Gå til innhold

knutehau

Medlemmer
  • Innlegg

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ål i Hallingdal

knutehau sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Takk for alle svar Ja jeg har god tid. Har hatt bilen siden 2005 (tror jeg) og har alltid en annen bil i reserve Så kanskje en tur til Sverige er tingen. Bor i Ål i Hallingdal og vet ikke om noen rundt her som har utstyr til å lese feilkoder, har lest litt her på forumet om det og lurte på om jeg skulle kjøpe meg en slik sak. Er det vanskelig å bruke?
  2. Det er ikke drift framover på noen gir men revers fungere som den skal.
  3. Da blir det å bytte den bryteren først tenker jeg. R.A.T.S. husker jeg jeg brukte for mange år siden på en Silverado jeg hadde. Vet de er flinke :-) Flere som har tips?
  4. Hei. Skiftet olje uten at det hjalp. Olja er svart og det virker som slagg i bunnpanna... M+S blinker blinker når jeg setter den i gir og gir gass, kommer etter noen sekunder. Noen tips på hvor en bør sende kassa? Og er det vanskelig å ta den ut?
  5. Hei. Har en Td5 2000 mod. Kjørte og mistet plutselig kraft framover i løpet av ca 1 kn var det ikke noe framdrift igjen. Det vise seg at revers fungerer normalt. Skifter filter og olje nå så får vi se om det hjelper.. Eller har noen av dere noen tips?
  6. Flott beskrivelse men jeg vil gjerne ha av kjølevifta for her var det trangt.. Kan noen fortelle meg hvorledes jeg gjør det. Er det bare å bruke en 34 mm? (har bare til 32 så jeg må få lånt/kjøpt en) og låse skiva for så å skru den av?? Mvh Knut Einar
  7. Hei er en 2000 mod. Men løser seg greit om jeg bare kan stikke på Tess. Takker for svar :-)
  8. Hei. Har gnisset hull på slangen som går fra servoolje tanken til pumpa. Noen som kan si meg hva det kalles på engelsk? Og hvor det er best å kjøpe denne slangen. Den sitter forøvrig trangt til, noen tips? Mvh KNut Einar
  9. Hei. Takk for alle svar. Dette forumet er hovedgrunn til at en kan ha disse flotte bilene Har tappet av og Hatt på ny olje. Tok nå og gikk gjennom alle girene osv. Bilen vart bedere men ikke god. Når jeg ser det med o-ringene tipper jeg har feilen der, for det var ikke med stor o-ring (var vel blitt borte)så der er jeg rimelig sikker på at det ikke er noe o-ring. Kommer tilbake når jeg har fikset der
  10. Ok. Takk . Da er det opp på bukk og tappe av for så og fylle på igjen.
  11. Hei. Har en 2000 mod som har gått ca 160.000. Når jeg kjøpte den hadde den gått 70.000. Har hatt nytt filter liggende en stund og tenkte at nå MÅ jeg skifte den oljen. Jeg tappet av, så tok jeg ned bunnpanne, skiftet filter, hadde to liter i bunnpannet og sette den på plass igjen. Fylte så opp til det rann ut, startet bilen og gikk gjennom alle gir og fylte så etter litt. Ut og kjøre men da var det en helt annen bil. Jeg måtte ha mer turtall for at den skulle begynne å gå og mer turtall for at den skulle gire. Hjem å lese på her på forum. Ok hadde ikke fylt etter på alle trinnene. Fikk en til å sitte inni og sette den i gir mens jeg skulle fylle etter, Var bare i N at jeg måtte fylle etter litt på de andre girene kom det olje ut (mer en 2 mm)Det kom også luft, virket som den kastet ut olje. Når jeg nå kjørte med den igjen var den kanskje litt bedre men ikke god. Brukte Statoil olje. Noen forslag på hva jeg har gjort galt? Og hva jeg kan gjøre for å få bilen god igjen? Mvh Knut Einar
  12. Hei Noen tips om hvor jeg kjøper billig og bra bremseskiver frame til en TD2 2000 mod? Mvh Knut Einar
  13. Takk for svar. Nå har jeg rengjort bryteren og lyset er tilbake. Med unntak av nærlys. Er rimelig sikker på at bryteren er i orden. sikringene er ok. Noen forslag? Kula inni bryteren som har med lyshornet og gjøre er ok. Mvh Knut Einar
  14. sitter vel en diselpumpe der?? Kan det være den du hører? mvh Knut Einar
×
×
  • Opprett ny...