Gå til innhold

JanOve

Medlemmer
  • Innlegg

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

627 profilvisninger

JanOve sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Takk for raske og oppklarende svar! Hvor mye må demonteres for å komme til? Det var forresten en 1-er feil, ja. Så jeg tenger jo ikke å stresse med akkurat denne for godkjenningens skyld.
  2. Hei folkens! Jeg hadde Discoen inne på PKK hos Mekonomen. Den ble ikke godkjent.. bummer! Den ene feilen som var noe å 'snakke om' var "Støvmansjett mangler eller er defekt. Venstre, fremre, indre, defekt". Jeg har mekka litt LR men dette kan jeg ikke. Er dette noe jeg burde fikse selv? Enkel sak? Billige deler fra UK? Hva heter de i såfall? Mekonomen vil ha 1600,- for delen + 2325,- for arbeidet. Burde jeg bare hive meg på? Setter pris på noen gode råd fra erfarne Discofolk! Ellers var det noen pærer (sløvt av meg) og litt lysjustering.
  3. Hei! Jeg prøver meg på å svare på denne gamle tråden med noen nye spørsmål. Skal montere bakseter i en 2001, 110, td5. Baksetene fulgte med da jeg kjøpte den, men det gjorde tydeligvis ikke "hunstykkene" til setebeltene... Heller ikke belte til midtsetet i rekka med vanlige bakseter (ikke benkene). Har dere noen tips om hvor jeg kan få skaffen noe som passer? Finnes det noen standarder her slik at jeg kan kjøpe fra vanlige forhandlere (om de har). Skal de skrus i gulvet eller festes på setene? Ser det er bolter i gulvet, så det er vel der. Men de må være ganske lange da? Boltene til å skru fast beina var heller ikke med men her jeg vel bare finne noen i passe dim og lengde og skru i vei!
  4. Hei igjen, dere! Jeg har fortsatt ikke tatt tak i dette.. Nå må jeg! Finnes det ferdige sett med deler som dekker alt dette, på feks Paddock Spares? Det ser litt sånn ut men jeg vet ikke eksakt hva alt dette heter på engelsk... Tips og lenker mottas med stor takk!
  5. Såvidt jeg kan huske så er det sjelden/aldri ulyd når clutchen ikke ikke er trykket inn. Det er også slik at problemet forsvinner når bilen er varm, ja. Når den knurrer vil vil den ikke i gir. Må lirke litt. Giringen virker litt bedre med ny olje men ulyden er der altså. Er bytting av hele sulamitten, som du Gaute anbefaler, noe man i det hele tatt kan begi seg ut på uten et skikkelig utstyrt verksted tilgjengelig og en solid dose erfaring? Det høres rimelig omfattende ut.. Bare å få ut kassa er vel ikke noen lek? Jeg liker å mekke og har god teknisk forståelse men er slett ingen supermann på området Hva snakker vi om av kostnader hvis jeg skal betale et verksted for å gjøre det? Noe som bør gjøres hos spesialister?
  6. Ah. skjønner. Forrsesten så ble ikke ulyden borte.. Æsj. Det må vel en større operasjon til da.
  7. Oljeskiftet gikk greit bortsett fra at det, overraskende nok, kom en masse olje ut da jeg skrudde av 'filler plugen'.. Hvordan kan det ha seg? Masse søl Påfylling av ny olje gikk som en lek med en enkel pumpe fra Biltema. Det virker som det gjorde susen! Girer fint og ingen ulyd så langt.
  8. Tusen takk for hjelp og tips, alle sammen! Spørs om jeg ikke må melde meg inn da FIkk forresten tak i MTF 94 hos et bilverksted her i byen (via en YX-stasjon) Ikke så lett å oppdrive! Nardo Bil har vel gjerne... Nå gjenstår det å få byttet og se om det er nok til å få bort lyden. Krysser fingrene!
  9. Jeg må skamfull innrømme at jeg ikke er medlem... Selv om jeg har et klistremerke på ruta fra tidligere eier. Er det samarbeidspartnere med utsalg i Trondheim eller må jeg på nett og handle?
  10. La oss håpe at det er nok! På tide uansett. Hvor er det best å kjøpe olje?
  11. Jeg har hatt småtrøbbel med giringa på min 110 td5 2000 mod i det siste og nå har det blitt verre. Det forekommer når bilen er kald. Når jeg kløtsjer kommer det en slureaktig ulyd og det er vanskelig å sette bilen i gir. Må jokke litt med spaken.. (hvis det er lov å si) Dette gjelder hovedsakelig når jeg må gire ned til første gir m kald motor. Er det noe syncrogreier? Jeg kan ikke mye om akkurat dette. Sannsynligvis er det noen på dette forumet som gjør det Noe jeg kan gjøre selv eller er en svinedyr verkstedreparasjon eneste utvei?
  12. Ah. Supert! Jeg har ikke funnet denne på nett før. Har du prøvd det billige alternativet? Det kan jo være fristende, men jeg er litt skeptisk til "cold climate" versus "extreme climate" som er benevnelsen på den originale. Det blir jo fort -20 grader innimellom Tror jeg må bestille en flaske eller to med originalen med en gang!
  13. Ja. Får sikkert tak i det der. Synes det er merkelig at det virker så vanskelig å finne på nett! Regner med at det hadde vært billigere å bestille det fra England enn å kjøpe det gjennom merkeverksted...
  14. Ok. Kan jeg bestille oljen på nett noe sted? Tips? Vet du hvordan jeg sikrer luftfritt system uten nanocom (jeg er så enkel av meg at jeg ikke har slikt) Burde jeg kanskje ikke prøve meg på dette rett og slett? Leser andre steder på nettet at det er meningsløst å bruke den dyre originaloljen da det bare er vanlig servoolje. Vanskelig å vite og skummelt å ta sjanser...
  15. Hmm. Mulig det ikke er så komplisert. Ser greit ut med filteskift, mulig det blir litt annerledes med disse rørene. Dessverre så holder jeg til helt oppe i Trondheim.. Skulle gjerne hatt noe mer olje men kan ikke finne den til salgs på nett.. Det kan da ikke være umulig? Noen tips om hvor jeg kan bestille?
×
×
  • Opprett ny...