Jump to content
LRforum

paul hofseth

Members
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

About paul hofseth

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    oslo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Minnee meg om" konebilen" her i huset. I noen tiår hade vi alltid an citorn 2cv. de startet ikke alltid vinterstid men da var det lett å dytte liytt og trille igang MEN
  2. forsøkte å svare fornuftig ad usikkerjhet etc. men systemet funket ikke
  3. jeg har fått et vanskelig spørsmål fra Skattevesenet, Hva var listeprisen på 109, serie II senhøstes 1958? formodentdligvis var den faktiske prisen lavere siden den ble solgt til Oslo Lysverker som anleggsbil og trolig som del av et større kjøp. Er det noen som kan gi svar? den ble solgt som stasjonsvogn med tropetak og 11 sitteplasser men er senere regisstrert med 3 seter og ombygget til pickup. På spørmålet om markedspris svarte jeg at det avhenger av tilstanden og av markedet, som trolig er meget lite her i norge. Regne med at flere her har fått samme type ubesvarbare spørsmål. p.
  4. Min metode for peiling er i krabbe under og skru ut påfyllingsproppen på trasfer-og girkasse og sette inn påfyllingsrøret, Når det renner over er det fullt. p.
  5. Girboks; olje merket GL4 og ikke GL5 hvis man vil ha syncringene i god behold har jeg latt meg fortelle. p.
  6. paul hofseth

    Motor fra England

    Ingen grunn til generell fordømmelse av motorfabrikasjon i UK, emn man må se an hvem man går til. ACR ved Chester har høy presisjon; bruker datatyrte slipe- og boremaskiner, setter inn nye deler og måler inn motorenes ytelse, ,har god service og er pålitelige. For tiden produserer de nok heller modifiserte Jaguarmotorer til terrengracere enn vanlige 4 sylindrede arbeidsmotorer. For lenge siden da toppen sprakk pga kaldtvannspåfylling ved koking skaffet vi oss en ny topp hos konkurrenten deres nede i Kent. Null problemer. p.
  7. I 1959 hadde bilen faktisk noe i retning av 6 seter langs sidene , men gikk som anleggsbil for Oslo Lysverker, så 13.6.1959 ble A-2812 bare registrert som 3-seter. De jeg snakket med på Økern visste godt at det gikk å sette inn slike seter som var godkjent på serie II 109 i 1959, men hevdet at det var nye regler for sikkerhetsbelter som også gjalt ved registrering for antall sitteplasser. Modifisert til pickup og Uten tak over nå stiller saken seg kanskje annerledes. p.
  8. Vi har motsatt problém. Biltilsynet i Oslo sier at innmontering av standerd langsgående benker bak i vår SII ikke gir grunnlag for å godkjenne fler sitteplasser fordi det ikke er lov å ha sikkerhetsbelter på langsgående benker, MEN eksisterende sidebenker uten belter i såpass gamle LR utgaver har vel ikke ført til reduksjon i vognkortenes passasjerantall ? p.
  9. Aneer ikke noe om priser annetsteds, og hos "fuskere i faget", men jeg er meget fornøyd med jobben som møbelsnekkeren på trikkesløyfa ved Ullevål haveby gjorde på benken foran på vår SII. Han rensket ut gammel møkk og lagde tilogmed en ekstra sving i trekket slik at overdrivespaken fikk nok plass. Solid og "elefanthud"-aktig, resultat, men han frarådet skikken med å spyle bilen innvendig for å rense siden bunnen i setet var av treverk. Jeg hadde håpet å bytte den ut med marin kryssfinér, men slikt vannfast treverk viste seg vanskelig å skaffe. Tror det hele kostet meg rundt 4000. p.
  10. not much like UK gren lanes here. The English in the past were much more insistent on ancient road rights than we have been, even paths in towns are gone., one reason mjght be that we always had the "right to roam". Sromething that you may make use of. No need for camping sites if yor can walk a short whiile and bring your tents , sleepiing bags and food. By law, anywhere 150 yards from a house is suitable for less than 3 days. The high mountain areas are suitable as long as your tent can take the wind. Brew your tea on the exhaust pipes, but be aware that there are strong rules prohibiting off road driving. p..
  11. det er tørrere inni en <LR enn i en båt, men jeg har allikvel montert en båtvifte istedenfor "snilehuset" som sitter originalt i seriebilene. Eneste ulempe, den bråker mer etterhevrt som spenningen stiger nårmotorens turtall øker. Hvis bilen hadde hatt mindre fuktig miljø kunne kanskje en datavifte gjort nytten. ' p.
  12. Michelin Latitude 7.50x16 funker på grus og i vått gressmyrlende + lite støy på asfalt. solide dekksider passer bra til stenete undergrunn. p
  13. error 404 på nettlenken som står her på innlegg nr. 1
  14. Garasjen på mine trakter er så lav at en LandRover ikke kommer inn uten å slippe all luft av dekkene. Den har derfor tjent som vinterlager for sykler, sommerlager for kjelker og helårslager for deler, olje, malingbokser, møbler ingen trenger og malerier som ingen liker. p.
  15. Man kan også kjøpe større lengder med "musepelskanaler" og dele opp etterhvert som behovene melder seg. Hvis man ikke har forestillinger om at bilen skal være lufttett virker det ikke som om pelskanalene gir noen problemer,. Selv når vannet fryser til is kan man med litt innsats lykkes i å åpne vimduene. Mulig gummilister gjør slikt enklere? p.
×
×
  • Create New...