fmikkel
Medlemmer-
Innlegg
131 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Ålen, Sør-Trøndelag
Previous Fields
-
Location / Bosted
Ålen, Sør-Trøndelag
Nylige profilbesøk
896 profilvisninger
fmikkel sine prestasjoner
Entusiast (4/7)
-
Forslag: skru ut alle plugger å sett de i plugg ledningene. legg de mot gods i sylinder rekkefølge, slik at du ser hvilken som gir gnist og sjekk at de får gnist i tennings rekkefølge når du kjører starter. oBS!!!! pass på da motoren vil blåse bensin ut plugg hullene, om du ikke setter inn andre tennplugger mens du holder på. og om du ikke allerede har gjort det, må du måle kompresjon.
- 24 svar
-
- tenning
- 123ignition
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Enig at topdeksel må av og sjekk at alle ventiler opererer mens du tørner igjennom. når du måler kompresjon på sylinder nr 1 og forhåpentlig vis har tenningsmerket på plass, skal rotor peke på sylinder 1 uttak for tennpluggledning. fortsett tørn til 3 og sjekk pluggledning matcher... osv debat om retning: ta av fordelerlokker å kjør starter, da får du bekreftet retning.. må spørre dumt, starteren går riktig vei? Det er vel ikke mulig å få inngrep i svinghjulet om den går motsatt... vet altså ikke. helt sikkert noen som har klart å få motoren til å gå vrangveien :-)
- 24 svar
-
- tenning
- 123ignition
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Drei fordelen til den peker på 2 og sett plugg ledningene på ny etter tenningsrekkefølge ( mot klokka) blir det like ille da? må selvfølgelig være sikker på at sylinder en er på tenning og at både eksos og innsugsventilen er stengt
- 24 svar
-
- tenning
- 123ignition
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Skal ikke påstå noe :-) for meg ser det ut som du har brudd i de røde ledningene og om dette er en kortslutnings motor og få viklinger, er det ikke mange aktive poler igjen på motoren.
-
Går rotoren din mot klokka når den roterer?
- 24 svar
-
- tenning
- 123ignition
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Det skal være 24v på starteren og har du bare 20V er det noe som er galt.. Dersom du har svidd noe i rotoren vil du ha mistet moment i startmotoren, den spinner i friluft, me nom du holder den igjen, klarer den ikke å skape bevegelse. A,og C skal være lik Batterispenning når du vrir på nøkkelen, er disse ulik, er det feil i Solinoid relet. Mister du 4 volt her så har du slitte rele kontakter skal være 0 motstand her når relet er trukket. Har du derimot 24V i A så må du sjekke at du har 0 motstand mellom starter og minusen på batteriet. har du fortsatt det, er det starteren som er problemet. B,C og D skal være lik (måle 24V mot jord) når du vrir om nøkkelen, er det ikke det, så får solinoiden dårlige arbeidsforhold og kanskje ikke lukker kontakten mellom batteri og starter korrekt. Har dette pågått en stund, vil rele kontaktene tatt skade og de har motstand som stjeler spenning/strøm til starter. Du trenger bare en dårlig kontakt mellom Batteri minus og til Jord ved starter, eller en dårlig forbindelse mellom batteriet + pol og tilkobling på starter, så vil spenningen legge seg over denne koblingen og det blir mindre igjen til starteren. Du kan ta en start kabel å legge direkte fra batteri + pol og til starter, det samme med - pol, så finner du ut om det er starter eller ikke.
-
Den klikkingen uten at starteren slår inn tyder på at solinoid ikke klarer å dytte rotoren inn i børstene. Om du løsner starteren og trekker den litt bakover, spinner den da? Så du fikk beskjed om å sjekke + og - på starteren, er det gjort?
-
Er vel ikke sikkert om jeg må bytte noe som helst vel? Etter en heftig pinstirøke blir det ikke gjort noe før neste friperiode, søndagen kunne like gjerne vært fjærnet fra kalenderen Da blir det bytte av all bremse veske før jef flytter den. Takk for tipsene
-
Hei! Etter å ha eid 3 stk Discovey der den siste har fått lykkelig liv på Jessheim og byttet til en XC70 som bruks bil, gikk det bare noen uker før kjærringa ristet på hodet IGJEN. Fant en Exmil S3 (-75) i en garasje her i bygda og jeg spurte ikke på prisen MEN denne har flat Clutch pedal og etter å ha lest meg opp vil jeg trenge Bremseveske med silikon både for å bytte på bremsene og lufte clutch (evt bytte master/slave på clutch på sikt) men jeg trenger å få den hjem .. Hvor kjøper jeg denne vesken lokalt i trøndelag, eller må jeg bestille? Og ja det vil komme masse bilder når den kommer til sitt nye hjem.
-
Grei forklaring. Har selv Byttet selve reg. Med O ringer og pakning mot blokka. Altså du bytter bare selve regulatoren ( item 10) Får med pakninger/ O-ringer i rep KIT Trenger ikke komplett enhet Trangt er vel en underdrivelse :-)
-
Fikk TF601 og ikke TF610 fra øya, så TF601 er til salgs for høysbydende
-
-
Virker tuta ? De har samme sikring. Horn full i vann tar sikring og no more CC
-
en bekreftet mistanke er like god som en problem fix!! Kjenner jeg nå er i ferd med å vokse igjen :-) Takk for bekreftelsen og tenker det er noen som er ute å leser av kassene sine...