Gå til innhold

paul hofseth

Medlemmer
  • Innlegg

    128
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

paul hofseth sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. tegneseriefremstillingen gjør det ikke særlig klart hvor ledningene skal gå hvis man putter disse inn i en seriebil og hvis de spiser 12 volt direkte er det uklart hva man skal med elektronikk. p.
  2. siden vi ikke her noe håndbrekk for tiden er besinforbruket null. og piggkjettingene (til alle 4 hjukl) hviler selv om de hadde gjort god nytte for seg for tiden. p.
  3. Automotive Research-..ett eller annet på venstresiden av elven ut av Chester i grenseområdet til Wales modifiserer gamle LR- og Jaguarmotorer. Vår gamle 2,5liter fikk en "dypere" veiv (=2,8 liter pust) som sammen med en tilpasset kam og SUforgasser + tilpassede pusterør og lumenition gir mer skyv, særlig ved lave turtall slik man trenger. Tidligere hadde vi tannhjul istedenfor kjede, men ACR mente at de tannhjulene hadde en tendens til å gå i oppløsning på feil tidspunkt, og at LRs egne kjeder holdt godt selv ved høye turtall- ACRs numerisk styrte maskner og måleriggene deres for motorene imponerte meg selv om jeg kan fint lite om mekanikk og sevicen deres var upåklagelig bra. p ACR er kanskje heller "Automotive remanufacturing company " Det er verd å merke seg at "remanufaciuring" er meget forskjellig fra "Repair"; de piller motoren helt fra hverandre, setter inn nye deler overalt, tester og er nøye med å gjøre rede for hvor de putter inn egne konstruksjoner. p.
  4. maxfart med ARC mskinen i overdrive målt med GPS på tyske motorveier er 140 eller så, noterte ikke og turte ikke gå høyere for ikke å overbelaste motorens tvilsomme LR-original kjededrift av kammen. OG målte ikke bensinforbuket for luft som flytes som sirup i den farten.
  5. Etanolproblemet er ikke bare råtne slanger og membraner og at systemanalysen viser større Co2utslipp enn fossilbrensel; USAetanol bruker mais som kunne gått inn i matproduksjoenen og palmeolje til biodiesel fortrenger originalskogen , rapsolje til diesel bruker jordsmonn som kunne gitt matvekster. I sum er det bare avfallsstoffer som burde nyttes og da i forredlingsprosesser som er nær forbukerne og ikke konsumerer mye fossilbrennstoff. Det mest miljøvennlige drivstoffet er det som kollektivtransporten bruker samt maten som forsyner spaserturene med kraft. Fossil diesel til gravemaskiner og transport til flomområdene bør ønskes velkommen uansett kilde. p.
  6. For nyttebiler fra 1950tallet for å flytte ved tilfjells og haveavfall = biter av trær til kommunens oppsamlingsplass er det "unfair" å måle den glupske drivstoffbruken, men vår kraftig modifiserte og rimelig godt vedlikeholdte aerodynamiske mursten av en SIIa med RRunderstell, lasteplan og 2,8 liter ARC kraft bruker vel omkring 1,3 på flatmark med overdrive og lovlige hastigheter og litt over 2 i byen. p.
  7. Et intererssant tilleggspoeng er at etanol produsert fra matkorn slik som i USA slipper ut mer CO2 enn bensinen pluss at det flytter vekk mat som kiunne vært spist . Palmeolje tilk Diesel er også ganske ille siden det går på bekostning av skog Rapsoljedyrking konkurrerer også med andre måter å bruke jorden på . Det finnes regler som skal forhindre at biodrivstoffene blir mer skadelige enn nyttige, men i de volumene som trengs for å avløse fossilbrenslene er det tvilsomt om brukte stekeoljer og sagbruksavfall er nok til å dekke behovene. p.
  8. Med solceller som lader batteriene til strømmen på fjellet året rundt uten tilsyn flyttet jeg for noen år siden 'batteriene ut der de kan eksplodere i fred uten å antenne laftetømmeret. Så kangt funker det fint selv midtvinters. Frakt av slikt pluss ved til oppvarming er en god unnskyldning for å holde S II i drift. P.
