Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

sealt

LRF Society
  • Innholdsteller

    4 395
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om sealt

  • Rang
    Dieseloman

Profile Information

  • Location
    Stokke

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stokke

Nylige profilbesøk

433 profilvisninger
  1. sealt

    Hoster, men vil ikke starte ordentlig

    Sjekk kompresjonen,ikke uvanlig at toppakningen ryker mellom sylindrene på disse motorene
  2. sealt

    Gåen turbo

    kan jo bli artig
  3. sealt

    Gåen turbo

    Spon er en ting,en annen ting er de løse bitene. Den er nok mer enn slitt,var noe sideslark på den når jeg sjekka den sammen med de andre problemene jeg har hatt og da var det kanskje en mm sideslakk så planen var egentlig og bytte ut turboen etter pkk. Dette var noe som skjedde akutt på vei til jobb. Gikk fra rundt 180-200 kpa manifold trykk til 90-100 så til og begynne med trodde jeg det var MAP sensoren som streika,bekkmørkt med regn og tåke og ikke noe gatelys så la jeg ikke merke til røyken.Og når jeg stoppa så jeg jo med en gang hva som var hva.Rant nærmest olje ut av eksosen.Men etter jeg plukka ut turboen så jeg at det var "normal" sot i manifolden,mens eksosen var det svart sirup så andat mesteparten av olja kom ut den veien. På de 2-3 siste km til jobb gikk det vel med 2-3 liter olje
  4. sealt

    Gåen turbo

    Litt ute av balanse kanskje
  5. sealt

    Advarsel - Island 4x4

    Kontakt banken og be de om og kreve pengene igjen. https://e24.no/privat/penger/slik-krever-du-penger-tilbake-fra-banken/22771330
  6. sealt

    Volt/spenningstap hva er normalt?

    Sjekk diode pakka på dynamoen,er det feil på den tapper den batteriet.
  7. sealt

    Justering/Overhaling dieselpumpe

    De har ikke samme virkning som på disse nymotens motorene.Men de endrer forbrennings bildet når endel av dieselen havner opp langs stammen,spesielt når motoren er kald for da skal forbrenninga varme opp tappene som sitter i forkammeret som fungerer litt på samme måte som etterglødinga på nymotens motorer.Hver gang jeg bytta de lekke tetningene på min har den både blitt mer lettstarta og ryker mindre ved oppstart.
  8. sealt

    Justering/Overhaling dieselpumpe

    Glødeplugger og dysetettninger er vanligste årsaken til at de er tregstarta og ryker
  9. sealt

    Hvor langt har din gått?

    D2 runder snart 300k
  10. sealt

    Rask og rå effektøkning - TD5

    Det sitter en gummipropp lignende dings på undersiden av filterhuset,når du klemmer på den skal støv og skitt renne ut.Men vannet skal renne ut når motoren stoppes. Den ser sånn ut https://www.firstfour.co.uk/drain-valve-for-air-filter-cannister-for-4-cylinder-diesels-coopers.html
  11. Fikk turbohavari i dag,så får håpe at ikke det har ført til at motoren har skjært seg også
  12. sealt

    Rask og rå effektøkning - TD5

    Tror den økte luftmengden som går mellon disse er på bekostning av filtrering.Motorprodusentene bruker hundrevis av millioner på og lage effektive motorer med god holdbarhet og de ender opp med og bruke papirfilter.Hadde disse filterne vært så bra så hadde nok disse vært standard. Moderne biler i dag merker en ikke så mye til når luftfiltret har stor motstand etterhvert som det tetter seg ved bruk,for luftmengden motoren får blir registrert av sensorene og justerer drivstofftilførselen etter dette.Men på eldre forgassermotorer og andre sugemotorer merkes det i større grad når luften strupes
  13. sealt

    1999 D2 Ingen instrumentlys?

    Banka litt på glasset på instrumentpanelet mitt så kom det tilbake
  14. sealt

    Rask og rå effektøkning - TD5

    Verdt og se denne , rulle test viser faktisk dårligere effekt
  15. sealt

    Rask og rå effektøkning - TD5

    tenkte nå mer i retning av turboen,er den som står for suget.Hvis det er er tukla med wastegate eller at den ikke dumper når den skal
×