Jump to content
LRforum

Paal Helge

LRF Society
  • Content Count

    3,541
  • Joined

  • Last visited

About Paal Helge

  • Rank
    Positiv realist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nordhordland
  • Interests
    Bil, fotografering, oljemaling, alt med motor ++++
    Prosjekt for våren 2011-2016: Serie 3, ex.mil 1975.modell
    Prosjekt våren 2018- : VW 1303s 1974 modell

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Radøy

Recent Profile Visitors

2,690 profile views
  1. Dette er et «luksusproblem». Enig i at det kan være en utfordring å få ned temperaturen på varmeapparatet. Hos meg er varmen likt fordelt. Jeg har en Puma 2007 (Pumaen Alex). Monterte imidlertid et deksel fra Mud for 3-4 år siden som monteres der varmen kommer ut. Da går varmen med mot gulvet/anklene, og ikke rett inn på leggen. Anbefales å montere. Mer behagelig varmefordeling ;-)
  2. Gaute: Ja, og lavprofil på dekkene... Nei, det kommer ikke til å skje!!! De siste ukene er Defenderen blitt brukt til å trekke henger. Henter stadig vekk 1 tonn med grus og singel. Nytt prosjekt... Jeg er ganske håpløs sånn. Liker å bruke hagen som treningsstudio... Godt å ha lavgirserie på «traktoren»
  3. Erik: Ja, bra med mer lumen på fjernlys:-) Var nødt til å gå inn ovenfra gjennom A-baren med 25mm bor da jeg monterte ekstralysene. Jobben gikk da mye enklere. Hullene skal plugges igjen, men inntil videre har jeg brukt gaffatape for å tette åpningene. Synes faktisk det ble litt stilig med litt «sports-striper» i front
  4. Gaute: I går endte jeg opp med å bestille litt flombelysning som ryggelys også. Gjenstår å finne en god løsning til å feste dem :-)
  5. Lafterolf: Ja, jeg ser ikke helt grunnen til at det skulle være nødvendig med en spisshammer. Uansett var det bare «go-lyd» der han kakket... gaute: Neste gang skal jeg i alle fall veilede han til chassisnummeret:-) Erik: Det rare er at det ikke var noe problem de siste 2 gangene samme person sjekket chassisnummeret :-) jope: Her er nettadressen :-) PS! Ift dyserensen så merker jeg en veldig god forbedring av ytelsen på motoren. Den trekker mye bedre i oppoverbakker og har raskere respons. Kommer heretter til å bruke dette fast 2-3 ganger i året :-)
  6. Erik: Ikke bruke verktøy? Eh... men de har tydeligvis lov å kakke rundt på ramma med en hammer...
  7. Gaute: Helt enig med deg, Gaute. Jeg har en liten LED ekstralys som ryggelys, men nå frister det å montere noe skikkelig i ræva også på bilen. Er jammen mye skumring i denne mørke årstiden - spesielt hvis en ser seg tilbake ;-) Lorden: Takk! :-) Bilen var forresten på PKK den 14/10. Endte med fullt skift av bremsedeler begge side bak: skiver, calipere og klosser. Fikk også en merknad på at chassisnummeret ikke ble funnet på høyre rammevange foran. Ble ikke gjort store forsøket av kontrolløren på å finne det heller. Neste gang får jeg rengjøre VIN-nummeret. Tok meg 1 minutt i ettertid :-)
  8. Skiftet til nye ekstralys i dag. Endte på Lumen Cyclops9 på 72W hver. Gir 2 x 9324 Lumen. Fantastisk bra lys. Valgte bøttelykter siden jeg synes fronten kler dette bedre enn LED-bar. Hva synes dere? De originale fra Land Roverer’n var ny hadde sett sine beste dager. Var en del rust på reflektorene. Ble festet i de originale festene under A-baren. Ble en del knoting for å komme til, men med en plan B så gikk det fint :-)
  9. Kristian: Ja, har for mange prosjekter i gang for tiden. Døgnet har for få timer. I tillegg så har det vært hektiske måneder pga coronaen ift jobben som sykepleier. Omdisponert på jobben i sommer.... Takket være de som aktivt bidrar til økt smitte. Får i alle fall med meg litt fra det du legger ut på facen :-) Kjekt å se at det er liv i deg også. Jørgen: Svaret kom på FB. Mener det var hvitosten som vant :-) Hadde forøvrig besøk av en fra «skadedyrfirma» hjemme. Jeg fikk litt irettesettelse for at fellene ikke var beskyttet mot katter og andre dyr :-/ Det har jeg forståelse for. Resultatet blir at neste test blir utført iht krav fra EU, NATO, WHO, ISO, REUTERS, NTB og andre lokale aktører :-) Ha en super uke! :-)
  10. Her kommer litt livstegn fra meg igjen. Bilen lever i beste velgående. Blir ikke så mye kjørt siden jeg tar buss og båt for å komme på jobb. Denne måneden har jeg fått skiftet olje på differensialene, motor, overføringskassen og girkassen (slet med å finne påfyllingshullet til girkassen;). Drivstofftanken fikk en boks med dieselens etter fjorårets erfaring med motorfusk pga for mye småkjøring. I forrige uke bestilte jeg høymagnetiske tappeplugger til alle tappehull på bilen. Bestilte fra UK. De kom med DHL etter 4 dager. Veldig fornøyd.
  11. Takk for innspill, Svein. Bildet hjalp. Jeg får lete videre i morgen. Føler dagen i dag har vært lite effektiv... hm
  12. Så da er det rett plugg jeg har markert?? Det stemmer i alle fall med 2 «kraftige» plugger rett ovenfor hverandre. Plasseringen blir på VENSTRE side (når en sitter i bilen). Da er tappepluggen i bakkant der jeg har markert med rødt...
  13. Jo, har har sett på flere YouTube, men er fortsatt usikker. Jeg har det samme skjemaet, men den viser at pluggen sitter på venstre side, men de jeg har snakket med sier at den sitter på høyre side - under passasjeren. Kort sagt: kartet stemmer ikke med terrenget:/ Pluggen på YouTube viser en 8mm unbraco på påfyllingen, men tilsvarende plugg på girkassa viser en plugg med redskap på ca 12mm....
  14. Kan noen forklare hvor påfyllingspluggen til girkassen er? Skal skifte girolje, men i år leter og leter jeg.... Leter og leter :-/ Har fått ulike forklaringer. Hva verktøy brukes på pluggen for påfylling? Tappepluggen er unbraco 8mm.
  15. Takk for svar, Brage. Utfordringen er å komme skikkelig til pluggen. Trangt. Påfylling går fint... :-)
×
×
  • Create New...