Gå til innhold

Thomas Hassel

Medlemmer
  • Innlegg

    190
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norway

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Bærums Verk

Nylige profilbesøk

1 321 profilvisninger

Thomas Hassel sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Bra tips :-) hvor ofte bør diesel filteret byttes ?
  2. Ja, det kan jeg, er jo nyttig info det. Og ingen hemmelighet at det ble litt... havnet på 49’ inkl mva
  3. En liten oppsummering og konklusjon her, kjekt for andre og meg selv å ha til senere. Bilen ble levert til Techno Classic da de hadde tid før påske og var rimeligst på clutch skiftet. God oppfølging fra TC og råd om andre ting som burde tas samtidig, da jeg ba om en status. Dette ble gjort: Skiftet clutch, slave sylinder og aksling mellom girkasse og fordelingskasse + div Skiftet svinghjul, siden fjær for clutchplate hadde løsnet og surret rundt inni der. Byttet bremserør bak og forran Skiftet hjullager venstre forran Skiftet bremseskiver, kalipere og klosser begge sider forran Byttet olje på girkasse og fordelingskasse Så da er bilen fin en stund for jeg håpe.
  4. Henta vår Hero Camper på låven etter vinteren og hatt vår første overnatting i år. Koselig med kort inni Defender på kvelden
  5. Hei, Har du 4 stk slike liggende til salgs? Da er jeg interessert
  6. Takk for teknisk og verksted tips, jeg sjekker ut dette og begynner å sette av kr til fremtidens hendelser :-)
  7. takk for innspill, den har passert 200.000km og jeg har ikke noe historikk på clutchen i service hefter eller slikt. Skifte clutch er litt mer enn det jeg skal begi meg utpå tror jeg, så tror jeg oppsøker noe verksted for å se nærmere på dette her.
  8. Når jeg stanser motoren så går det fint å sette i 1. og revers, men med motor i gang er det vesentlig vanskeligere. Oljenivået på mastersylinder(sitter innerst i kroken ved forskjermen) er fult, og ser ikke ut som det er noe lekkasjer.
  9. Hei, Ser clutch er ett mye omtalt tema på denne bilen. På min bil er det nå vanskelig å få satt den pent om pyntelig i 1. og revers. Må liksom bruke litt mer makt og "jokke" den i gir. Når vi er i gang er 2., 3., 4., osv greit nok. Clutchen fungerer som den skal når pedalen er helt inn, og den slurer ikke. Kan det være en lekkasje som gjør dette tro ? Slik at jeg kan fylle på for å komme meg igjennom helgen, og hvor får man tak i riktig olje ?
  10. Hei helt ny snorkel til Defender Puma i pakken selges komplett for kl 1750,- sendes fraktfritt i Norge https://bearmach.com/product/snorkels-ofsnsnsn/raised-air-intake-snorkel-suitable-for-defender-vehicles-with-300tdi-td5-puma-rh-fitting-plastic-bm-type-2-pice-ba-2123
  11. Hei, takk for info og gratulasjon siden det er mandag. Dette gir mening og høres likt ut som jeg opplevde det. Den har oppført seg som ønsket etter påfyll av kjølevæske :-) så da er den fornøyd enn så lenge. Ja, hører lyden du beskriver når jeg skrur av motoren
  12. Hei, sikkert mange som har sett dette, men for dere som ikke har oppdaget disse folka ennå - så anbefales det å sjekke ut. Mange gode tips til både bil og drømmer/reiser i en mer normal fremtid :-)
×
×
  • Opprett ny...