Jump to content
LRforum

DavidA

Members
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

About DavidA

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sortland
  • Interests
    Musikk, film, sport, jakt, Range Rover

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Sortland
  1. Da er ny luftkompressor montert og alt funker som det skal igjen
  2. Flott! Takk! Får håpe det er den gamle kompressoren som er død da, og at det ikke er noe mer innviklet.
  3. Hei igjen. Da har jeg fått ny kompressor i hus fra LR-Direct, det funket meget bra forresten å bestille derfra. Jeg må innrømme at jeg ikke er av de som er blitt proff på skruing. Det fulgte med en kort arbeidsbeskrivelse i pakken. Det ser stort sett greit ut, men må man gjøre noe spesielt for å tømme systemet for luft (depressurise system)? Og er det viktig å forsegle luftrøret? Jeg mener, det er jo bare luft under trykk. Det er jo annet om man får luft i f.eks bremsesystemet.
  4. Hvor mye koster en ny kompressor? Og er det mye arbeid å bytte?
  5. Hei Det er vel et velkjent problem med kompressor og luftbelger på disse bilene, men jeg har klart meg i 8 år med min uten problemer. I det siste har imidlertid kompressoren begynt å fuske, dvs den slår seg på bare i ny og ne. Men nå den siste uka har den ikke villet starte i det hele tatt, så bilen står på laveste nivå. Før kunne det virke å åpne EAS-boksen og riste litt på ledninger, men det virker som alt er helt dødt nå. Kan det være bare dårlig kontakt noe sted, eller har kompressoren tatt kvelden? Er det en stor jobb å bytte kompressor? mvh David
  6. Takk for svar! Høres ut som bremserørene blir en større jobb enn jeg først trodde. Jeg har vel fortalt at jeg ikke har særlig erfaring i å skru. Noen formening om hvor dyrt det blir å få et verksted til å bytte bremserørene? Jeg klarer for øvrig ikke å finne bremserørene på verken Famous Four, Paddocks eller Island4*4, men det lureste er kanskje å gjøre som dere sier å bare kjøpe på Biltema. Fins det mange forskjellige typer og dimensjoner, eller er det bare en? Når det gjelder lyspære i displayet (Airbag fault - problemet), ser jeg det med en gang jeg åpner opp at en av pærene er gåen? mvh David Andersen
  7. Hei, Brage. Takk for svar! Beklager at jeg ikke svarte tidligere. Du mener det kan være så enkelt som en lyspære, altså? Hvor får jeg kjøpt pærer, og er det enkelt å åpne opp instrumentpanelet? Kan jeg spørre deg om flere råd? Jeg har igjen vært på EU-kontroll og fått noen småting jeg må fikse i tillegg til Airbag-fault'en. Som vanlig vil jeg prøve å kjøpe delene fra England. For det første må jeg bytte bremserørene bak pga rust. På Paddocks og Famous Four finner jeg forskjellige typer av Brake Hoses, men syns ikke de ligner de på min bil. Og hose betyr jo slange, og ikke rør, eller kan man bruke slanger i stedet for rørene som er på min gamle røver? I tillegg var det rustet hull i det eksosrøret som går inn i den bakerste potta, om du skjønner hva jeg mener? Trodde først jeg bare trengte røret, men fra bildene på nettbutikkene ser det ut det sitter fast i potta. Uansett er det jo også her mye å velge i. På min bil er det bare et eksosrør på høyre side. Hva tror du? Ser forresten en del av disse bilene har to eksosrør. Hva er greia med det, blir det mer gromlyd?
  8. Hei. Jeg tar opp igjen denne tråden. Det nærmer seg EU-godkjenning igjen, og nå kommer jeg vel ikke gjennom med Airbag Fault lysende i displayet. Har det noe for seg å gå til innkjøp av Diagnoseutstyr og bare slette den feilkoden før jeg drar på EU-kontroll? Jeg vet man ikke løser problemet, men det har jo lyst feil i et par år nå uten at noe har skjedd. Eller vil feilen bare dukke opp igjen rimelig kjapt etter at jeg har slettet den?
