Jump to content
LRforum

solbakk

Members
  • Content Count

    206
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About solbakk

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Moss

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Moss

Recent Profile Visitors

604 profile views
  1. Takk for raskt svar. Hvilke dempere anbefales dersom jeg ikke velger denne løsningen? Noen gode forslag. Koni sine har fungert bra, men synes de er dyre.
  2. Må bytte dempere på bilen, har på noen regulerbare fra Koni, som snart har gjort sitt. Ser at mange anbefaler terrafirma tf176 og 177. Disse er 2» lengre enn normalen. Må man da bytte belgene til lengre utgave eller kan man bare justere dette via diagnoseverktøyet? Bilen har til nå hatt et «normalt utseende», men er i ferd med å endre det til et mer offroad-utrykk.
  3. Strålende svar. Siste spørsmål.... Skjønber at dette varierer litt fra person til person / bil til bil, men hva er de forskjellige høydene på klossene jeg skal kappe til? Standard er fint.
  4. Har forsøkt å søke meg frem, men finner ikke svar. Kan noen peke meg videre, evt komme med en forklaring på hvordan jeg kalibrerer etter bytte av høydesensorer?
  5. Så du kan det m nanocom? Argghh......som jeg angrer på kjøpet av hawkeye!
  6. Starter opp igjen dette temaet........ Har i en periode kjørt med nøkkel hvor batteriet har vært bortimot tomt, så låst bil manuelt. Rett over påske ble bilen stående og den tømte seg for strøm. Da jeg hadde ladet den opp igjen, så ville ikke bilen starte, sto "engine disabled". Så fikk endelig rota meg til å bytte batterier og casing til nøkkelen da det var på høy tid. Batteribyttet fungerte ikke, og remoten ville fortsatt ikke fungere. Samme med reservenøkkelen. Nå lyser dispaleyet "KEY LOCK", og bilen er død. Har bestilt ny nøkkel, så det ordner seg på sikt. Men er det noe jeg kan gjøre for å få de gamle nøklene til å fungere igjen. Har forsøkt med å vri nøkkel x antall ganger høyre og venstre, og fikk ved en anledning bort "KEY LOCK". men fortsatt "engine disabled". Koblet fra batteriet på bilen igjen, så den ikke skulle lade seg ut. Neste gang jeg koblet tilbake, så var "KEY LOCK" tilbake. Har bytta casings på begge nøklene. Kjøpt fra Ebay for en billig penge. Dette har jeg også gjort før, uten noe problem. Bilen har blitt renovert de siste årene, så den har blitt koblet til og fra strøm utallige ganger uten at dette har vært et problem. Skulle det vært en metalldel, som gikk fra + på batteriet, gjennom hullet på lokket og opp? Se vedlagte bilde. Hukommelsen min mener at det skulle vært det. Har derfor forsøkt å "bygge" det av alu folie uten at det har hjulpet. Fått time til å kode om ny nøkkel i starten av juni, så det nærmer seg jo. Hawkeye total som jeg har kan ikke låse opp "engine disabled" eller "Key Lock". Noen forslag der ute?
  7. Beklager sen tilbakemelding. Men plutselig så fikk Hawkeye'n kontakt og har fungert utmerket siden.
  8. Er det noen som vet om P38 kan bruke hjulmuttere fra en Classic?
  9. Et siste spørsmål. Når jeg søker på LRcat så kommer det opp at slangene med o-ringer og slangefester kommer som et sett, men finner ikke dette noe sted. Noen som vet delenr for dette settet? Med slangene, så mener jeg slangene fra pumpa og til filter.
  10. Noen forslag til enkleste metode å tømme bensintanken på?
  11. solbakk

    EAS

    Kompressoren stoppet mens jeg var ute og kjørte i går, men tror den gikk oftere enn den burde. Bilen er fortsatt i normal høyde i dag, noe som tyder på at det ikke er/evt kun er en liten lekkasje til belgene. Trykket i manometeret er sunket med 30 til ca 70 psi. Dette tyder vel på en lekkasje til eller fra tanken?
  12. Nå er det mange innlegg fra meg om dagen. Var og fylte opp tanken i dag. Fylte til rett over halv tank. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det rant bensin fra bensintanken. Ser ut som om det kommer fra oversiden, renner langs slangene og ned på undersiden av tanken. Rant ganske bra, så jeg fant frem slange og kanner for å forsøke å tømme tanken. Fikk ikke til hevertsystemet, men oppdaget at mens jeg holdt på. hadde det sluttet å renne. Kan det skyldes at det ikke var trykk i tanken lenger? Og hva kan problemet være? Ser på en del videoer at folk skjærer hull i bilen for å nå tanken ovenfra. Men det må vel være mulig å ta ned tanken fra undersiden?
  13. solbakk

    EAS

    Trykket stagnerte på 106 psi som er 7,3 bar. Kompressoren fortsatte å kjøre hele veien, og var veldig varm da jeg skrudde av motoren. Må vel si at jeg er rådvill.
  14. solbakk

    EAS

    Da kjørte jeg på m trykkluft inn i tanken. Fikk den opp til ca 45 psi, satte på bilen og trykket fortsetter å øke. Er nå oppe i 105 psi. Kompressoren har kjørt i ett siden jeg startet den for ca 15 min siden. Bilen har hevet seg til normal høyde. Spent på om kompressoren snart har tenkt til å hvile, og om bilen i så fall synker igjen.
×
×
  • Create New...