Gå til innhold

knjr

Medlemmer
  • Innlegg

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Skjeberg

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Skjeberg

Nylige profilbesøk

607 profilvisninger

knjr sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Etter endel runder med meg selv innser nå at jeg ikke kommer til å fullføre denne, og nå trenger jeg plassen til andre ting. Dermed kan andre få ta over og fullføre prosjektet. Har kjøpt inn en del nye deler, bl.a ny galvanisert ramme som er grunnet og lakkert svart, nytt ledningsnett, nye t-pillarer (dørterskler, B-stolpe). Ang. papirer, så har jeg vært i kontakt med SVV ang. rammebytte, så torpedovegg og bakkasse er plombert, motor- og girkassenummer er notert og dette må brukes igjen for å slippe avgift for ombygging om man vil ha reg-nummer SN 72954. Ser helst at noen kommer og henter alt. Dette befinner seg i Skjeberg, Østfold. Prisen blir vel det noen er villig til å gi, men regner med å komme over 20.000 kr.
  2. Jeg har liggende 4 stk Fulda Tramp Tour 4x4 på Defender alu-felger. Nesten ikke brukt. På dekkene står M+S LT245/75R16 120/116 Q, Load index E. Nye i 08. Har også alle mutterne til alu-felgene, siden jeg byttet til hvite stålfelger og større dekk. Mvh Knut
  3. Byttet filter/bunnpanne og ca. 5 liter olje på girkassen. Gikk for orginal-versjonen så det tok to ekstra kvelder med å løsne motorfeste og heve motor for å få det til. Byttet oljen på transfer-kassen samtidig.
  4. Da er det tid for noe nytt, så denne legges ut for salg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58523459&searchclickthrough=true Her er det bare å pakke bilen og dra på tur.
  5. Føler med deg. Men det er jo viktig å finne ut hva som har skjedd, mener å huske at det var en sak hvor det var bolten til strammehjulet som hadde røket.
  6. Jeg kjenner meg også igjen her. Satte på 4 nye Continental-dekk, 18" i forrige uke, og nå går det som på skinner igjen.
  7. Defekt EGR-ventil(er) gir slike følgefeil. Snakker av erfaring. Går en stund etter at bilen er startet før den finner ut at det er feil med EGR-ventilen(e), og disse meldingene kommer. Men uansett vil du kunne lese ut av feilmeldingene hva som er galt.
  8. Holder på med storservice, så i dag her jeg byttet oljepumpe til ny og bedre utgave. Så er det en bekymring mindre ihvertfall....
  9. Da ble ristingen borte hos meg også. Bytta venstre kaliper bak, det hjulet ble godt å varmt mens de tre andre var kalde. Prøvde først å smøre opp den gamle uten hell. Drøye 1000lappen hos Bilxtra.
  10. Jeg har hawkeye, og kan sikkert få svingt innom, skal ut å handle siste julegaven i morgen
  11. Da får jeg ta det til sommeren, litt mere kos å skru da. Og tilbake til Morten, kan du unnvære bilen noen dager, kommer du nok i mål.
  12. Ja, jeg har akkurat vært igjennom dette, og det ene drar det andre med seg, kan du si. Fikk mangel på EU-kontrollen, slakk i øvre fremre foring venstre bak, for mye rust på venstre skive bak. I tillegg var skjoldet innenfor skiva rustet vekk, men akkurat det måtte ikke utbedres, ifølge kontrolløren. Med 140000km på telleren, valgte jeg å ta en full utskifting bak der, og jobben skulle selvfølgelig jeg gjøre, selvgjort er velgjort i mine øyne. En tur til EWS og masse deler ble handlet inn: øvre og nedre bærebro begge sider, nye skiver og klosser, håndbrekk-sko, knukle-foringer (9 og 10), nytt skjold og endel bolter og muttere. Lånebil ble organisert, og en torsdagskveld kunne jeg skride til verket. Startet med å løsne alle bolter, og klarte alle unntatt bolten i øvre bakre foring. Der var det ikke plass til skralla, og det husket jeg plutselig at jeg hadde lest om her inne før. Fredagen fikk jeg laget spesialverktøyet: flattjern påsveiset riktig hylse i enden. Fikk løsna den, men bolten satt fast i foringen, så den måtte kappes. Fram med kompressor og sag, som fungerte på en bolt, men på den neste kom det plutselig svart røyk fra kompressoren, og den sa takk for seg. Så lørdagen ble det ny kompressor på Jula, og ny 20 tonns presse på Biltema. Muttertrekkeren jeg hadde orket ikke mye, så en ny der også! For å få på nytt skjold bak bremseskiva, måtte lageret ut, eller egentlig bare nr. 11 på tegningen lenger oppe. Men lageret ga seg først i min nye presse,(Nå skjønner jeg det ene spesialverktøyet i manualen) så plutselig trengte jeg også et nytt bakhjulslager. Mandag morgen 07:30 stilte jeg opp på Bilbutikk1 i Moss og kjøpte nytt lager.(trodde jeg) På kvelden da jeg åpnet esken, var det ikke lager i esken, derimot var det navet jeg hadde fått med meg (nr.11). Tirsdags morgen var jeg på plass i Moss igjen, og denne gangen åpnet jeg esken der inne. Bytte av foring 9 og 10 samt å få på plass nytt lager gikk som en drøm med ny presse. Høyresiden gikk veldig mye lettere, og her skulle jeg ikke bytte skjoldet bak bremseskiva heller, så på lørdagen var jeg klar til «bedding in» prosedyren for håndbrekket. På mandagen idet jeg skulle til etterkontroll kom plutselig den gule motorlampa på. Fram med hawkeye, og feilmelding på en EGR-ventil kunne konstateres. Slettet feilmeldingen så lampa slukka, og fikk bilen godkjent. Inn på nettet og bestilte nye EGR-ventiler, service-kit og haynes-manual fra FF, levert poste restante Strømstad. Etter en liten uke kom delene, og tre kvelder senere er alt ok for denne gang. Og nå driver jeg å syker meg opp til bytte av register-reim, samt forstilling og flush av girkasse. Sånn går no dagan... Og hva gjør man ikke for å kjøre rundt i verdens beste bil .
  13. Nye Nissan Leaf har topografisk navigasjon. Den har det for å få minst mulig bakkeklatring. D5'en burde ha det for å få mest mulig klatring. Topografisk navigasjon Nye Leaf har et navigasjonssystem som i andre biler, men det skille seg ut på et punkt. Det kan beregne en kjørerute ut fra energiforbruk. I tillegg til vanlige kart inneholder det også topografisk informasjon. Dermed kan det beregne en rute som kombinerer kortest mulig kjørelengde og minst mulig bakkeklatring. – Slik informasjon gir oss mulighet til å beregne energiforbruket på ruten mye mer nøyaktig, sier McCabe http://www.tu.no/industri/2013/07/03/slik-ser-nye-leaf-ut-pa-innsiden
  14. Trondheim - Oslo i helga. 0 l/mil.
×
×
  • Opprett ny...