Jump to content
LRforum

Evo16v

Members
  • Content count

    218
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Evo16v

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rennebu. Trøndelag

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rennebu

Recent Profile Visitors

279 profile views
  1. Motorras?!?!?

    Veiva roterer to ganger for hver runde kammen går en runde, tenker du da at veiva står en runde feil? At den står i start av innsugstakten istedenfor i starten av tenningstakten, jeg mener at det ikke spiller noen rolle siden det er 360grader mellom de to taktene og du da er i samme posisjon. Dysene gir vel diesel når styreenheten gir beskjed om det. Men timingen på registret må nok uansett stemme for at veiv, kamsensor osv. skal gi signal på riktig tidspunkt i forhold til hverandre.
  2. discovery 4 register reim bytte

    På dette kitet står det 2.7 og 3.0, så da bør det vel være det samme: https://www.advancedfactors.co.uk/4273-laser--diesel-engine-settinglocking-kit---land-rover-27d-30d---belt-drive-1150714-p.asp Jeg byttet nylig på min uten låseverktøyet til dieselpumpa. Anbefaler at du også kjøper dette verktøyet, var litt trasig å få på reima og sjekke timinga baki der. Tror det ville blitt mindre strev med det låseverktøyet.
  3. Motorras?!?!?

    Når den er låst, så er den på rett plass. Den kan ikke låses 180grader feil og om du dreier den 360grader så er du jo på samme plass igjen. Han har sjekket dette så mange ganger at det er på tide å gå videre med feilsøkingen. Å ta ut dyser for å sjekke kompresjon mener jeg er rett vei å gå. Om det mangler kompresjon, så må toppdeksel av for å se om vippearmer osv. har tatt skade, sikkert mulig å se om alle ventiler stenger skikkelig også.
  4. Motorras?!?!?

    Du må vel da eventuelt av med toppdekslet, kanskje du kan se det gjennom oljepåfyllingen. Men for meg høres det ut som du har timet det riktig, når låseverktøyet er på plass så har du riktig timing. Veiva går rundt to ganger for hver runde kammen går og du kan ikke sette kammene 180grader feil, for da går ikke låsepinnene i.
  5. Streame musikk LR4

    Funker den på samme måte når telefonen ringer,? Muter ned for så å fortsette å spille etter at telefonsamtalen er ferdig?
  6. Motorras?!?!?

    Sylinderlekkasjetest, eventuelt kompresjonstest. Litt usikker på hvordan det gjøres på dieselmotor, men ta det gjennom dysene vil vel kanskje funke.
  7. Motorras?!?!?

    Siden veiv og kammer har kommet i utakt, så er det nok dessverre stor sjanse for bøyde ventiler.
  8. Motorras?!?!?

    Var det sånn at du fikk i løseverktøyet til kammene og veiva uten at du måtte gjøre noe justering på kammene? Vil jo tro at ganske ofte bøyes noen ventiler i forbindelse med dette, og da mangler du gjerne kompresjon.
  9. Motorras?!?!?

    Det stemmer, du låser kammene med pinnene, så løser du de tre boltene på hvert kamdrev og vrir de med klokka. Når du har montert og strammet reima, så skrur du til boltene igjen. Deretter ta ut låseverktøyet fra kammene og veiva, drei rundt og dobbeltsjekk at alt står riktig med å montere låseverktøyet igjen.
  10. Motorras?!?!?

    Tror simmerring til veiva må bestilles separat. Spør ihvertfall der du bestiller, slik at du får alt du trenger.
  11. Prøvekjørt Disco 4 Solgt!❤️

    Parker på flatt underlag, så slår du på tenning og går inn i servicemenyen, der finner du oljenivåvisning. Du må vente en stund fra du har stoppet bilen til du sjekker nivået (tror det er minst 10min), om du sjekker for tidlig viser den ingen ting og du kan få inntrykk av at det er tomt.
  12. Felger/dekk Discovery 4

    Disse er 18" og skal passe uten modifikasjon: http://prospeed-group.co.uk/product/compomotive-wheels-and-cooper-stt-tyres/
  13. Regeisterreimskifte og oljepumpe D4

    Bare husk at i motsetning til d3, så er dieselpumpa timet på d4, slik at en bør ha låseverktøyet til denne også.
  14. Regeisterreimskifte og oljepumpe D4

    Inkluderer det den bakre reima? I såfall var ikke 9000kr i arbeidspenger noe å si på, gikk litt tid og en god del irritasjon før alt var på plass baki der.
  15. Regeisterreimskifte og oljepumpe D4

    Har nettopp byttet registerreimer på min 2010 model og den hadde forsterket pumpe, så jeg byttet ikke oljepumpe.
×