Gå til innhold

Hans J

Medlemmer
  • Innlegg

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Hans J sine prestasjoner

Medlem

Medlem (2/7)

  1. Ellers vil jeg anbefale alle å anskaffe seg Camshaft Lock tool. Koster nesten null og niks på ebay... og sparte meg for mye tid da registerreim skulle monteres
  2. Hei igjen, her kommer en liten oppdatering. Det viser seg nå at at mengden kjølevæske holder seg stabilt på max nivået i ekspansjonstanken. Har testet bilen endel og merker helt klart at motoren ikke er så varm som den var tidligere. Tar også mye lenger tid før temperaturmåleren går opp til normaltemperatur. Jeg skrev i et tidligere innlegg, etter at jeg hadde testet bilen rett etter at topp pakningen var byttet, at vannet fortsatte å forsvinne. Det var fordi jeg fyllte for mye vann på ekspansjonstanken... den var nesten full. Ekspansjonstank korken har automatisk åpnet seg og justert vannmengden nøyaktig på max nivået i tanken. Fantanstisk !! Ser dermed ut som om topp pakning bytte har vært vellykket Men vil ikke dra konklusjonen for tidlig.. .skal bruke bilen til og fra jobb... så får vi se hvordan det går... kommer tilbake med en oppdatering....
  3. Hei, Tusen takk for all hjelp! Det manglet jording fra Motorblokk til Chassis. Bilen fungerer som en drøm
  4. Har du en defekt starer motor som ligger å slenger i garasjen, har jeg bruk for denne. Oslo området ? send PM
  5. Her skjer det noe merkelig Nå er batteriet byttet og har i tillegg byttet jordkabel, den fra batteriet til motorblokka. Det elektriske anlegget oppfører seg helt koko! Dashbordet viser oljelampa. Ingen lys virker, bortsett fra parkeringslyset som er veldig svakt Hvis jeg prøver å låse/åpne bilen med fjernstyringen, kommer det klikkelyder/durelyd fra dørlåsene og sentrallås. Deretter tar det 1-2 minutter før dørene låses/åpnes. Når jeg prøver å vri om tenninga, går starteren et par runder og deretter stopper alt. Alle instrumentlampene lyser. Noen som har noen gode ideer ?
  6. Da har jeg vært på Torshov og shoppet batteri Jeg klinte til med VARTA 73 ampere til 1350kr som egentlig er til dieselbiler. Men ser at det er litt plass til overs i batterirommet. Kjøpte også en ny jordkabel, fordi den gamle så ganske shabby ut. Batteriet som satt i var ganske gammelt tror jeg. Var der da jeg kjøpte bilen (for 1 1/2) år siden. blir spennede å se om vraket starter etter å ha montert batteriet. to be continued...
  7. Takk for all respons og gode tips. Spenningen på batteriet når motoren er i gang er på 14.30 volt. Da er det vel ingen tvil ? det er batteriet som er problemet ??
  8. Oppdatering... 4. Startkabler mot en annen bil.. Starter uten problemer :) Da blir det innkjøp av nytt batteri !! Testet med voltmeter på batteriet når bilen tennes. Den går ned i 7 tallet på voltmeteret.
  9. Har begynt feilsøkingen: Prøvde å starte bilen med den andre nøkkelen for å være sikker på at det ikke er feil på nøkkelen mht. startsperre. Fremdeles ingen start. Ladet batteriet. Det er nå fulladet. Fremdeles ingen start Har demontert starter motor. Jeg hadde en annen starter motor liggende . Byttet ut Starter Solenoid på starter motoren. Montert startermotoren tilbake. Fremdeles ingen start Må sette meg litt inn i wiring diagrammet i Hayes boka.. kommer tilbake med flere feilsøking resultater...
  10. Hei, jeg har begynt feilsøkingen. Skal komme til bunns i hva dette er.. Først litt info: Dette skjedde plutselig da jeg sto på en bensinstasjon etter å ha fylt tanken. Heldigvis var det en liten bakke der, slik at jeg kunne bakke starte bilen i revers. Kom meg heldigvis hjem. Så ja, det er gnist i pluggene og det kommer bensin. Symptomene var som følger første gang da jeg prøvde å starte bilen: Vrir om nøkkelen. Instrument panelet lyser Vrir om nøkkelen til tenning og det kommer klikkelyder fra starteren I tillegg viser instrumentpanelene feil verdier. F.eks. bensinmåleren viser at det er full tank når det nesten er tomt. Når jeg låser bilen med fjernstyringen/sentrallåsen kommer det en svak durelyd innenfra.
  11. Hjelp! Jeg håper denne videoen forklarer problemet. Første gang det skjedde kom det klikkelyder fra starter motoren. Jeg tok ut starteren og demonterte den og satt den tilbake.. Mekanisk sett ser starteren fin ut.
  12. Tusen takk for mange konstruktive innlegg Jeg sjekket desverre ikke høyden på sylinderforingene, men forklaringene i trådene til Mr Rover ser absolutt overkommelige ut. Hadde heller ikke planslipt toppen, kun vasket den med høytrykkspyler. Toppen så fin ut den, ingen merker som jeg kunne se, men har ikke peiling på om den er "bløtkokt". Kommer til å demontere toppen igjen for å finne ut av dette.. kommer tilbake asap... ville dere brukt igjen MLS Topp pakningen og headboltsene selv om de bare er gått noen småturer?
  13. vet ikke hvor jeg finner dette orginale termostathuset. Kjølesystemet er ombygt og termostaten står nå foran motor (sett forfra). Litt mer forklaring hvor jeg finner dette evt. bilder??
  14. Hei igjen, Ny topp pakning er på plass (multilayer typen), men ser ut til at problemet forsetter. Har tatt to småturer og vannet fortsetter å forsvinne. Det var gammel type topp pakning som satt på, så umiddelbart så det ut som om det var en naturlig forklaring på problemet, men det var ikke det likevel Det eneste jeg gjorde med toppen var å vaske/rense den. Symptomene som fuktighet ved førerpedalen forekommer ikke i denne bilen. Har også byttet til ny ekspansjonstank og tanklokk. Tror dere det eneste alternativet nå, er å få tak i en ny topp?
  15. Et spørsmål til de topp pakning erfaring: jeg kommer ikke til med torx pipen til noen av Head boltsene fordi camshaften er i veien. Hva er mest vanlig her? rotere camshaft eller demontere den ?
×
×
  • Opprett ny...