Gå til innhold

adrahu

Medlemmer
  • Innlegg

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Norge

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Voss

Nylige profilbesøk

413 profilvisninger

adrahu sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Nei skulle ikkje tru det, men lyden er der og eg er nervøs Er ikkje såå lenge siden forrige oljeskift. Er ein oljelekkasje ein eller annen plass, som bidrar til å dra ned oljenivået. Fylte på olje seinest i sommer, men sjølvsagt glømt det litt vekk i haust.. Tar ein telefon til Ford
  2. Eg har gått på ei blemme, trur eg... Det blei oppdaga tikkelyder fra motor under kjøring. Stoppa bilen på nærmeste veglomme. Det var ikkje olje på målepinnen og eg fylte 2 liter før nivået var akseptabelt igjen. Ingen varsellampe! (ja, burde fulgt bedre med) Rådførte med bilmekaniker som meiner det kan være rådebank. Kjørte nedover frå Hardangervidda til Hardangerfjorden, som er 1250 meter nedstigning på 30 km. Olja la seg kanskje framme i motor? Er det alternativ til kva problemet kan være? Injektorer? Tikkelyder inne frå motor, som følger turtall. -Korleis kan eg best feilsøke for å utelukke? -Om det er rådebank så ser eg kun ei løysing, - ny motor. Veldig synd, men.. -Korleis går eg best fram for ny motor? Ebay? Brukt og overhalt med garanti? Har verksted som kan utføre motorbytte om eg kjem med motor sjølv. -Om eg må gå for motorbytte, er det då andre motorer eg burde vurdert? Hadde jo vert kjekt med meir krefter, men eg er ikkje interessert i store ombygginger. Vil sjølvsagt unngå motorbytte om eg kan, men å skru motor frå kvarandre er ikkje aktuelt. Bilen vert ikkje brukt før eg veit kva problemet er. Står varmt og godt i garasjen, men eg vil jo ha den på vegen att Takk for gode innspill!
  3. Motorproblemene er fiksa Dette var den gamle teksten som kom med ser eg.. Probleme var så enkelt at det var dårlig kontakt i ledningsmatta/ injectorharness. Nå virker den tipp topp.
  4. Vi har tatt det tunge valget og selger vår Defender grunnet familieforøkelse, huskjøp og for lite tid. Bilen er en TD5 2003 modell. Gått 207 000. Den er nylig omregistrertf ra varebil til personbil med 5 seter. Med mulighet for 9 seter, da de siste følger med. Clutsjen ble skiftet i Juli 2013, bremseklosser og skiver bak er og byttet (senest(04.04.14), dinitrol understellsbehandlet Nov. 2011. Oljeskift, dieselfilter, oljefilter og luftfilter er og nylig byttet. Som kjent er det litt rust ute å går. Bilen er godt tatt vare på men i det siste har ikke tiden strekt til å vi ser nå at den trenger litt ekstra tid som vi ikke har desverre.. Dekk som følger med: Nye hakkapelita 7 piggdekk på alu. felg.( Nye i Desember 2013 ), ett sett med mud terrain dekk på alu. felg. Og ett sett seipet all terrain u/felg. Påmontert ekstra utstyr : Safari roof rack takgrind, safari snorkel, snow cover , 2x 1000m lykter fremme, radiator muffe, bakmontert stige, arbeidslys bak. Medfølgende ekstrautstyr: Kufanger, div deler (vindusviskere, filter ol.). Reservehjuls oppheng til bakdør. På grunn av motorproblemet selges bilen for 160 000 Kr. Ta kontakt for en hyggelig LR prat på 95028178 eller adriantellehus@me.com
  5. Eg er ikkje den raskeste til å svare her.. Men takk for mange gode tips Tok av toppdeksel, plugga ut kontakten på injektor nr 2, blåste reint med trykkluft, kobla på att, på med toppdeksel, og vips så går bilen som normalt. Tipp topp! Er det så enkelt? Og er det disse kontaktene som kalles injectorharness? Har aldri blitt bytta i løpet av dei tre åra eg har hatt bilen. Kan ikkje huske at forrige eier nevnte dette heller.
  6. Hei. Har de siste ukene hatt problemer med motoren på min Defender 2003 TD5. Veit ikke hvordan eg skal forklare det. Den høres ut som ei snekke.. Dårlig effekt. Fikk lånt meg en nanocom, som finner feil på motor. (lagt ved bilder, håper jeg) Ser hvor problemet ligger, men vet ikke hva som kan være grunnen.. Noen som har idè om hva som kan være løsninga? Ser òg en oljelekasje som har kommet den siste tida, men det er nok sikkert et annet problem.. Ellers kjekk bil
  7. Etter mye om og men, så var det pumpa som var gåen! Ny pumpe, og olja holder seg på plass
  8. Takk for kjekke svar Beklager seint svar.. Etter mange telefoner så fikk jeg tak i verktøy! Ikke lett å oppdrive, men et sykkelverksted (!!) hadde det jeg trengte! Av alle plasser.. Spinn sykkelsenter på Bryne fortjener ròs
  9. Heisann! Jeg må ha av den såkalla viscous fan, altså vifta fremme på motoren. Til dette har jeg hørt at jeg trenger et spesielt verktøy!? Noen som vet hvilket verktøy dette er, og hvor jeg eventuelt kan få tak i det? Noen i rogalandsområdet som kan ha dette til utlån? Takk Adrian
  10. Heisann! I går våkna eg til ein stor og kjedlig oljeflekk under min Defender TD5 110, -03mod. Kikka litt rundtforbi, og fann ut at servooljetanken var nesten tømt. Fyllte på, kjørte til jobb og fyllte på igjen. Lekker da ganske mykje! Eg har kikka litt i motorrommet, kan ikkje finne sjølve lekasjen, men det verste griset er på venstre side i motorrommet. Den lille servooljetanken ligger på høyre side. Neste skritt er å ta ein motorvask! Regner med eg finner lekasjen etter det, men.. I mellomtida så lurer eg på om nokon her inne har vert borti samme problem, og har ei enkel løysing på det? Takk takk! Adrian
×
×
  • Opprett ny...