Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

SimenMS

LRF Society
  • Innholdsteller

    2 276
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

3 Nøytral

Om SimenMS

  • Rang
    V8 300Tdi

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad, Østlandet

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Nylige profilbesøk

1 127 profilvisninger
  1. SimenMS

    Range Rover Classic '93 Vogue - "Siggen"

    Det er deilig å følge tråden din, det gir meg motivasjon til å fortsette på begge bilene som har stått i over 1 år uten utbedringer Stå på, jeg får iallefall arbeidslysten tilbake av lesinga her Hvordan ser den kula ut ? har den rust på seg ? antydning til svekking ? isåfall, bytt den. jeg vet om flere som har knekt den der. ene gjorde det på E6 i 110 sona og ødela bilen sin skikkelig. Den andre knakk den der på en vidde i ødemarka med full oppakning i Island. Det er den viktigste delen på bilen som må være bra Når den knekker, så ramler ikke bare hjulet av, men navet og bremsene så du mister bremsene når det skjer også
  2. Jeg har kjørt en 3 liters Perkins Diesel Turbo RRC. den har jeg ikke sett på lenge. Sprek var den også
  3. SimenMS

    Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg

    Jeg hilser på folk jeg jobber med, ved å bruke 3 blink med nødblinken. rett etter jeg passerer de, de svarer med lys orkesteret de har på lastebilene tilbake
  4. SimenMS

    Range Rover Classic '93 Vogue - "Siggen"

    Jeg får litt flashback her jeg går igjennom tråden din Du er effektiv, det skal du ha Det er deilig å få vekk ihjæl rusta deler og sette på friskt stål, bilen ser jo mye friskere ut med engang
  5. SimenMS

    Advarsel - Island 4x4

    De svarer super sjeldent på e mail punktum Ring de og de svarer og hjelper deg med engang TLF nr er 00 44 1622 693 884 Du må ha klar ordre nummeret ditt da, så de finner deg lett i systemene sine, det er det eneste du må ha klart, resten fikser du via telefon. De snakker Engelsk, så er en fordel om du kan litt iallefall Lykke til Jeg har sikkert kjøpt deler for nermere 100k fra dem de siste årene, hadde samme problem med de før, jeg begynte å ringe de dagen etter jeg bestilte Har fått delene 2 dager etter jeg har bestilt fra dem, det er rekord da. Rekorden fra england og deler er det fortsatt Turner Engeneering som har, halv dag fra bestilling til den er hjemme hos meg.
  6. SimenMS

    Obelix

    Her går det i ekstremt små skritt fremover, da motivasjonen for å gjøre noe, ikke har vært til stede før nå. Nå kommer høsten og jeg savner å sitte trygt bak en LR til og fra jobb tidlig om morgen Jeg skal ikke love noe som helst, men tror det nærmer seg prøvetur før Desember Motor starter, kjøling virker ikke helt enda da radiator ikke blir varm mens ekspansjons tanken blir glovarm. Det lekker fra Motor,Girkasse,Transfer og begge diffene. er bare søl hehe. men men, gjør ikke alle de eldre Land Roverne det da Girolje kjøleren er nå festa der gamle radiatoren stod, Oljefilteret har fått nytt feste, fått på dekka sine igjen. vel det er alt som har skjedd de siste 5 mnd og alt ble gjort idag med hjelp
  7. SimenMS

    RR SPECIAL SERIEBILTREFFET 2018

    Bra treff i år også kanskje alle gode ting er 3, altså neste gang da kan jeg ta med egen kanskje Var mye etterspørsler etter begge mine så får vel gjøre noe med dem da
  8. SimenMS

