Jump to content
LRforum

Evo16v

Members
  • Content count

    206
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Evo16v

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rennebu. Trøndelag

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rennebu

Recent Profile Visitors

219 profile views
  1. Regeisterreimskifte og oljepumpe D4

    Bare husk at i motsetning til d3, så er dieselpumpa timet på d4, slik at en bør ha låseverktøyet til denne også.
  2. Regeisterreimskifte og oljepumpe D4

    Inkluderer det den bakre reima? I såfall var ikke 9000kr i arbeidspenger noe å si på, gikk litt tid og en god del irritasjon før alt var på plass baki der.
  3. Regeisterreimskifte og oljepumpe D4

    Har nettopp byttet registerreimer på min 2010 model og den hadde forsterket pumpe, så jeg byttet ikke oljepumpe.
  4. Disco 4 oljebytte rundtom

    Det er nok ikke usannsynlig, tenkte ikke på at 8 trinns eventuelt har annen oljespec.
  5. Rasle lyd motor TDV6

    Du har vel kjølevifte med opplagring og vannpumpe som bør sjekkes også. Etter det er det vel å ta en titt inne i registret. Oljepumpa gir vel så vidt jeg vet ikke noe forvarsel før den feiler, men strammer eller løpehjul er vel en mulighet.
  6. Disco 4 oljebytte rundtom

    Motor: Castrol edge professional C1 5W-30 Diff foran: castrol syntrax longlife 75w-90. 0.61liter. Diff bak: Jeg har åpen bakdiff, så bruker samme som foran, du skal vel da ha Castrol SAF carbon Mod Plus eller tilsvarende. Transfer: Dette er en spesialolje som jeg kun fant hos Land Rover forhandleren. Automatkassa: Fikk flushet denne på verksted. Kostet vel 6500kr, men skal ikke se bort fra at det er litt dyrere i Oslo :-)
  7. service

    Jeg fyller ut serviceskjema og tar vare på alle kvitteringer, men det er vel neppe like mye verdt som et fullstemplet servicehefte. For min del er valget enkelt med tanke på at jeg har hatt bilen i 6 år og planlegger å beholde den i flere år framover. Så spørsmålet om det lønner seg kommer nok veldig ann på hvor lenge du planlegger å beholde bilen. Hvor mye koster f.eks en B-service som inkluderer bytte av alle filter på verksted?
  8. Den bakre reima var litt utfordrende, så de som jobber med dette til daglig fortjener litt betaling for jobben
  9. 2 dager med service på min Discovery4, inkludert registerreimbytte foran og bak på motoren Noen som vet hva verksted tar for å bytte reimer? Hadde vært greit å vite om det var verdt strevet
  10. Disco 3 med ett vanvittig juletre, havari

    Ikke at det har noe med problemene du opplever, men fikk du sjekket/byttet oljepumpe i forbindelse med reg.reim bytte?
  11. Skal bytte registerreim på min Discovery 4 (3.0 TDV6) i Januar/februar. Lurer på om noen har låseverktøy for kammer og veiv, gjerne også for dieselpumpa . Jeg bor i Rennebu Sør-Trøndelag. Om noen har ikke alt for langt unna, så er jeg interessert i å leie/låne/kjøpe.
  12. Bytte av Bakbremser på D4

    Det høres ikke riktig ut ihvertfall, virker nesten som om gjengene er ødelagt
  13. Bytte av Bakbremser på D4

    Justeringsskruen er ikke til pynt på min D4, men ingen vits i å skru uten at alt er montert sammen. Litt vanskelig å beskrive på en forståelig måte, men det skal ikke være gjenger i den ene delen. Den delen du skrur på er bare en mutter med en skrue inni, når en justerer så skrus denne skruen ut/inn. Den delen uten gjenger fungerer som mothold for mutteren. Grunnen til at det må være skrudd sammen for å funke er at bremseskoen holder skruen i ro, slik at den ikke blir med rundt når du justerer på mutteren. Edit: Det er ikke gjenger i delen til venstre.
  14. Moment på dekk til Disco 4

    Husk å bruke 6kant pipe, hjulmuttrene på D4 tåler ikke 12kant pipe. Jeg bruker den originale verktøyet til å skru til hjulmuttrene, for da vet jeg at jeg greier å få de løs igjen ved en eventuell punktering. Aner ikke momentet, men de har ihvertfall aldri løsnet.
  15. D4 Nøling ved gasspådrag

    Kan det være treghet i bremselysbryteren/pedalen? Jeg har ihvertfall opplevd det samme hvis jeg venstrefotbremser og ikke slipper bremsen 100%, for det går ikke framover før bremsen er 100% frigjort.
×