Jump to content
LRforum

Haa.Kir

Members
  • Content Count

    432
  • Joined

  • Last visited

About Haa.Kir

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Location
    .

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Buskerud

Recent Profile Visitors

563 profile views
  1. Hei! Det er vår, så løfter denne litt igjen. Lenger ved et par ferske bilder. Pris kan diskuteres. Befinner seg i Hokksund. - Håvard
  2. Styrestagsbeskytter er holdt av til Atle. Adventure får sine greier.
  3. Hei, Hugger en disco 1994 300tdi. Hyllene ryddes samtidig, så har litt diverse for salg. Alt befinner seg i Hokksund. Bilen står her enda, så hvis noen trenger noe annet så gi beskjed. Forholdsvis fint grått interiør. Deler kan også tas med til Oslo om ønskelig. Send PM dog-guard - 500,- Styrestagsbeskytter i galvanisert stål - 500,- Vind-avvisere (trenger nytt lim) - 200,- Lyktebjelke m/lamper fra biltema - 500,- Pen støymatte til 300tdi - 200,- Gulvmatter foran fra FamousFour. Resterende matter kan medfølge om ønskelig. - 400,- Silikonslanger for EGR-blending. Forblendingsdeksel til EGR-ventil medfølger ikke. - 300,- Skvettlapper foran&bak. Uorginale. Bakre er ubrukt. - 100,- Haynes manual - 100,- Orginal instruksjonsbok - gis bort Diverse deler selges samlet (pakning frontdeksel, toppdekselpakning, pakning kamaksel, annen pakning, låseringer til hjullagermuttre, oljefilter, dieselfilter, stempler til kaliptere bak, vannpumpepakning, dynamoreim - 300,- DAB+ radio med 4 stk 4" høytalere. Har vært montert bak orginale deksel, de som medfølger er ubrukte. - 1000,- 1 stk modularfelg som har vært i bakken pga flerret dekk. Har ikke kontrollert om det er kast, men fremstår ikke bulket. Egner seg kanskje som reservefelg eller til off-road. 150,- 1 stk orginal disco1 felg med deksel for reservehjul - bud Orginale blinklys - gis bort
  4. Brukte Cooper Discoverer S/T LT245/75-16 på svarte modularfelger selges. Tipper de har rullet 20-30K, ca 13mm mønster igjen. Dekkene er produksjonstemplet uke 23 i 2015. Fin dim. på original Disovery og liknende.Det er 4 stk som selges. Send PM. Selges for kr 5000,- ink felger.
  5. Hei! Da bilen trenger litt omsorg pdd. er jeg åpen for bud etter at evt kjøper har kikket på bilen. Mvh. Håvard
  6. Discovery 1 selges. Tidlig Discovery 1 300tdi selges. Bilen er importert på midten av 90-tallet og er av typen uten ABS, kollisjonsputer og med manuell kasse. Mye påkostet i mitt eie, men pga endret bruksbehov selges den videre. Bilen har stått avskiltet i 1,5 år og trenger et røsk. Av ting som er gjort i mitt eie nevnes: -byttet reg.reim m/løpehjul -generelt løpende vedlikehold med bytter av oljer og filtre med jevne mellomrom. -alle hjullager byttet -alle bremseskriver og klosser er byttet, nye stempler i kaliptere foran (har liggende til kaliptere bak også) -alle foringer og bærekuler i understell er byttet -diverse kryss i mellomaksler og "gummi-donuten" på bakre mellomaksel -diverse bremserør -blendet EGR -montert 1" forsterkede fjører -montert forsterket styrestag og parallellstag -nye høyttalere og dab+ radio -nye matter innvendig -nye glødeplugger -nytt batteri -245/75-16 cooper discoverer s/t på modularfelger -ny clutch m/utløserlager (høst 17') -ny vannpumpe (høst 17') -Montert styrestagsbeskytter -Bøyle m/ekstralys -Vindavvisere på dører -lysforsterkningskit -arbeidslys bak (ikke fått surra meg til å koble de) -dogguard i bagasjerom (Og en del mer som jeg ikke kommer på i farten) Det er også tatt rust i kanaler, gulv hele veien (nye paneler i bagasjerom) og bakre hjulbuer. Alt interiør har vært ute til rens samtidig med dette arbeidet. Rammen på bilen er etter hva jeg kan se bra mtp rust. Av mangler som må utbedres er: -styresnekke eller servopumpe er gåen. Tung på rattet. -Vindusviskermotor foran spiser tidvis sikringer -Innerskjermer foran bør byttes på sikt -Taket har noe rust over frontrute og rundt bakdør. -Innerskjermer i bakdører trenger litt omsorg. Utslitte vinterdekk på rustne modularfelger medfølger. Har også diverse smådeler liggende, samt slangsett til luftinntak for fjerning av EGR (type blå slanger). Bilen er ikke EU-godkjent og står avskiltet. Har gått minimalt det siste 1,5 året etter avskilting. Dette er en bil det er lagt mye tid i fra min side, så det hadde vært moro om noen ville overta. Det er mye bil igjen selv om den nå trenger litt omsorg. Send PM for mer info, telefonnr eller flere bilder. Bilen står i Hokksund og kan besiktiges der etter avtale. -Håvard
