Gå til innhold

Freke

Medlemmer
  • Innlegg

    96
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansund
  • Interests
    Selvfølgelig LR, men fjellturer vinter og sommer er det lite som slår.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansund

Nylige profilbesøk

1 479 profilvisninger

Freke sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Da ser det ut til at jeg må hente setene neste uke, fortsatt ingen som skal fra Haugesund og nordover et stykke ?
  2. Hei. Her er en oppskrift på hvordan du går frem for å få opp nedre bakluke. Denne oppskriften gjelder om du heller ikke får opp øvre luke. Får du opp øvre luke, slipper du å bore hull. Søk på youtube hvordan du kan gå inn for å åpne nedre ved å ta av lister. Jeg måtte skifte del ( 218A42 ) defekt motor, se D3 tail gate vedlegg. Lykke til - Pål Defekt lås, bakluke D3.pdf
  3. Hei. Ønsker frakthjelp av sete 6 og 7, jeg bor i Kristiansund, men kan hente på Oppdal eventuelt Dombås. Tidsrom hvor ønsket frakthjelp, fra nå, til om med april. Setene er til Discovery 3. Jeg har ikke størrelsen på dette ennå, men kanskje 1.20 x 1 meter og ca 25 cm høyt. Kanskje noen på forumet som vet eksakte mål på dette.
  4. Skal nå sjekke om Mekonomen som gjorde bytte av brenneren har utført riktig diagnose etter bytte, samt riktig oppstart etter bytte. Dette skal visst være veldig viktig, og om ikke riktig utført kan det skade brenneren. Ja vel. ... Prøver videre.
  5. Takk dere. Får prøve meg litt videre her. Skal prøve å kjøre innom et Webasto verksted så får vi se.
  6. Jo, men jeg kjøpte ikke brenneren der. Den ene skylder på den andre. Lite dilemma kan du si.
  7. Hei dere. Jeg begynner å bli frustrert over webasto trøbbel "hele" tiden. Webastoen begynte å fjuske for et par år siden. På grunn av dette skiftet jeg brenner i fjor, og den virket som den skulle forrige vintersesong. Fjernkontroll er montert og virker som den skal. Nå, virker heller brenneren jeg fikk skiftet ny. Den starter, ryker noe voldsomt, og stopper etter 30 sec. Etter at verkstedet monterte brenneren ifjor, la jeg merke til at den ikke varmet så godt som den jeg hadde før. Gikk bare på halv maskin kanskje ?? Ihvertfall vil den ikke starte lengre. Hva gjør jeg ????? Er fristet til å kjøpe ny webasto... veldig frustrert.
  8. Hei. Jeg var akkurat inne hos merkeverksted og fikk justert mine nå. der var det avvik på "bare" 0,8 cm. Verkstedkaren sa at den skulle være litt høyere på førersiden ?? min er ihvertfall også litt høyere der. Ikke mye, men nok til at det kan synes. - Pål
  9. Så lenge den er innenfor spec, burde det vel holde. Merkelig at merkeverkstedet var så påståelig. En burde vel kanskje også spørre seg om original olje, blander seg godt meg denne oljen fra Valvoline. Original oljen er Brun ble det sagt, mens Valvoline sin er Rød. ?
  10. Hei Dere Var innom merkeverksted før helga for å justere luftdempere, samt ta 4 hjuls kontroll. Kom aldri så langt. Noen stag og foringer som måtte byttes først. OK.. Merkeverkstedet fikk med seg at jeg nylig har flushet automatkassa hos Mekonomen, og der har de brukt : Valvoline Maxlife ATF, farge RØD. NEI og NEI, og FY og FY, det skal visst ikke brukes på denne kassa nei, ble det sagt hos merkeverkstedet. Hvor kan jeg i så fall få det bekreftet ? Jeg har tenkt meg tilbake til Mekonomen og kreve skifte av olje og filter, men jeg må liksom ha noe å slå i bordet med, ikke bare en muntlig; FEIL OLJE. Noen som kan hjelpe her. ? før jeg sender mail til Land Rover Norge... Pål
  11. Ja det var EBC skiver, mulig de er bedre nå ?
  12. Jeg kjøpte også nye slissede skiver til hele bilen for 3 år siden, og byttet klosser (green stuff). Etter en svært lang nedtur fra fjellet, gikk bremsene varme, og bremseeffekten ble svært dårlig nede i bakken. Skal ikke si om de hadde virket bedre med originale, men etter denne turen fikk jeg kast i skivene. Jeg byttet derfor ut alle skivene og klossene med originale. Det er nok viktig å legge noen kroner ekstra i god stålkvalitet. - Pål
  13. Står hevet i brukermanualen på min D3 ihvertfall. - Pål
  14. Hei, du får tilføye denne til statistikken også ... 1. D3, registrert sent i 2007, 2008 utgave. Automatkasse, 2,7 TDV6 2. Jeg har eid bilden siden 2010, 4 år. 3. Jeg kjører ca 15 000 km i året, den var kjørt 100 000 km når jeg kjøpte den, nå 164 000 km. 4. Jeg har brukt i snitt, ca 12 000.- kr i året på service og vedlikehold. 5. Jeg har ALDRI hatt driftsstans. 6. Jeg mekker noe selv, (enkle ting). Jeg kjøper deler fra England, og får verksted til å utføre service, og vedlikehold. Kjøp en bil som nylig har hatt storservice. Der er alle slitedeler skiftet, og det er mest sannsynlig lenge til neste gang. I tillegg til de 12 tusen jeg bruker pr år på service og slitedeler, har jeg på storservice i år, brukt ca 20 000 i tillegg. Regreim, alle skiver, og klosser, nye kalippere, lager foran. deler du da på 4 år, har jeg i snitt brukt 17000,- . Legger du på de nye vinterdekkene jeg kjøpte i vinter, 10 000.-. er vi oppe i 19500.- pr år. ) Jeg kjøper nye sommerdekk i år også, pluss 8000.- , da er vi oppe i 21500.- pr år i snitt. Lykke til med statistikken, interessant. Mvh Pål
×
×
  • Opprett ny...