Jump to content
LRforum

Alfanatiker

Members
  • Content Count

    129
  • Joined

  • Last visited

About Alfanatiker

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    kanon_96@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Hønefoss

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Hønefoss

Recent Profile Visitors

502 profile views
  1. Heisann folkens. For noen måneder siden hadde jeg min P38 på verksted for å fikse lekkasje på dieselpumpen. Etter hva jeg forstod så byttet de et par pakninger på den. I ettertid har jeg fått utrolig mye problemer med å starte bilen når den er skikkelig kald. Den starter hver eneste gang, men ruser seg opp til omtrent 2k og stopper etter typ 1 sek. Slik kan jeg holde på 20-30 ganger uten å få motoren til å holde seg i gang. Til det plutselig går, eller til jeg gir opp og må varme motoren på et vis. Etter mye om og men fant jeg ut at fuellingen var på ca 16,50mg/str mens den skulle vært 5-6mg/str. Jeg går da ut ifra at det betyr den får for mye fuel? Dog forstår jeg ikke da hvorfor den stopper momentant når den er kald, men ikke om jeg starter den fra varm motor (etter en kjøretur eller ved hjelp av motorvarmer). Jeg har nå kjøpt meg en Nanocom og har ved å løsne og dunke det øverste lokket bakover, nå i kveld fått nivået ned til ca 12,50mg/str. Men dette er jo fortsatt et altfor høyt tall. Om bilen kommer til å starte imorgen nå uten et par timer på motorvarmeren vet jeg ikke enda. Men jeg føler meg ikke så sikker på det. Finnes det andre måter å få ned fuelling på? Kan det være så at den midtre delen av pumpa er feilmontert (jeg leste noe om at denne også skulle kunne justeres ved å løsnes?), eller er noe på innsiden bøyd av verkstedet?
  2. Han får det rett og slett ikke til. Jeg er for langt unna pga jobb og har ikke tid selv, men MÅ ha gang på bilen. Dersom noen har lyst å tjene 2000 kr på å få vekk den forbanna koden på bilen, så er det tilgang til den i et verksted på Maura imorgen fra ca 08-14. Jeg kan nåes på 938 00 349
  3. Jeg er ikke ved bilen selv. Men mekanikeren sier han har prøvd mange ganger.
  4. Jeg har nå fått tak i koden fra et firma i England. Men vi får den ikke inn et det noen som kan bistå, eller må jeg vrake en grei P38 fordi den har låst seg?
  5. Noen? "mekanikeren" min tok ut batteriet i bilen min for å lade det. Og nå har det seff kommet opp noe om en kode som jeg ikke har. Bilen er immobilisert via ecu og jeg har ikke bil lenger...
  6. Meg bekjent er bilen tunet for mange år siden. Men ikke med boks. Den skal være programmert om eller chippet (jeg vet ikke hva som er normal praksis på disse motorene). Den har hatt litt mer svart røyk enn normalt i det siste, men kun i mellomregisteret når man går på gassen mener jeg. Dog ikke eksepsjonelt mye. Den sveiv ellers normalt, men gikk veldig urent og uryddig på tomgang, og kunne lugge ved "cruise". Så noe var helt klart i ferd med å skje. Ettersom jeg ikke har tid til å se på dette selv for tiden da jeg jobber 12 timers dager. Så har jeg fått NAF til å frakte bilen til en kompis som skal hjelpe meg med det i dag. Så da finner vel han etterhvert ut hva det er tenker jeg. Den har begynt å spore utrolig mye i det siste og. Så den burde vel fått en gjennomgang av noe slag tenker jeg.
  7. Heisann folkens. Jeg har en RR av nevnte modell, og den vil nå ikke lenger starte. Dvs den starter hver gang, men ryker svart, ruser seg opp av seg selv og bare dør av etter 2-3 sekunder. Dette problemet kom snikende på over 3-4 dager hvor det ble værre. For så å ikke lenger starte. Er det noen som har noen idé om hvor jeg kan begynne å lete? Først så tenkte jeg at det kanskje kunne være en vakuumlwkkasje, ettersom det har vært en slags form for piping av bilen og under pådrag. Men ikke klarer jeg å finne den, og ikke finner jeg noen luftmendemåler heller på bilen? Så jeg ser ikke for meg hvordan en lekkasje evt kan ha så mye å si heller?
  8. Selger disse da jeg ikke trenger dem. Godt under halv pris av https://airsuspension.no/produktkategori/range-rover/p38a-1995-2002/ Selger mine komplett for kr 7000. tlf: 938 00 349 Befinner seg i Hønefoss
  9. Som nevnt i første post så er batteriet helt nytt, og bilen lader ca 14 volt Og ja jeg er litt enig. Kmstand stod på null når jeg hentet den og. Som skjer hver gang jeg parkerer bilen og den går tom for strøm. For å klare meg de siste dagene har jeg nappet av minuspolen hver gang jeg vet jeg parkerer mer enn noen få timer.
  10. Takker for tips folkens! Jeg skal prøve dette imorgen eller iløpet av de nærmeste dagene. Så gir jeg en tilbakemelding på om det hjelper eller ikke.
  11. Tiden var kommet for å kjøpe seg engelsk igjen. Kanskje var det dumt? Etter et par dager i mitt eie så oppdager jeg at den er tom for strøm (målte helt ned i 2,2 volt på batteriet) når bilen hadde stått i omkring 24 timer. Den har dessuten og nullet kmstanden. Tilfeldigvis var denne og på null når jeg hentet bilen, men tidligere eier kjente ikke til problemet med strømmen, men mente bilen hadde gått ca 200kkm. Er det noen her som har vært borte i dette problemet? Batteriet er nå nytt, og det tar imot lading. Dynamoen lader 14-14,1 volt og bilen stater fint viss den bare står noen timer. For ordens skyld er det en 1998 modell med diesel
  12. Lyst på noe rimelig til å dra henger med iblant (opp til ca 2 tonn). Finnes der noe på markedet? Eu ok eller få feil og "ingen" rustfeil på eu. Kontakt I tråden, på pm eller tlf 938 00 349
  13. 18 toms felger på gamle dekk selges for bud uten minstepris på salgsgruppe på Facebook. Tror disse var tilvalg på Disco 2 facelift? Budrunden avsluttes 18:45 idag, og så langt er budet på 1 krone. Ettersom skrotprisen på aluminium er rundt 10kr og disse felgene sikkert veier 20kg stykket eller noe slikt, er vel skrappris alene rundt 800kr? Så her kan man gjøre et kupp!
×
×
  • Create New...