Jump to content
LRforum

SimenMS

LRF Society
  • Content Count

    2,283
  • Joined

  • Last visited

About SimenMS

  • Rank
    V8 300Tdi

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Fredrikstad, Østlandet

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Fredrikstad

Recent Profile Visitors

1,520 profile views
  1. Det skal ikke være noe problem å få godkjent da bremsene er gode Ha en dialog så skal det være gjennomførbart
  2. Takk for fantastisk treff, vi hadde det helt utrolig moro med veldig mye variert kjøring og vinsjing.
  3. Kommer ca 10:17 Finnes det GPS lokasjon til området?
  4. SimenMS

    Thorvaldur

    Jeg har ikke sånn der seriebil jeg savner'n hver dag. Ellers hadde Thorvaldur og Max sikkert vært gode venner fra krigens dager Ta godt vare på den da, seriebiler er de man savner mest når man selger noe
  5. SimenMS

    Obelix

    Prosjektet går videre, nå er girkassa ute og hull til crankshaft sensor skal bores
  6. Det er deilig å følge tråden din, det gir meg motivasjon til å fortsette på begge bilene som har stått i over 1 år uten utbedringer Stå på, jeg får iallefall arbeidslysten tilbake av lesinga her Hvordan ser den kula ut ? har den rust på seg ? antydning til svekking ? isåfall, bytt den. jeg vet om flere som har knekt den der. ene gjorde det på E6 i 110 sona og ødela bilen sin skikkelig. Den andre knakk den der på en vidde i ødemarka med full oppakning i Island. Det er den viktigste delen på bilen som må være bra Når den knekker, så ramler ikke bare hjulet av, men navet og bremsene så du mister bremsene når det skjer også
  7. Jeg har kjørt en 3 liters Perkins Diesel Turbo RRC. den har jeg ikke sett på lenge. Sprek var den også
  8. Jeg hilser på folk jeg jobber med, ved å bruke 3 blink med nødblinken. rett etter jeg passerer de, de svarer med lys orkesteret de har på lastebilene tilbake
  9. Jeg får litt flashback her jeg går igjennom tråden din Du er effektiv, det skal du ha Det er deilig å få vekk ihjæl rusta deler og sette på friskt stål, bilen ser jo mye friskere ut med engang
  10. De svarer super sjeldent på e mail punktum Ring de og de svarer og hjelper deg med engang TLF nr er 00 44 1622 693 884 Du må ha klar ordre nummeret ditt da, så de finner deg lett i systemene sine, det er det eneste du må ha klart, resten fikser du via telefon. De snakker Engelsk, så er en fordel om du kan litt iallefall Lykke til Jeg har sikkert kjøpt deler for nermere 100k fra dem de siste årene, hadde samme problem med de før, jeg begynte å ringe de dagen etter jeg bestilte Har fått delene 2 dager etter jeg har bestilt fra dem, det er rekord da. Rekorden fra england og deler er det fortsatt Turner Engeneering som har, halv dag fra bestilling til den er hjemme hos meg.
  11. SimenMS

    Obelix

    Her går det i ekstremt små skritt fremover, da motivasjonen for å gjøre noe, ikke har vært til stede før nå. Nå kommer høsten og jeg savner å sitte trygt bak en LR til og fra jobb tidlig om morgen Jeg skal ikke love noe som helst, men tror det nærmer seg prøvetur før Desember Motor starter, kjøling virker ikke helt enda da radiator ikke blir varm mens ekspansjons tanken blir glovarm. Det lekker fra Motor,Girkasse,Transfer og begge diffene. er bare søl hehe. men men, gjør ikke alle de eldre Land Roverne det da Girolje kjøleren er nå festa der gamle radiatoren stod, Oljefilteret har fått nytt feste, fått på dekka sine igjen. vel det er alt som har skjedd de siste 5 mnd og alt ble gjort idag med hjelp
  12. Bra treff i år også kanskje alle gode ting er 3, altså neste gang da kan jeg ta med egen kanskje Var mye etterspørsler etter begge mine så får vel gjøre noe med dem da
  13. Hvordan vet jeg dette ? Vel jeg har en P38 med 300Tdi og Disco 1 girkasse innmat med P38 girkasse hus og mekanisk pumpe på motoren, jepp den starter og går, beveger seg også. For å få til dette måtte jeg sette meg inn i hvordan alt virka så jeg tok ifrahverandre 3 R380 girkasser og bygde meg 1 girkasse ut av det. Motoren har jeg montert alt nytt fra stempler og opp, toppen satte jeg sammen selv da dem kom helt naken fra England ferdig porta. Satte på en VGT turbo og lagde eget fremre eksosanlegg som er spesial tilpassa 300tdi til P38. Bunnpanna og sugerøret til olja på motoren er også veldig modifisert og halvvert så fremakslingen ikke stanger i bunnpanna ved full flex eller når den ligger på bumpstop.
  14. Monterer du manuell girkasse så har du mekanisk drivlinje, noe som sikrer deg at bilen går de retningene du vil og i det giret du vil. Mekanisk dieselpumpe har ikke startsperre om du gjør en hemmelig ting, Så da får du en bil som vil starte uansett så lenge du vrir om nøkkelen. Er du usikker på hvordan en 300tdi med mekanisk pumpe og manuell gir virker, så har alle defendere fra 1995? til 1999 det ? jeg tror det, i samme tids periode Disco 1 med manuell gir. sikkert noen unntak. Hvor lett det er å montere?, Bolt on!!! Er du i tvil så les leksikonet til Land Rover om både 300 tdi og R380 girkassa, sammen med Leksikonet for kun Disco 1 Det står at det er plug'n play der for at motor skal starte og at girkassa skal virke. Det som kan bli litt mer jobb har ingenting med motor og girkasse å gjøre, den vil starte og kjøre som normalt, eventuelt en del bedre. det er noen elektriske ting som er montert i interiøret som kanskje vil ha litt trøbbel, men det kan fikses med en loddebolt, litt tinn, en krympeslange og en eller flere små ecu er. Er jeg helt på jordet nå ? så får du grave meg ned i en kiste og spikre den igjen.
×
×
  • Create New...