  7. Hallo! Har byttet clutch m/ utløserlager, arm og hele pakka på min 95 disco 300tdi. Virker som alt er ok. Men. Når kasse står i fri og clutchen slippes oppstår en svak summelyd. Virker nesten som noe såvidt ligger innpå et eller annet. Forslag? Bilen er testkjørt opp og ned gata og det virker som alt øvrig er i orden. På forhånd takk
  8. Hallo, I forbindelse med clutchbytte på min disco 300tdi måtte fremre del av eksosanlegget byttes da det var modent for utskifting. Når jeg tok ned kassa gjorde jeg kort prosess og kappet anlegget i fleks-leddet. Nå må selve "down-pipen" av. Problemet er imidlertid at mutterne som holdet eksosen til turboen ser ganske fastrustet ut, og jeg er livredd for at boltene/gjengestagene som sitter i turboflensen skal knekke. Er det noen som har noen gode forslag eller tips på lager? Har dusjet med crc en ukes tid, men når jeg dro til jeg turte idag satt muttern like godt. Bilen står på bukker og uten kasse, så jeg får ikke kjørt anlegget varmt.
  9. Har over en god periode hatt et utløserlager på clutchen som åpenlyst har sunget på siste verset. I tillegg har sentreringsplaten på selve girvelgeren gått føyka. Det har ikke vært noe problem å få brukt bilen, det er bare tidvis mye lyd ved clutchbruk.. Pga diverse andre gjøremål og travel hverdag har problemet blitt utsatt litt for lenge.. Nå begynner det å si takk for seg og bilen er seig å få i gir, samt at clutchen snart ikke løser ut med tilhørende skrapende girbytte. Bilen har gått 326´ km. Har noe tatt skade av at bilen har gått en stund med utslitt utløserlager slik at jeg bør se meg om etter byttekasse? Både hoved- og fordelerkasse har nok sin porsjon slakke som jeg sikkert kunne vært foruten, men det kan jeg i for seg leve med. Ser at noen utenlandske fora beskriver clutchbytte med girkasse i bilen, slik at de bare drar den bakover på traversen. Er dette mer plunder enn lettvindthet? Har tilgang på god garasje, men ingen løftebukk. Hva er mest fornuftig måte å gjøre det på? Hva blir handlelisten av deler? Ser ikke frem til dette, så alle tips mottas med stor takk!
  10. Hvordan er fordelingskassa i denne? Min har eeenormt mye slakk
  11. Hadde det samme på min disco1. Etter mye feilsøk viste det seg at det var rust under lakken rundt luftinntaket til kupévifta under frontruta. Der seig vannet imellom. Kan jo være verdt å sjekke
  12. Ville tatt en titt på denne tråden: http://forum.ih8mud.com/threads/travelling-cruisers.245430/ Ekstremt gjennomført bygg av en 80-series LC med 40-series bredda hytte og camper med hevetak. Godt dokumentert og mange finurlige løsninger på camper'n
  13. På vei hjem fra jobb i regnværet idag stoppet viskeren foran å fungere. Fant gåen sikring og satte i en ny. Alt vel igjen, i 3 km.. Så gikk den igjen. Kom meg til en bensinstasjon og kjøpte nye. Da gikk de umiddelbart når viskeren ble slått på.. Hva kan dette skyldes? Skulle helst hatt bil til jobb i morgen, så det haster litt
  14. Flusstråd/rørtråd er ikke optimalt, men det fungerer mer enn bra nok. Det er vanskeligere å få fine sveiser enn med gass og du får det samme sveiseslagget som med pinner. Min erfaring er at det er viktig å gjøre reint skikkelig på det gamle stålet du skal sveise imot. Hadde mange timer med flusstråd på min egen disco i høst og det gikk seg til etterhvert
×
×
  • Create New...