Jump to content
LRforum

Paal Helge

LRF Society
  • Content Count

    3,545
  • Joined

  • Last visited

About Paal Helge

  • Rank
    Positiv realist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordhordland
  • Interests
    Bil, fotografering, oljemaling, alt med motor ++++
    Prosjekt for våren 2011-2016: Serie 3, ex.mil 1975.modell
    Prosjekt våren 2018- : VW 1303s 1974 modell

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Radøy

Recent Profile Visitors

3,127 profile views
  1. Er også interessert i å bytte med noe annet kjekt som kan være av interesse
  2. Har liggende masse deler etter at jeg restaurerte ex.mil «Baltazar». Ligger en annonse på Finn hvis noen er interessert. Her er blant annet ny bremsevæske, manifold, diff.klokke, kasser med originale brukte UNF skruer/bolter/muttere, lett blanding av nye og brukte deler, samt et transportstativ for å frakte 2,25L motor. Veldig praktisk stativ når den skal stå til oppbevaring. Pluss mye mer. Selges samlet Rydder på loftet, så må trenger plassen til utstyr til Pumaen. Regner med at alt blir kastet hvis det ikke er interesse for disse delene. Kontakt meg gjerne via annonsen på Finn hv
  3. 4+1 felg til Defender selges samlet for 500kr evt byttes mot 1 stk pen original LR-felg. 1 felg er boret opp. Pr. i dag brukes 1 av felgene som reservehjul til Defenderen. Hvis du har en «standard» original LR-felg så kan jeg skifte over felgen. Får ikke lagt inn bilder, så send evt en mld på Mob 97061607 :-)
  4. Dette er et «luksusproblem». Enig i at det kan være en utfordring å få ned temperaturen på varmeapparatet. Hos meg er varmen likt fordelt. Jeg har en Puma 2007 (Pumaen Alex). Monterte imidlertid et deksel fra Mud for 3-4 år siden som monteres der varmen kommer ut. Da går varmen med mot gulvet/anklene, og ikke rett inn på leggen. Anbefales å montere. Mer behagelig varmefordeling ;-)
  5. Gaute: Ja, og lavprofil på dekkene... Nei, det kommer ikke til å skje!!! De siste ukene er Defenderen blitt brukt til å trekke henger. Henter stadig vekk 1 tonn med grus og singel. Nytt prosjekt... Jeg er ganske håpløs sånn. Liker å bruke hagen som treningsstudio... Godt å ha lavgirserie på «traktoren»
  6. Erik: Ja, bra med mer lumen på fjernlys:-) Var nødt til å gå inn ovenfra gjennom A-baren med 25mm bor da jeg monterte ekstralysene. Jobben gikk da mye enklere. Hullene skal plugges igjen, men inntil videre har jeg brukt gaffatape for å tette åpningene. Synes faktisk det ble litt stilig med litt «sports-striper» i front
  7. Gaute: I går endte jeg opp med å bestille litt flombelysning som ryggelys også. Gjenstår å finne en god løsning til å feste dem :-)
  8. Lafterolf: Ja, jeg ser ikke helt grunnen til at det skulle være nødvendig med en spisshammer. Uansett var det bare «go-lyd» der han kakket... gaute: Neste gang skal jeg i alle fall veilede han til chassisnummeret:-) Erik: Det rare er at det ikke var noe problem de siste 2 gangene samme person sjekket chassisnummeret :-) jope: Her er nettadressen :-) PS! Ift dyserensen så merker jeg en veldig god forbedring av ytelsen på motoren. Den trekker mye bedre i oppoverbakker og har raskere respons. Kommer heretter til å bruke dette fast 2-3
  9. Erik: Ikke bruke verktøy? Eh... men de har tydeligvis lov å kakke rundt på ramma med en hammer...
  10. Gaute: Helt enig med deg, Gaute. Jeg har en liten LED ekstralys som ryggelys, men nå frister det å montere noe skikkelig i ræva også på bilen. Er jammen mye skumring i denne mørke årstiden - spesielt hvis en ser seg tilbake ;-) Lorden: Takk! :-) Bilen var forresten på PKK den 14/10. Endte med fullt skift av bremsedeler begge side bak: skiver, calipere og klosser. Fikk også en merknad på at chassisnummeret ikke ble funnet på høyre rammevange foran. Ble ikke gjort store forsøket av kontrolløren på å finne det heller. Neste gang får jeg rengjøre VIN-
  11. Skiftet til nye ekstralys i dag. Endte på Lumen Cyclops9 på 72W hver. Gir 2 x 9324 Lumen. Fantastisk bra lys. Valgte bøttelykter siden jeg synes fronten kler dette bedre enn LED-bar. Hva synes dere? De originale fra Land Roverer’n var ny hadde sett sine beste dager. Var en del rust på reflektorene. Ble festet i de originale festene under A-baren. Ble en del knoting for å komme til, men med en plan B så gikk det fint :-)
  12. Kristian: Ja, har for mange prosjekter i gang for tiden. Døgnet har for få timer. I tillegg så har det vært hektiske måneder pga coronaen ift jobben som sykepleier. Omdisponert på jobben i sommer.... Takket være de som aktivt bidrar til økt smitte. Får i alle fall med meg litt fra det du legger ut på facen :-) Kjekt å se at det er liv i deg også. Jørgen: Svaret kom på FB. Mener det var hvitosten som vant :-) Hadde forøvrig besøk av en fra «skadedyrfirma» hjemme. Jeg fikk litt irettesettelse for at fellene ikke var beskyttet mot katter og andre dyr :-/ Det har
  13. Her kommer litt livstegn fra meg igjen. Bilen lever i beste velgående. Blir ikke så mye kjørt siden jeg tar buss og båt for å komme på jobb. Denne måneden har jeg fått skiftet olje på differensialene, motor, overføringskassen og girkassen (slet med å finne påfyllingshullet til girkassen;). Drivstofftanken fikk en boks med dieselens etter fjorårets erfaring med motorfusk pga for mye småkjøring. I forrige uke bestilte jeg høymagnetiske tappeplugger til alle tappehull på bilen. Bestilte fra UK. De kom med DHL etter 4 dager. Veldig fornøyd.
  14. Takk for innspill, Svein. Bildet hjalp. Jeg får lete videre i morgen. Føler dagen i dag har vært lite effektiv... hm
×
×
  • Create New...