjengene på toppen der så finst det overgang som en skrur nedi dysa og skrur lidehammeren nedi ovegangen å dunker dysen rett opp... Men du må nok fram med sveiseapparatet. Frykter godset i dysen er så hardt at det bare vil rakne når du får påført kraft... Evt. land rover sitt verktøy for å få ut dysen http://www.lasertools.co.uk/product/6714 verktøyet virker!
  7. 5,45 L for å gjør saken litt verre....
  8. Jeg er ganske bestemt i at orginalforinger fungerer best, men bakre bærearmsforing foran er ikkje brukendes orginalt så der anbefaler jeg kun Powerflex foring. Eneste polyforingene som ikkje er dreid av en båtrulle. Setter man fult sett med poly på en disco så merker en det i bilen bare man kjører over en kronestykke på vegen.
  9. Vibrasjon? Det var snakk om en brummelyd/resonans.... Vist du får brummelyd/resonans fra konverteren da blir jeg meget overasket... Å enda mer overasket om brummelyden forsvinner ved bytte av converter..
  10. Det var det jeg fryktet, har kjørt ufrivillig følgebil selv med tilhenger med "uorginale" led lamper som gjor en bra jobb.... bare så synd at det var ingen ledebil, bare en henger med "discolys"
  11. Har det samme selv ved et gitt turtall. Lyden var der når jeg kjøpte bilen for 7 år siden og bilen har gått 120 000 etter jeg kjøpte den. Lyden er akkurat lik den dag i dag å den har kjørt masse tunge hengere på de grusomste plasser. Egenresonans er et faktum her tror jeg, jeg har hørt lyden på fabrikknye D3 også.
  12. jeg har en henger med orginalt led på alt, virker helt supert det.
×
×
  • Create New...