Jump to content
LRforum

sealt

LRF Society
  • Content Count

    4,430
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About sealt

  • Rank
    Dieseloman

Profile Information

  • Location
    Stokke

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stokke

Recent Profile Visitors

628 profile views
  1. Har en i vesfold hvis det er av interesse, men sitter i bilen enda hvis det er av interesse
  2. sealt

    LT95 kjøpes

    ja hvis det ikke er bytta kåpe, det var tilfelle på den gamle D1 jeg kjøpte for endel år siden så jeg måtte få dreid til nytt svinghjulslager. Husker ikke hva slags diameter den var bare at den var mindre
  3. sealt

    LT95 kjøpes

    bare vær obs på at det er er forskjell på akslingen som skal inn på svinghjuls lageret, bensin har tynnere tapp enn diesel
  4. Har 18" fra D2, mener de skal være like
  5. Er vel 2 typer defrostere på 2A. Er den som er av "stålrør" som går på hver side av pusser motor, og den nyere varianten av plast som er festa til en aluminiums profil som går langs hele bredden på ruta som dekker pusser mekanismen. De gummidelene du etterlyser lønner det seg og kjøpe nye,for de gamle er ofte både harde og sprekkne og skaper mye bannskap når de skal på plass.
  6. Det er det som er problemet med biltilsynet at vurderingene går på synsing. Når en ser på hva som blir gjort og godkjent med hotroder,gatebil osv og i tilegg kan en bygge egen bil i garasjen og få det godkjent. Så skal en måtte involvere fabrikken syns jeg hørtes rart ut.
  7. Det som selges som halvramme til D2 er fra rett foran fjærfestene,infestninga til bakakslingen er ikke involvert i halvramma. Jeg ville ikke gjort en sånn jobb med og bytte halvramme. Karosseriet må løftes og støttes opp.Selv om det tilsynelatende virker solid når det sitter montert på bilen så kan det fort gi uønska fleksing når det er løsna fra ramma. Ramma som ikke skal skiftes ut må støttes opp skikkelig så ingen ting får en sjanse til og bevege på seg,får en skjevheter her er hele ramma ødelagt. Så må en lage nøyaktige referansepunkter på delen som skal byttes ut slik at den nye kommer i eksakt posisjon. Så kommer overaskelses momentene inn etter en har støtta opp og forberedt alt skikkelig og begynner og kutte. Så dukker det somregel opp et overaskelses moment med at det er mer rust enn det en regna med og må begynne og sveise inn for og få skikkelig skjøtepunkt. I tilegg får en en solid ny del opp mot en godt brukte en som er 15-20 år gammel med svekkelser her og der. Så hvis en først skal gjøre en omfattende jobb på ramma for og bevare bilen,ville jeg nok heller vurdert og bytte til ny ramme
  8. Da har det ordna seg og takker Sindre for en ryddig og grei handel
  9. sendte deg en privat melding
  10. Motor må være i orden og kjørbar/trafikksikker da jeg ikke har mulighet for og frakte med henger.Helst den gamle typen da det er den jeg har fra før.
  11. sealt

    ØK: D2a

    Min ble sveisa på verksted,det var bare lapping og ikke rammebytte før jeg kjøpte den.Det kom seg på 27000
  12. sealt

    ØK: D2a

    Den svarte er ikke vært godkjent siden 2015 og feila på PKK i 2018.Etter informasjonen på registrerings informasjonen på SVV sine sider.Og at den har vært avregistrert siden 28/2-2017. Tror ikke jeg ville gitt mer enn 10-12 for den som delebil. At den har vært med i 1.sesong av 71 grader nord tror jeg ikke noe på, for den var i 1999 og bilen er 2003.
  13. Tanken var og bytte topp pakning for og slippe kødd i vinter da den svette ganske mye olje mellom topp og motor blokk.Og i og med disse tidlige TD5 motorene hadde plastikk dowels som er kjent for og ryke da hadde jeg mistanke om dette hadde skjedd,og det stemte begge var ryki. Målte ikke om jeg brukte riktig men antok at siden jeg hadde 1 hull på min så monterte jeg 1 hulls igjen. Hovedgrunnen til jeg mistenker at toppen er sprekt mot kjølevannet er at jeg vet det var noe sprekkdannelse ved 2 av glødepluggene. Men når jeg tar av toppen så får jeg sett hvor problemet ligger
  14. har stor skepsis til brukte discomotorer,syns det er et eller annet med de aller fleste.Den motoren jeg har vet jeg ihvertfall at var i orden nedentil inntil disse problemene oppsto. Hadde det ikke vært fordi jeg allerede har kjøpt inn deler for 15-20k så hadde den nok reist på ragnsells i oktober.
  15. Mistenker mer og mer at toppen er sprekt.Har kjørt motoren gjennomvarm med webastoen 2-3 ganger per dag den siste uka.Og skulle til og starte den for og ta en avgass sjekk i kjølesystemet igjen,men da stuka motoren på starteren så dreide den for hand til det løsna og da kom det væske ut av eksos manifolden som smakte frostvæske. Er litt i tenke boksen om jeg skal kjøpe en sånn AMC topp,sånn jeg har forstått det er de delvis komplette med ventiler. Men mangler jo alt det andre.Hva annet er det som anbefales og bytte samtidlig? Har tidlig versjon av Td5
×
×
  • Create New...