Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

sealt

LRF Society
  • Innholdsteller

    4 418
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om sealt

  • Rang
    Dieseloman

Profile Information

  • Location
    Stokke

Previous Fields

  • Location / Bosted
    stokke

Nylige profilbesøk

490 profilvisninger
  1. Tanken var og bytte topp pakning for og slippe kødd i vinter da den svette ganske mye olje mellom topp og motor blokk.Og i og med disse tidlige TD5 motorene hadde plastikk dowels som er kjent for og ryke da hadde jeg mistanke om dette hadde skjedd,og det stemte begge var ryki. Målte ikke om jeg brukte riktig men antok at siden jeg hadde 1 hull på min så monterte jeg 1 hulls igjen. Hovedgrunnen til jeg mistenker at toppen er sprekt mot kjølevannet er at jeg vet det var noe sprekkdannelse ved 2 av glødepluggene. Men når jeg tar av toppen så får jeg sett hvor problemet ligger
  2. har stor skepsis til brukte discomotorer,syns det er et eller annet med de aller fleste.Den motoren jeg har vet jeg ihvertfall at var i orden nedentil inntil disse problemene oppsto. Hadde det ikke vært fordi jeg allerede har kjøpt inn deler for 15-20k så hadde den nok reist på ragnsells i oktober.
  3. Mistenker mer og mer at toppen er sprekt.Har kjørt motoren gjennomvarm med webastoen 2-3 ganger per dag den siste uka.Og skulle til og starte den for og ta en avgass sjekk i kjølesystemet igjen,men da stuka motoren på starteren så dreide den for hand til det løsna og da kom det væske ut av eksos manifolden som smakte frostvæske. Er litt i tenke boksen om jeg skal kjøpe en sånn AMC topp,sånn jeg har forstått det er de delvis komplette med ventiler. Men mangler jo alt det andre.Hva annet er det som anbefales og bytte samtidlig? Har tidlig versjon av Td5
  4. Jeg regner ikke 2-3 mils turer som små kjøring.
  5. Har endelig fått delene jeg bestilte før jul etter masse surr og rør med transporten. Oppdaga at ledningene til oljetrykks bryteren var ryki men olje lampa lyser ikke når tenninga slåes på. En ting jeg har stussa litt på er at motoren har blitt endel varmere enn normalt (før turbohavariet) lå på rundt 8-10 grader varmere enn hva den har gjort tidligere og blitt litt raskere varm.Så tenkte og bytte vannpumpa for og se om det er der det ligger.Har trykk testa kjøle systemet og har et trykkfall på omlag 10 PSI på 15-16 timer og stabiliserer seg på rundt 8-10 PSI fra et trykk på 22 PSI og etter mitt skjønn så kommer dette trykkfallet av 2 slanger som lekker. Skal få sjekka den sila innenfor diesel trykk regulatoren på toppen også.
  6. har igrunn bare registrert at den er en del av tres amigos
  7. Hadde den igang uten turboen for og få flytta bilen. Det var igrunn samme greia med at den måtte gå litt før gassen reagerte. Tror jeg kan utelukke MAP og MAF sensorene i og med de hadde avlesninger som var normale. Var innom merkeforhandleren og forhørte meg der og teorien dems var dieselfilterhuset og muligens kommet rask i filtret på innsiden av dieselregulatoren. Noe som kan stemme siden jeg jeg har bytta filter og det kan a trigga små sprekker i huset.
  8. det samme gjelder den som patenterte ramma på disse bilene
  9. sealt

    Disco1 300tdi aut. Døde plutselig.

    Hvis solenoiden på dieselpumpa har en ledning kan du koble ledning til denne rett fra batteriet,de med 3 ledninger er såkalt "tamper proof" . Er nesten sikker på at startsperra på 300 tdi bare kutter strømmen til solenoiden. TPS på 300 tdi styrer vel bare EGR trodde jeg. Sitter vel et lite lokk rett foran dieselpumpa på register huset,kan være greit og sjekka at det ikke er noe som er ryki/løsna der også
  10. sealt

    Disco1 300tdi aut. Døde plutselig.

    sjekk stopp solenoiden på pumpa
  11. sealt

    Discovery 2 fjernlys?

    Holder med at den ene har dårlig jording for a fjernlyset kødder
  12. sealt

    D2 fikse eller skrote

    Tenker litt i baner av at det kan være noe relatert til kjølesystemet,siste 14 dagene la jeg merke til at kjøle temperaturen var litt høyere enn den har vært tidligere. Tidligere har temperaturen ligget på røfflig 80-85 grader mens de siste 2 ukene har den ligget på 90-95 grader.
  13. sealt

    D2 fikse eller skrote

    Er flere oljer en kan bruke i følge instruksjonsboka
  14. sealt

    D2 fikse eller skrote

    Problemet mitt var ikke at turboen satt fast. Har ikke studert oljesystemet på TD5 for og være ærlig,bare en tanke jeg fikk siden det gikk så brått fra og være ok til helt gåen. Denne karen hadde et problem også med en turbo som røyk etter 30k
×