Jump to content
LRforum

Loppen

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Loppen

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Asker
  1. Hvordan ble den permanente løsningen her ? Er det mulig å få Odyssey 2150 til å passe i originalmonteringen på D3?
  2. Betaler ca 5500,- for min 2005 D3 personbil med fri kjørelengde.(kjører ca 25-27' pr år) Jerbanepersonalets B&F. Ordinær kasko, Bor i asker, har hus og 2 biler med 75% på "ørtende" året forsikret der. Egenandel på 6000,-
  3. Har du de 22" vinterhjulene enda ? Prisantydning?
  4. "Bydekk" eller "knastedekk" ?
  5. Jeg funderer også på å få skiftet mine glødeplugger. Mistenker at de er dårlige, for jeg har også litt unødvendig tungstartet bil når det er kaldt, av typisk "flere dårlige/defekte glødeplugger" oppførsel. 05-mod med 212'km på telleren - og pluggene har såvidt jeg kan se fra historikken aldri vært skiftet, så da er det i mitt hode på tide med et skift Er det noen som har spesielle verksteder å anbefale til dette ? (Østlandet) Et verksted som har erfaring med skifte av glødeplugger på D3 slik at jeg forhåpentligvis unngår at de knekker/havarerer underveis i jobben ? Noen spesielle knep som hjelper ? Hvis de knekker - hvor mye må da skiftes ? Går gjengene eller pluggen - får de satt i helicoil eller må man skifte toppen ?
  6. Panten hos Brønnøysund blir aldri oppdatert underveis. Den står på samme beløp som det var den dagen pantet ble tinglyst. Du må kontakte banken for å få vite nøyaktig restbeløp. Pant i bil er helt uproblematisk - dette guider banken deg gjennom rutinene på ved et kjøp. De driver med dette hver eneste dag, bare kontakt dem direkte før du skriver kjøpekontrakt, så får du alle nødvendige detaljer om hvordan det best skal foregå, avhengig av hvilken måte du skal betale bilen på.
  7. www.stoppveisaltingen.no Støtt denne ! Jeg kjører også daglig i salthelvete på E-18 Asker-Oslo.
  8. Du har helt rett i at ruten på D3'n er tregere enn Ford sine. Det er iallefall min opplevelse også. Men det funker helt greit allikevel
  9. Har 19" HSE felg som reserve på min norsksolgte 2005 mod også.
  10. Et ikke ukjent tema, litt mer om det her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=62055#entry641366 http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=28738&hl=hjulmutter&st=0 http://www.wrington.co.uk/landrover.htm http://www.wrington.co.uk/landypricelist2.htm
  11. Loppen

    Kjørelys D3

    Har også originale LR ekstralys, med Xenon-kit montert. Anbefales :) Mitt problem er at jeg har fått en stensprut i den ene lampen, så glasset har fått en sprekk. Merkeverkstedet mente de bare fikk opp komplett sett med 2 hele lamper i delekatalogen til ca 7000,- elns og det er liksom litt uaktuelt. Noen som har en idé til hvordan man får tak i bare et nytt glass ? (Ikke for å rappe tråden, men det er litt beslektet)
  12. Dette er også mitt inntrykk at er årsaken til disse problemene. Mine bolter lider av det samme. Må bruke 22, 23 og 24 piper om hverandre når jeg skifter hjul. Nå har jeg klippet av blikket på flere av de som var værst. Det ser jo ikke like pent ut, men jeg får iallefall av hjulene Skal også få kjøpt nye etterhvert, men har ikke kommet så langt.
  13. Hmm..... Hvis jeg har "optimalisert" styreenheten(som trimming heter på fint) tidligere - vil dette programmet forsvinne om jeg får oppgradert til disse nye funksjonene? (05 mod med omprogrammert ECU i rullende landevei.)
  14. Dekker ikke forsikringen din veihjelp?
  15. Jeg har Skiguard 950 på originale stativer. Der går bøylene gjennom boksen og den ligger lavt og fint, godt ned mot taket. De boksene som ligger oppå bøylene gjør at boksen kommer uforholdsmessig høyt og bråker enda mer. Litt for mye Biltema-preg for en LR etter min mening
×
×
  • Create New...