  9. Ja, mekanikeren satte strøm rett på pumpa, og det var fremdeles ikke liv.
  10. Men hva tror dere om spylevæskepumpa? Skal jeg bestille enda en, eller er det noe annet som kan være feil, siden det ikke ble liv i den første jeg kjøpte?
  11. Det er vel egentlig mer en bulk enn en sprekk. Felgen er blitt trykket inn i ytterkant. Forrige eier sa han hadde truffet en stein under terrengkjøring, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skulle ha gått til. Jeg har hatt en mekaniker til å prøve å banke ut bulken, men det lak ut luft likevel. Hvordan laster man opp bilde her? Jeg kunne lagt ut bilde av hvordan felgene ser ut, men mener det er originale 16" felger. Ok. Det var den vi prøvde. Men da kan det jo ikke bety annet enn at jeg har fått en defekt pumpe fra England. Mekanikeren satte nemlig strøm på den utenfor bilen fra et batteri(går ut fra at han brukte rett strømstyrke), men den gikk ikke da heller.
  12. Hei igjen Da kan jeg fortelle at nå som vi visste hvor vi skulle lete etter rammenummeret, så fikk vi det fram klart og tydelig på NAF. Så da ble bilen EU-godkjent også. Det var en lettelse! Det virket til og med som gutta på NAF var lettet på mine vegne. Har 1'er feil på Airbag fault'n og vindusspylerne som ikke funker. Airbagen har jeg ikke fått gjort noe mye mer på ennå, bortsett fra at det ikke gikk å rikle på og sjekke kontaktene på ledningene under setene. Når det gjelder spylevæskepumpa, så har vi nå funnet ut at det er strøm likevel, men verken den gamle eller den nye pumpa går. Kan jeg virkelig ha fått en defekt pumpe fra England? Mekanikeren var og usikker på hvilken av de tre pumpene det er som går til frontruta, men alle tre pumpene ser jo like ut, og det var som sagt ikke liv da vi byttet ut den ene pumpa, tror det var den lengst til høyre, med den nye. Når det gjelder bilde av felgene, så har jeg rett og slett ikke fått til å laste opp bilde her. Men det er jo en aluminiumsfelg som er skadd. Går det an å sveise den?
  13. Da har jeg vært på EU-kontroll. Det gikk egentlig over enhver forventning. Fikk bare 1'er feil på airbag-fault og vindusspyleren, også måtte jeg bytte pærene i sideblinklysene, som var blitt for hvite. Det som var litt urovekkende var at de ikke greide å finne rammenr på ramma. De hadde sett bak høyre bakhjul uten å finne noe. Jeg fikk til slutt kontakt med en mekaniker i Tromsø som sa at det skal være bak høyre framhjul, men at det var vanskelig å finne. Man måtte kanskje til og med skrape bort tektylen. Noen her som kan bekrefte dette? Jeg er nå bortreist på jobb i 2 uker, så får ikke gjort mer på en stund. Når det gjelder spylevæskepumpa, så prøvde mekanikeren som jeg bruker å bytte den, men det var fremdeles dødt der. Vi greide ikke å finne noen sikringer til dette, men på NAF sa de at det kanskje var et relé som var gått. Kan det stemme? En siste ting jeg lurer på er om det går an å få tak i originale 16" felger til P38? Forrige eier hadde kjørt i sund en av sommerfelgene i aluminium, men han hadde bare byttet den mot felgen fra reservehjulet, som ser litt annerledes ut. Det er jo en ting med det estetiske med en felg ulik de andre 3, men den ødelagte felgen (den var mer ødelagt enn forrige eier fortalte) som nå er på reservehjulet, lekker luft, og det er jo ikke bra på et reservehjul! På de forskjellige britiske nettbutikkene jeg har brukt før finner jeg ingen felger lik mine. Hvis ikke jeg finner en felg lik de 3 jeg har fra før, så tror jeg nok bare at jeg får kjøpe en billig en til reservehjulet.
×
×
  • Create New...