Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Evo16v

Medlemmer
  • Innholdsteller

    222
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

1 følger

Om Evo16v

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rennebu. Trøndelag

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rennebu

Nylige profilbesøk

339 profilvisninger
  1. Evo16v

    Oljeskift disco3

    Når jeg legger inn min D4 som har DPF, så kommer velgeren opp med Castrol Edge Professional C1 5W-30 https://applications.castrol.com/oilselector/no_no/c/recommendation?data=c97799f6dc48b8f44ad27248cdf77e95 Når jeg manuelt legger inn D3, så skiller ikke velgeren mellom biler med og uten partikkelfilter, noe som må være feil. Defor ville jeg gått for Castrol Edge Professional C1 5W-30. https://www.billigbilpleie.no/pi/Castrol-Edge-Professional-C1-5W30-1-ltr_2632523_146141.aspx
  2. Evo16v

    Vurderer 2005-2006 RRS

    Har en 2010 model og det har aldri vært tull med den heller, desidert mest feilfrie bilen jeg har eid. Men har ikke intrykk av at feilraten på motorene er noe mindre enn på Disco 3.
  3. Evo16v

    Vurderer 2005-2006 RRS

    Dette stemmer vel ikke helt, massevis av D4 med knekt veiv og det har vist vært noen tilfeller i D5 også. Så en kan like gjerne kjøpe en med 2,7 motor.
  4. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Må vel av med innsug og eksosmanifoild for å få det til? Og det er vel en del jobb. Beste måten å finne ut dette er å måle kompresjon, men du må vel muligens ha noe verktøy for å få ut dysene siden de sitter fast. Utifra det jeg ser av tidligere havari, så er det en vis sjanse for at det er knekt noen vippearmer og det vil en kunne se om en tar av toppdekslet.
  5. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Veiva roterer to ganger for hver runde kammen går en runde, tenker du da at veiva står en runde feil? At den står i start av innsugstakten istedenfor i starten av tenningstakten, jeg mener at det ikke spiller noen rolle siden det er 360grader mellom de to taktene og du da er i samme posisjon. Dysene gir vel diesel når styreenheten gir beskjed om det. Men timingen på registret må nok uansett stemme for at veiv, kamsensor osv. skal gi signal på riktig tidspunkt i forhold til hverandre.
  6. Evo16v

    discovery 4 register reim bytte

    På dette kitet står det 2.7 og 3.0, så da bør det vel være det samme: https://www.advancedfactors.co.uk/4273-laser--diesel-engine-settinglocking-kit---land-rover-27d-30d---belt-drive-1150714-p.asp Jeg byttet nylig på min uten låseverktøyet til dieselpumpa. Anbefaler at du også kjøper dette verktøyet, var litt trasig å få på reima og sjekke timinga baki der. Tror det ville blitt mindre strev med det låseverktøyet.
  7. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Når den er låst, så er den på rett plass. Den kan ikke låses 180grader feil og om du dreier den 360grader så er du jo på samme plass igjen. Han har sjekket dette så mange ganger at det er på tide å gå videre med feilsøkingen. Å ta ut dyser for å sjekke kompresjon mener jeg er rett vei å gå. Om det mangler kompresjon, så må toppdeksel av for å se om vippearmer osv. har tatt skade, sikkert mulig å se om alle ventiler stenger skikkelig også.
  8. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Du må vel da eventuelt av med toppdekslet, kanskje du kan se det gjennom oljepåfyllingen. Men for meg høres det ut som du har timet det riktig, når låseverktøyet er på plass så har du riktig timing. Veiva går rundt to ganger for hver runde kammen går og du kan ikke sette kammene 180grader feil, for da går ikke låsepinnene i.
  9. Evo16v

    Streame musikk LR4

    Funker den på samme måte når telefonen ringer,? Muter ned for så å fortsette å spille etter at telefonsamtalen er ferdig?
  10. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Sylinderlekkasjetest, eventuelt kompresjonstest. Litt usikker på hvordan det gjøres på dieselmotor, men ta det gjennom dysene vil vel kanskje funke.
  11. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Siden veiv og kammer har kommet i utakt, så er det nok dessverre stor sjanse for bøyde ventiler.
  12. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Var det sånn at du fikk i løseverktøyet til kammene og veiva uten at du måtte gjøre noe justering på kammene? Vil jo tro at ganske ofte bøyes noen ventiler i forbindelse med dette, og da mangler du gjerne kompresjon.
  13. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Det stemmer, du låser kammene med pinnene, så løser du de tre boltene på hvert kamdrev og vrir de med klokka. Når du har montert og strammet reima, så skrur du til boltene igjen. Deretter ta ut låseverktøyet fra kammene og veiva, drei rundt og dobbeltsjekk at alt står riktig med å montere låseverktøyet igjen.
  14. Evo16v

    Motorras?!?!?

    Tror simmerring til veiva må bestilles separat. Spør ihvertfall der du bestiller, slik at du får alt du trenger.
  15. Evo16v

    Prøvekjørt Disco 4 Solgt!❤️

    Parker på flatt underlag, så slår du på tenning og går inn i servicemenyen, der finner du oljenivåvisning. Du må vente en stund fra du har stoppet bilen til du sjekker nivået (tror det er minst 10min), om du sjekker for tidlig viser den ingen ting og du kan få inntrykk av at det er tomt.
×