    Bygge fra autolat til manuell

    Hvordan vet jeg dette ? Vel jeg har en P38 med 300Tdi og Disco 1 girkasse innmat med P38 girkasse hus og mekanisk pumpe på motoren, jepp den starter og går, beveger seg også. For å få til dette måtte jeg sette meg inn i hvordan alt virka så jeg tok ifrahverandre 3 R380 girkasser og bygde meg 1 girkasse ut av det. Motoren har jeg montert alt nytt fra stempler og opp, toppen satte jeg sammen selv da dem kom helt naken fra England ferdig porta. Satte på en VGT turbo og lagde eget fremre eksosanlegg som er spesial tilpassa 300tdi til P38. Bunnpanna og sugerøret til olja på motoren er også veldig modifisert og halvvert så fremakslingen ikke stanger i bunnpanna ved full flex eller når den ligger på bumpstop.
  9. SimenMS

    Bygge fra autolat til manuell

    Monterer du manuell girkasse så har du mekanisk drivlinje, noe som sikrer deg at bilen går de retningene du vil og i det giret du vil. Mekanisk dieselpumpe har ikke startsperre om du gjør en hemmelig ting, Så da får du en bil som vil starte uansett så lenge du vrir om nøkkelen. Er du usikker på hvordan en 300tdi med mekanisk pumpe og manuell gir virker, så har alle defendere fra 1995? til 1999 det ? jeg tror det, i samme tids periode Disco 1 med manuell gir. sikkert noen unntak. Hvor lett det er å montere?, Bolt on!!! Er du i tvil så les leksikonet til Land Rover om både 300 tdi og R380 girkassa, sammen med Leksikonet for kun Disco 1 Det står at det er plug'n play der for at motor skal starte og at girkassa skal virke. Det som kan bli litt mer jobb har ingenting med motor og girkasse å gjøre, den vil starte og kjøre som normalt, eventuelt en del bedre. det er noen elektriske ting som er montert i interiøret som kanskje vil ha litt trøbbel, men det kan fikses med en loddebolt, litt tinn, en krympeslange og en eller flere små ecu er. Er jeg helt på jordet nå ? så får du grave meg ned i en kiste og spikre den igjen.
  10. SimenMS

    Forumtreff 2018, Persgården 15-17 Juni

    Jeg har veldig lyst på en 3.8 liters V6 (2009-2018), som ikke er Toyota da, men det får bli i drømmene enn så lenge Hehe, joda Jermund har rett, jeg har en 1300cc riskoker som pendlerbil enn så lenge
  11. SimenMS

    Forumtreff 2018, Persgården 15-17 Juni

    Joda, har den hjemme, ganske ny 300tdi og nyoverhalt R380 kasse, men litt gjenstår enda. Neste forumtreff blir det P38 uten trøbbel ellers gir jeg opp Land Rover for godt
  12. SimenMS

    Forumtreff 2018, Persgården 15-17 Juni

    Fikk A/C havari på Discoen i Drammen, Kasper kom da også Jeg klarer ikke å dra på et forumtreff uten at bilen må skrues på Ble 4 biler og 1 henger i vegkanten mens vi demonterte A/C pumpa og fikk løsna på den igjen Takk for et fantastisk treff, turen må gjentas til neste år igjen
  13. SimenMS

    Overhalt 2.25 koker

    Typisk blå pose
  14. SimenMS

    22’’ hjul disco 4

    Er ikke den dimmensjonen vanlig på RRS og D3/D4 da ? for de som ønsker store felger ? Vi hadde 275/45R20 på D4 og det virka knall, tviler derfor på at det vil bli et stort problem med den felg dim. Eneste er jo at du får mye mindre gummi som beskytter felgene på norske veier. Men slikt er jo de fleste som går opp på felg dim klar over Jeg har sett en D3 med 22'' felger, i 2006 var det første gangen jeg så det, og vet det går på D4 også Spørsmålet går mer på ET en rulle omkretsen og dekk bredden. Subber det ved full sving, og du liker de felgene så godt på bilen, så er det bare å la vær å svinge 100% over, er usikker på om det er en justering på utslaget på D4. Velkommen til Forumet
  15. SimenMS

    1998 Disco 1 Esquire

    Det er jo heftelser på nesten 39 000 kroner da i 2015
×