Gå til innhold

aksolb

Medlemmer
  • Innlegg

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

aksolb sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Nei ikke kommet enda, muligens pga påsken. Takk alikevel. Har nettop fått flyttet bilen til en mer permanent (privat) parkering så bilen får stå i fred for p-vesenet i oslo inntil jeg får fikset litt mer på den. Drøyt at borttauing i oslo fort kommer opp i 3-4 tusen... Men nå har jeg mer mulighet til å skru litt. Noe spesielt jeg bør være oppmerksom på når jeg bytter pakninger?
  2. Kris Solberg, Frederik Glads gt 8A, 0482 Oslo Tusen takk! Vil du helst slippe å skru på vm? :-)
  3. Da var mellomakselen av, wiren fjernet og bilen er foreløpig bakhjulsdrift. Vurderer å kanskje bare sette den til lagring inntil jeg får mer tid til å fikse, den er jo herlig å kjøre når den går :-)
  4. Vært under og fått løsnet 2 av 4 skruer til mellomakselen. Tenkte å få av den så bilen kan kjøres (forsiktig og bare bakhjulsdrift). Wiren er til brekket (tror jeg; det virker ihvertfall ikke). Ang smøring og vedlikehold så vet jeg ikke hva den forrige eieren har gjort (bare hatt bilen siden oktober) og har bare kjørt den ca 30 mil.
  5. Ja! Mellomaksel hører logisk ut. Skal ta bilde og laste opp ila dagen.
  6. Kan det hete akselfeste? Eller noe sånt? U-formet "hjul" som holder akslingen foran. Den sitter på...differensial? Den delen som overfører kraft fra motor til for- og bakhjulene?
  7. Har vel innsett at jeg ikke kommer til å ha tid til å få den i orden innen rimelig tid og at mine mekaniske ferdigheter ikke strekker til. Har en 1987 RRC med 2.4l VM turbodiesel som jeg vil selge. Grønn, elektriske vinduer og soltak. Motor starter og går men har en lekkasje fra en sylinder, muligens fra toppakningen. Bilen er per i dag bakhjulstrekk fordi et lite hjul som holder akslingen foran røk av under kjøring. Dessverre noe som sannsynligvis er veldig lett å fikse for noen som har verktøy og et sted å jobbe, men vanskelig for meg å ordne når jeg parkerer ved en fortauskant i oslo. Bilen har vel gått 160' - 170', skal sjekke. Noen bulker på høyre forskjerm, dør, panser og speilet på den siden er borte. Tenkte å selge den for 8000/bud. Årsavgift er ikke betalt. Lettest å nå på sms/e-post. Mvh, AKSolberg ak_solberg@hotmail.com Tlf 91663698
  8. Skal vi se.. Driver og lager en liten ønskeliste (foreløpig; har ikke hatt tid til å ta av toppen; kommer mere på denne). Noen som har et elektrisk speil høyre side foran? Noen som vet hvor jeg kan få tak i nye toppakninger til 2.4 vm? Har sett et sted i danmark og de skulle ha 70 per pakning/240-ettellerannet for hele settet. Kan det stemme?
  9. Fikk den i gang i dag. Måtte taue i gang med en annen bil, men startet etter et kort stykke. Deilig å ha den i gang igjen :-) Men må få orden på den lekkasjen. Skal ta av toppen til uken og se hva jeg evt trenger.
  10. Dysene sitter, men skal sjekke alt en gang til. Brukte opp begge batteriene når jeg prøvde å starte her om dagen, skal lade de og prøve å kinne på nytt. Evt prøve å få noen til å trekke den i gang.
  11. Her er et bilde av motoren. Prøvde å sette en rød sirkel ca der hvor det virker som lekkasjen kommer fra (mellom sylinderne),
  12. Takk for svar. Har ikke merket noen lekkasje fra returslangen( hvis det er den sorte som er koblet til dysene) og når jeg løsnet rørene så fikk jeg noen til å vri om tenningen så starteren gikk rundt (var da gummi begynte å brenne/ryke ved + kabelen) da kom det bittelitt diesel ut av rørene, men måtte slutte pga all røyken(fra gummien). Skrudde de fast men får ikke start. Finnes det andre måter å få luft ut av systemet på? Skal prøve igjen når jeg får ladet batteriene igjen. Manifoil... hvilken del er det? Virker som lekkasjen kommer et stykke ned på sylinderen. Litt vanskelig å beskrive men kanskje jeg kan poste et bilde her? Kjempegøy å kjøre turbodiesel når den går ja! :-)) Go'lyd!
  13. Har en 87 RRC med 2.4l VM Turbo Diesel som jeg sliter litt (vel mye) med og lurer på om noen her har noen tips? -Har lekkasje fra en sylinder et sted, kommer eksos opp mellom den forreste og nest forreste sylinderen; virker som det spruter ut uforbrent diesel (luktet ganske helsefarlig når jeg kjørte den..). --Noen som vet hva det kan komme av? Ødelagt topp? Toppakning? Hull i topp eller sylinder? -Parkerte bilen i januar en gang og diesel har lekket ut og prøvd å starte en del ganger (også med startgass) men det går ikke. --Har fylt diesel og pumpet det frem til drivstoff filteret (tror jeg; det som er festet til veggen i motorrommet rett foran instrumentpanelet?). --Har prøvd å lufte ved å skru av alle innsprøytingsrørene (som er koblet til..(heter det dyser?) ) og pumpe det som er mulig med den lille pumpen på siden av motoren men kommer ikke noe diesel ut av de. --Ladet batteriene fulle og prøvd å starte lenge (kansje litt lenge; var noe gummi som begynte å ryke ved der + kabelen er festet til skjermen over hjulet på høyre side foran). --Bilen gløder (ser ihvertfall sånn ut på temperaturmåleren; den stiger raskt(eller er det tegn på at det ikke er kjølevann og bare luft?)). Håper noen kan hjelpe :-) Mvh,
×
×
  • Opprett ny...