  9. ser ut som om vannet ble spaltet til Hydrogen og oksygen og knallgassen fikk selskap av en gnist, noe som kan skje når ladingen går for langt. 3%hydrogen kan eksplodere mens f.x bensindamp må mye høyere opp i konsentatrsjon før det smeller. p.
  10. bilen er absolutt ikke motorsvak nå med solid dreiemoment på lavere turtall, men det kan godt være den du strevde med jfr. et bilde her på dette nettstedet- Bortsett fra håndbrekket er bremsene fortsatt solide (så lenge bremsevesken skiftes i tide ! ). Samferdselsdeptet ga seg etter en stund med klager da de skjønte at det ikke var noe forsøk på å tjene seg rik på ombyggingen. En annen sak er at vi hadde den stående på en gård på Island i noen år og engang etter at noen hester der hadde slikket av deler av malingen ble flekkene malt av en anerkjent kunstner. Trolig en av de få SIIa med slikt faglig raffinert malingstrøk. Neppe en sak for ombyggingsgebyr eller merverdiavgift. p.
  11. vi kjøpte en ny galv ramme til vår SII sammen med RRakslinger for å få skivebremser. Fikk det hele montert på en låve i England , men produksjonsnummer og slikt sto bare på alu-platen inne ved girspaken, null tall på den gamle rammen. Vi spurte ingen på forhånd, men etter en trafikkontroll der kontrollørene så merkelige RR deler (lekk load leveller) måtte vi få slått inn nummer på rammen og hadde en lang men vellykket kontrovers med regelforvalterne som innså at rust og manglende bremsekraft etter elvekryssinger på Island var god nok grunn til å skifte ramme og bremser uten å betale solid avgift. Salg av bilen ville neppe gitt noen fortjeneste og nå har den vart og gjort nytte for seg en tredve -førti år videre med litt lapping av bulkhead mm. p.
  12. takk for kloke råd. nå gjelder det å vente på vår og godvær. p.
  13. Vår SII har håndbrekk som ikke holder selv om det strammes, Olje i trommelen er diagnosen. MEN reduksjonsgiroljenivået synker ikke, så simmerringen er trolig rimelig tett. Vil en brutal metode som å kjøre med brekket tiltrukket en stund fordampe oljen nok uten at det hele tar fyr slik at det hele virker igjen, eller må man til med kran og masse arbeid for å ordne med tetting og bremsesko ?? p.
  14. Det er rimelig at et forum får mindre oppmerksomhet hvis det ikke skjer noe som krever det. Jeg for min del kikker innom fra tid til annen for å se om det er noe jeg bør merke meg. OG for etpar måneders tid siden lette jeg desperat etter hva en passende S-2 termostat kalles i en moderne bildelbutikk. uten å finne noen løsning her. Et slags leksikalsk forum er sikkert kjedelig som "tidtrøyte", men ytterst nyttig for oss som en sjelden (?) gang trenger å trene mekanikerevnene. (Typografihemmeligheten med plutselig fet skrift er tydeligvis en forumspesialitet.) p.
  15. Seriebildeler er det nesten ingen som vet hva er og dengangen Ford oppe ved Hasle drev med deler skjønte de ikke at man brukte en korkpakning til under en tier (70pence) på dekselet på toppen av motoren og etter mye grubling bestilte de deler fra et sentrallager med lang ventetid og til godt over den prisen. Erik WS er vel eneste fornuftige kilde hvis man ikke har eksakt nummer til å kjøpe fra utlandet Vestfold ville vært fint hvis de faktisk svarte på epost, men EWS er jo i nærheten av Oslo. Lagerhold og garanti sammen med norske lønninger og arbeidsforhold er viktige prisdrivere samtidig som antall kjøpere her i Norge er minimalt sammenlignet med UK. Hvis man fortsetter med å handle hos EWS , Craddock etc. så vil nok de andre forsvinne. p.
×
×
  • Opprett ny...