Gå til innhold

ordietel

Medlemmer
  • Innlegg

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Harstad

ordietel sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Det var visst "bare" ei løs ledning denne gangen (også)...
  2. FLen begynte plutselig å bli trøblete når den skal startes. Tar i og starter noen ganger, men det virker som om den ikke vil starte når den er varm, kun når den er kald. Startmotoren er ny, og det er ikke strømproblem. Bilen står hos min tidligere samboer, så jeg har ikke sett på den selv, men hun nevnte at det røk noen sikringer også. Faren hennes som er pensjonert bilmekaniker mener feilen ligger mellom tenninga og startmotoren, og snakket noe om dårlige spoler eller releer. Hvor starter vi å lete etter feil?
  3. Vet ikke om dette er relavant, men min ble bedre etter at jeg sprengte potta... Med ny potte ble det litt bedre. Den gamle "lak" isolasjonsmateriale
  4. Har et sånnt sett til Mazda 6´en. Supre greier, men kan være litt kinkig på noen takbokser, pga bredden på "vingen". Meeen, det ser mye lekrere ut enn disse takstativene som bygger så høyt at du kan legge en hel mann under takboksen
  5. Da er ny potte på plass og venter på mine åtte tommeltotters kjærtegn i kveld Bestilte 20 desember hos Famous Four (som jeg har hatt veldig gode erfaringer med til nå) og må si jeg ble overrasket at pakken kom på døra i dag allerede Hurra
  6. I dag gikk potta skikkelig til skogs Bilen har trekt litt dårlig i det siste, og i dag hendte det uunngåelige: På tur opp Tjeldsundbrua i 80 på fjerdegiret mistet jeg farta så det holdt, giret ned til tredje, klemte gassen i bånn og forbannet det jeg antok var en "tau"-propp i potta. Som tilsvar valgte potta å sprenges med et høyt KABOOOOM, etterfulgt av "kubikkvis" med svartrøyk - og vips var det fart i bilen igjen. Ny potte er allerede bestilt, og den sprengte skal få seg en liten omgang med hammeren i kveld, for å "lukke igjen" sveiseskjøten som sørget for 10 cm dårligere bakkeklaring. Hehe, er i grunnen litt arti (dog dyrt) å kjøre Freelander.
  7. Det kan jeg kjenne meg igjen i... Sliter på flatmark, føler jeg noen ganger. Tror jeg må stikke neven inn i portal og grave ut resten av "slepetauet"
  8. Hehehe. På lappen sto det "Tenk deg bedre om neste gang du kjøper noe som ser fint ut på utsiden" :/
  9. Startsnora, ja. Det forklarer startproblemene i det siste Hmm, kanskje ikke så farlig om jeg lekker kunststoff gjennom eksosen, da.
  10. I morges så jeg noe som lignet på oppfliset polyestertau stikke ut av eksosrøret. Dro i det og det kom ut 30 cm av sorten. Hva må byttes nå, da tro? Ole-R
  11. Hei Roar. Presenterer problemet her http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=61002 og tenkte det kunne være greit å forsøke å få bilen diagnostisert. Er lettere å se løsningene når man vet hvor man skal starte å søke.
  12. Er det noen som vet av et bra verksted/"hjemmeverksted" i Sør-Troms/Nordre Nordland hvor jeg kan få tatt en diagnose på bilen? Tenkte å slippe unna å kjøpe en Hawkeye selv...
  13. Takk for svar! Skal se om jeg finner tak i noen i nord som har et sånnt diagnoseapparat. Er vel litt råflott å kjøpe seg et sånnt selv
  14. Ser det er mange Freelandere som knirker, rumler og vibrerer, og nå prøver jeg meg igjen på forumet. Har jeg en liten ting som bekymrer meg på min FL2000 1,8. Når bilen står på tomgang f.eks. i et lyskryss, merker jeg at den vibrerer eller rister litt. Kjenner fysisk at bilen gynger litt opp og ned, ikke jevnt og taktfast, men mer ujevnt og tilfeldig. Er ikke forskjell på om bilen står i gear (med koblingen inne) eller om den står i fri. Fatter ikke hva det kan være. Noen forslag? Har tidligere plukket ned VCU og begge mellomakslingene, så den type risting er det ikke. Bestilt og fått nye deler fra Famous Four (KJEMPESERVICE forresten!) og tenker å sette alt på plass igjen i helga. Hvordan monterer man forresten VCU og akslingene 100% på linje. Er det bare på øyemål, eller mer nøyaktig? Takknemlig for svar på begge spørsmålene Ole-R
  15. Kjører min med 2wd for tiden, i påvente av ny VCU fra Famous Four. Forstår det slik at å kjøre med 2wd er helt ok, men opplever gearspaken litt mer "voblete", eksosanlegget har falt av bakerste gummioppheng et par ganger og motoren mer gyngete på en måte, når jeg slakker brått på gassen. I følge Famous Four er dette naturlig, for mellomakslingene "stabiliserer" systemet når alt er på plass. (Skal også sjekke motorfestene, for det kan også være at de er litt slitte.) Hvor har du handlet VCU? Skal sjekke litt priser i Norge også før bestillingen leveres, men får tips om at Famous Four er ganske rimelige. De setter også sammen VCU og opphengene foran og bak, før de sender til meg.
×
×
  • Opprett ny...