Jump to content
LRforum

sealt

LRF Society
  • Content Count

    4,435
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About sealt

  • Rank
    Dieseloman

Profile Information

  • Location
    Stokke

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stokke

Recent Profile Visitors

750 profile views
  1. Har endel nye forstillings deler og bremsedeler som jeg kjøpte til min, men har skrinlagt hele bilen. Er vel denne du trenger? https://www.island-4x4.co.uk/track-complete-with-ball-joints-lemforder-tiq000010g-p-6076.html
  2. Er det den O ringen som sitter på olje utskilleren til motor ventilasjonen du tenker på? Den vet jeg ikke om har et eget delenr, fikk ihvertfall beskjed om at jeg måtte kjøpe hele oljeutskilleren hos forhandleren den gangen volvo var forhandler. Men hvis du måler bredden på sporet og diameter på sporet så finner du ut inner diameter og tykkelse på O-ringen, da burde et firma som driver med hydraulikk kunne hjelpe deg. Selv har jeg brukt Mits ( tlf 33 33 32 50 )på Sem utenfor Tønsberg til og skaffe simringer og oljetetninger som har vært ukurante .
  3. er det med banjo? Mener og huske at jeg kjøpte slange på biltema til volvo 140 for noen år siden siden disse brukte tommegjenger.
  4. Biltilsynet er vel ikke alltid like greie og ha med og gjøre hvis en kommer med et tilfeldig ombygd prosjekt
  5. @svalbard Får du godkjent den som pickup da?
  6. Har en i vesfold hvis det er av interesse, men sitter i bilen enda hvis det er av interesse
  7. sealt

    LT95 kjøpes

    ja hvis det ikke er bytta kåpe, det var tilfelle på den gamle D1 jeg kjøpte for endel år siden så jeg måtte få dreid til nytt svinghjulslager. Husker ikke hva slags diameter den var bare at den var mindre
  8. sealt

    LT95 kjøpes

    bare vær obs på at det er er forskjell på akslingen som skal inn på svinghjuls lageret, bensin har tynnere tapp enn diesel
  9. Har 18" fra D2, mener de skal være like
  10. Er vel 2 typer defrostere på 2A. Er den som er av "stålrør" som går på hver side av pusser motor, og den nyere varianten av plast som er festa til en aluminiums profil som går langs hele bredden på ruta som dekker pusser mekanismen. De gummidelene du etterlyser lønner det seg og kjøpe nye,for de gamle er ofte både harde og sprekkne og skaper mye bannskap når de skal på plass.
  11. Det er det som er problemet med biltilsynet at vurderingene går på synsing. Når en ser på hva som blir gjort og godkjent med hotroder,gatebil osv og i tilegg kan en bygge egen bil i garasjen og få det godkjent. Så skal en måtte involvere fabrikken syns jeg hørtes rart ut.
  12. Det som selges som halvramme til D2 er fra rett foran fjærfestene,infestninga til bakakslingen er ikke involvert i halvramma. Jeg ville ikke gjort en sånn jobb med og bytte halvramme. Karosseriet må løftes og støttes opp.Selv om det tilsynelatende virker solid når det sitter montert på bilen så kan det fort gi uønska fleksing når det er løsna fra ramma. Ramma som ikke skal skiftes ut må støttes opp skikkelig så ingen ting får en sjanse til og bevege på seg,får en skjevheter her er hele ramma ødelagt. Så må en lage nøyaktige referansepunkter på delen som skal byttes ut slik at den nye kommer i eksakt posisjon. Så kommer overaskelses momentene inn etter en har støtta opp og forberedt alt skikkelig og begynner og kutte. Så dukker det somregel opp et overaskelses moment med at det er mer rust enn det en regna med og må begynne og sveise inn for og få skikkelig skjøtepunkt. I tilegg får en en solid ny del opp mot en godt brukte en som er 15-20 år gammel med svekkelser her og der. Så hvis en først skal gjøre en omfattende jobb på ramma for og bevare bilen,ville jeg nok heller vurdert og bytte til ny ramme
  13. Da har det ordna seg og takker Sindre for en ryddig og grei handel
  14. sendte deg en privat melding
  15. Motor må være i orden og kjørbar/trafikksikker da jeg ikke har mulighet for og frakte med henger.Helst den gamle typen da det er den jeg har fra før.
×
×
  • Create New...